Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn og SEO

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg overvejer at sætte en affiliate hjemmeside op, og i den forbindelse er der selvfølgelig nogle spørgsmål der melder sig: 

 

  • Kan man bruge wordpress som design og til opbygning af hjemmesiden, eller skader det ens muligheder for SEO?

 

 

  • Hvis ens domænenavn har lad os sige nyebiler.dk har 30.000 månedige globale og lokale søgninger (google), eller det vil sige de to ord " nye biler" har 30.000 søgninger, er det så et tegn på at man vil have gode muligheder for at lægge højt på google, eller bare et udtryk for at markedet er stort?

 

På forhånd tak

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil, 

1. Wordpress er helt perfekt at arbejde med mht. SEO! 

2. Det betyder at der er mange søgninger på phrasen "nye biler". Dog skal du huske at sætte den til "eksakt", da du ellers vil se resultatet for alle søgninger der indeholder "nye biler" f.eks: "nye biler i Kolding" er også med her. At have ordene med i dit domænenavn kan godt have en lille positiv effekt når man taler SEO. Jeg plejer at anbefale at bruge et sådan domæne når man blot skal lave affiliate, skal du derimod starte et nyt firma eller brand ville det være en god ide at vælge et domænenavn, der er nemmere at huske for folk. 

 

Knæk og bræk med det :)

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil.

1:

Ja, Wordpress er et af de mest søgemaskine-venlige systemer, så det vil jeg klart anbefale dig. Ydermere er det også utroligt brugervenligt. Jeg benytter det selv til mange af mine sites.

2:

Det vil være godt, at lave en bindestreg mellem ordene, hvis de ikke er sammenhængende. Det vil sige køb både nyebiler.dk og nye-biler.dk. Hvor du så får domænet uden bindestreg til at linke til det med bindestreg.

Derved har søgemaskinerne lettere ved at tyde din adresse. Det er en god start, at have et godt domæne, men din link-building og søge-optimering i dine indlæg er det allervigtigste.

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian R

Tak for svaret Smile

 

 

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lohse:

Hej Emil.

1:

Ja, Wordpress er et af de mest søgemaskine-venlige systemer, så det vil jeg klart anbefale dig. Ydermere er det også utroligt brugervenligt. Jeg benytter det selv til mange af mine sites.

2:

Det vil være godt, at lave en bindestreg mellem ordene, hvis de ikke er sammenhængende. Det vil sige køb både nyebiler.dk og nye-biler.dk. Hvor du så får domænet uden bindestreg til at linke til det med bindestreg.

Derved har søgemaskinerne lettere ved at tyde din adresse. Det er en god start, at have et godt domæne, men din link-building og søge-optimering i dine indlæg er det allervigtigste.

Har lige undersøgt forskellen fra "fleksibel" og til "eksakt" der var en stor forskel Surprise 

Har lige set dine websites. Optimerer du selv dem eller hvordan gør du? 

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lohse:

Hej Emil.

1:

Ja, Wordpress er et af de mest søgemaskine-venlige systemer, så det vil jeg klart anbefale dig. Ydermere er det også utroligt brugervenligt. Jeg benytter det selv til mange af mine sites.

2:

Det vil være godt, at lave en bindestreg mellem ordene, hvis de ikke er sammenhængende. Det vil sige køb både nyebiler.dk og nye-biler.dk. Hvor du så får domænet uden bindestreg til at linke til det med bindestreg.

Derved har søgemaskinerne lettere ved at tyde din adresse. Det er en god start, at have et godt domæne, men din link-building og søge-optimering i dine indlæg er det allervigtigste.

Jeg ville tage .com og .eu med også...bare for en sikkrehedsskyld. Men selvfølgelig lade være på .dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre siger, er wordpress et godt valg som CMS, når du også har søgemaskineoptimering i tankerne. Som der også bliver sagt, ville jeg benytte bindestreg som hoveddomæne. Derudover ville jeg købe domænet uden bindestreg, samt efterfæølgende oprette en 301-redirect til dit hoveddomæne.

Som Kristian siger kan det være svært at brande et domæne med søgeord i. Køber du f.eks. domænet billigetoiletter.dk, og vælger senere hen at udvide dit sortiment til også at omfatte håndvaske, står du med et problem. Der er nemlig ikke mange der finder det logisk at købe en håndvask på billigetoiletter.dk. Her ville et vrøvledomænenavn med et kort og klingende navn være et foretrække.

De fleste wordpress themes kan bruges uden problemer. Tit er det bare småting der skal rettes - en af de hyppige fejl, er at blognavnet vises med et H1 tag, hvilet nemt kan rettes. Hvis man får den rigtige URL struktur fra start, og gør så man undgår dublicate content, kan man senere hen gå mere grundigt til værks ang. SEO. Derudover er det om at få skrevet en masse tekst, samt få opbygget en god intern linkstruktur. Så burde du være godt i gang!


/ Emil Blücher

Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Emil, Jeg er godt igang med at kigge på det Smile

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)