Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SNYDT AF KINESER! 35.000 KR!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 06:01
Hvor mange stjerner giver du? :

HJÆLP!

Jeg er blevet snydt af et kinesisk firma. -Jeg har ellers været påpasselig og troede ikke det ville ske for mig.

De er Gold Supplier's på Alibaba.com. (jeg ved godt at det ikke er en sikkerhed).

 

Det er nu gået op for mig at jeg aldrig får mine varer leveret. Jeg har betalt dem over 35.000 Dkr via bankoverførsel.

Så vidt jeg ved kan man ikke få banken til at gøre indsigeser for at trække mine penge tilbage, men jeg prøver at ringe i dag når de åbner.

Er der nogen der har et råd i denne situation??

 

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer lige med at par spørgsmål for bedre at kunne hjælpe dig:

- Hvilke foranstaltninger har du gjort dig for ikke at blive snydt ?

- Er det første gang du handler med dem ?

- Hvad har handelsbetingelserne været ?

- Er du stadigt i kontakt med dem ? (svarer de dine henvendelser)

- Hvad har de begrundet den endnu manglende leverance med ?

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er et bestemt område dernede hvor de fleste af dem udelukkende er nogen der snyder folk. Jeg er selv blevet snydt for små 5000,- da jeg blev snydt i og med mine varer aldrig rigtig kom.

Dvs. de sendte en kasse med alt muligt andet som jeg absolut IKKE havde bestilt, så det var lidt surt at betale moms og told af noget som på ingen måder nærmede sig den værdi, jeg havde betalt for.

Af skade bliver man klog men sjældent rig, så jeg har lært at man IKKE skal overføre penge til dem, men derimod bruge firmaer som money bookers, eller ligende hvor de så først frigiver pengene til sælger når man har modtaget varerne.

Jeg tror desværre ikke du har meget held med at få banken til at trække dine penge tilbage.

 

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

- Da jeg først tog kontakt til dem i maj der googlede jeg deres firmanavn og fandt intet dårligt. Derefter har jeg været i kontakt med dem pr mail næsten hver dag indtil august. Vi har mailet angående udformning af de tekstilvarer de skulle producere. Jeg fik et sample tilsendt og fik en farvekort tilsendt. Derudover har jeg været i kontakt med firmaer der sælger samme produkter og jeg kunne se at deres firma havde det samme prisniveau. Så det så ikke skummelt ud.

Så jeg stolede selvfølgelig blindt på min mavefornemmelse. Den lange emailkorrespondance virkede så troværdig på mig at jeg selvfølgelig ikke google dem den dag jeg overførte pengene. Jeg kan nu se at der er flere sager med dem, men det er først blevet lagt på nettet i Juli måned. (og der havde jeg "købt" deres troværdighed.) Dumme mig!

 

Det er første gang jeg handler med dem.

 

Handelsbetingelserne har været at de producerede ca. 300 stk tøj som skulle sendes til mig via DHL/UPS. Fragtløsningen betalte jeg til dem efterfølgende, da de kunne få et en bedre pris fra et kurérfima end jeg selv! (kurérløsning fordi jeg skulle have det hjem hurtigt i dette tilfælde)

 

Jeg har ikke gjort dem opmærksom på at jeg ved de har svindlet mig. Jeg har bare spurgt om de ikke kan ringe til UPS og spørge hvorfor trackingnummeret ikke virker. De finder nok snart ud af at jeg ved at de har svindlet mig.

Jeg skriver ikke deres navn her på websiden i tilfælde af at de googler sig selv. Jeg vil ringe til banken når de åbner, og tænker det måske er bedre at "tage dem på sengen", inden de tømmer deres bankkonto. - men det har de jo nok allerede gjort siden de er professionelle svindlere.

 

ØV ØV!!!

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad mig give dig et hurtigt råd, det virkede nemlig da jeg mistede mine varer første gang, ved at fortælle dem at jeg var åååh så glad for mine varer (som snart skulle komme. for de lovede at de ville sende de rigtige varer med UPS snarest muligt, hvilket jeg jo godt vidste de ikke gjorde) at jeg havde planer om at lave en bestilling der var ca. 5 gange så stor.

Så tænker den grådige kinøjser i den anden ende, at det er smartere for ham at sende mine varer nu og så derefter modtage 5 x så mange penge senere...

Sådan tænker en svindler, så det er det man evt. kan gøre :)

Det er da en mail værd at prøve..

Bare skriv til dem, at du har snakket med din partener/aftager eller hvad ved jeg at han syntes rigtig godt om samplen, at lige så snart dine varer kommer, så vil i bestille 5 x så meget, men i vil lige havde brug for de andre varer først da i skal sende dem rundt som samples til alle jeres købere...

 

Fra 3500
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første er det tilrådedeligt - og det mest almindelige at handle med remburs, og gerne "L/C at sight", når man handler med Asien. (En bankgaranti, der først forfalder, når du har varerne i hånd.) Af skade bliver man klog, men det er da en jævnt kedelig oplevelse, når man regnede med at have sine varer klar til messe-salg og levering, og nu kan starte forfra...

Jeg ved godt det ikke altid er muligt, men med specielt med Kina og Indien, er det en god ide at tage derud eller mødes med dem andets sted og se dem i øjnene. De baserer, på langt højere plan end vi vesterlændinge, deres forretning på personlige forbindelser.

Dernæst bliver jeg lidt nysgerrig efter at høre, hvordan du ved at de har snydt dig, specielt når du har modtaget produktionsprøver...  Vi har derimod før oplevet at de "gik under jorden" derude, når de var forsinkede, eller forsynede os med "forkerte"tracking nr. nogle dage, mens de forsøgte at trække tiden. Er der en chance for at de rent faktisk kunne være reelle?     

 

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Crying

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nystartet123

Det er bestemt ikke fordi jeg vil gnide salt i såret - det er aldrig rart at tabe penge, uanset hvordan.

Men jeg vil gerne hav lov til at sige, at jeg synes du har løbet en kæmpe risiko ved bare at finde en virksomhed på nettet, og starte samhandel op, blot på baggrund af nogle få prøver mv.

1. Hvad er din sikkerhed for at prøverne overhovedet kommer fra den pågældende virksomhed?

2. Hvordan vil du nogensinde være i stand til at tjekke kvaliteten? - Det er altid en god ide og have folk i Kina, eller kontakt til f.eks. SGS, der kan foretage kvalitets kontrol på produkterne - derved får du en uvildig vurdering af varen (hvis den findes) og kvaliteten heraf. Ved godt det ikke er helt billigt, men det koster ikke 35.000 kr.

3. Hvordan sikrer du dig hvilke forhold varen er produceret under? - Nu sourcer vi selv meget i Kina, men vi producerer ALDRIG på fabrikker vi aldrig har besøgt og inspiceret. Vi skal leve op til alt fra BSCI og SEDEX code of conduct etc - derfor kan vi ikke bare gå ud og hande ind hos hvem som helst - men uanset om man skal leve op til diverse kontrakter mv. - så for ens egen samvittigheds skyld, er det altså vigtigt og vide, hvem, hvad og hvor tingene bliver produceret.

Jeg vil dog sige jeg er overrasket over en kineser snyder dig for hele ordren - jeg har været ude for mange "sjove og underlige" ting - men aldrig har jeg hørt om at folk slet ikke har fået nogle produkter. Jeg har hørt om folk der har betilt hvide og sorte lanterner, hvor de så har fået røde og gule i stedet, samtidig har vi selv været ude for en fabrik, hvor vi foretog kvalitetskontrol af en hel sending. Her havde fabrikken stilt alle pallerne op, så det så ud til alt var i den skønneste orden, men da vi så bad om at få nogle af de bagerste paller trukket frem, så var outerboxene tomme - og fabrikkens folk var meget flove, for de var ikke nået og blive færdige, men i stedet for bare at sige det til os, så prøvede de på den måde og snyde os.

Nu har vi importeret fra Kina i 5 år, og vi er aldrig blevet snydt - men vi har også gået med livrem og seler - omvendt så har vi brugt meget tid og penge på at finde de rigtige fabrikker - det gjorde sig faktisk at sidste år fik vi en hel container hjem af et produkt - og for første gang var det bare ikke iorden, vi havde nogle diskusioner frem og tilbage - og det endte med at de sendte en ny container med nye produkter til Danmark for deres regning. Og det var vi naturligvis glade for, da det drejede sig om produkter for 200K ;-)

Nå, men hvis vi på nogen måde kan hjælpe dig i denne sag, eller i fremtiden, så må du bare sige til - denne "korte" tekst var egentlig også bare lige for at fortælle andre at man skal altså virkelig være forsigtig derude.

Og en ting man kan sige om kineserer, hvis du viser dem respekt og er loyal, så vil de ALDRIG snyde dig i fremtiden - omvendt hvis du "træder på dem" eller kalder dem det ene og det andet i en tilspidset situation, så kan du godt vinke farvel til alt hvad der hedder forståelse mv. - Så har man tabt på forhånd.

Nå ha en god dag alle sammen.

 

 

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skal du giv dem lidt mere tid,måske ordner alt sig snart ! - men det er nok lidt svært at være tålmodigt, når man har betalt 35.000 kr

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Høj puls:

Dernæst bliver jeg lidt nysgerrig efter at høre, hvordan du ved at de har snydt dig, specielt når du har modtaget produktionsprøver...  Vi har derimod før oplevet at de "gik under jorden" derude, når de var forsinkede, eller forsynede os med "forkerte"tracking nr. nogle dage, mens de forsøgte at trække tiden. Er der en chance for at de rent faktisk kunne være reelle?     

her er jeg enig :-)

 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)