Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SNYDT AF KINESER! 35.000 KR!

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Shanghai, China
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Fra  AsiaPhase Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om der er noget er der gået helt galt. Helt generelt er det typisk ikke med "vilje" de kinesiske fabrikker snyder.Måske er de ikke så energiske de burde være, men snydere er der ikke så mange af hvis man gør sit hjemmearbejde.

Har du prøvet at ringe til dem? Ellers prøv at skriv til Alibaba. De har måske nogle kontakt oplysninger på dem.

Der er nogle hovedregler når man har med nye fabrikker at gøre.

1. Man skal altid så vidt muligt besøge fabrikken. Hvis man ikke selv har mulighed for det få et konsulent til at hjælpe dig.

2. Du skal altid få sendt samples på de varer du har i sinde at bestille. Du skal ligeledes løbende få tilsendt fotos fra produktionen af dine varer.

3. Betalingsbetingelser: Aldrig 100% upfront med mindre du kender dem og har opbygget stærk forhold. Ellers som tidligere foreslået L/C eller 30%/70% eller lign.

4. Det er ikke bare i Kina du skal udføre kontrol med det producerede, men det gør man over hele verden efter endt produktion. Det er ikke altid fabrikkens skyld når der sker fejl, men derimod mangel på kommunikation. Dog gør sprog barrierer tingene lidt sværere i Kina. Også her kan jeg anbefale at bruge en lokal til inspektion.

NB! Der er mange mennesker der siger de har 100 gode fabrikker der kan lave alt perfekt. Som udgangspunkt er dette løgn... Gør dit hjemmearbejde og dit resultat vil komme herefter.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

nystartet123:

Handelsbetingelserne har været at de producerede ca. 300 stk tøj som skulle sendes til mig via DHL/UPS. Fragtløsningen betalte jeg til dem efterfølgende, da de kunne få et en bedre pris fra et kurérfima end jeg selv! (kurérløsning fordi jeg skulle have det hjem hurtigt i dette tilfælde)

 

Jeg har ikke gjort dem opmærksom på at jeg ved de har svindlet mig. Jeg har bare spurgt om de ikke kan ringe til UPS og spørge hvorfor trackingnummeret ikke virker. De finder nok snart ud af at jeg ved at de har svindlet mig.

Hvornår har de "afsendt" de bestilte varer?

Der kan sagtens gå nogle dage førend det oplyste trackingnummer kan spores på nettet, det har jeg oplevet flere gange når jeg har fået et trackingnummer fra Kina.

Så inden du afskriver dine varer helt - bør du skrive til leverandøren og høre hvornår de har afsendt dine varer, og fortælle dem at du ikke kan trace din leverance med det opgivne trackingnummer.

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)