Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress til Wordpress. Jeg har dummet mig :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gjort noget, lidt dumt tror jeg (ingen er overraskede). 

I tidernes morgen, ville jeg tilknytte en blog til min webshop Lisen.dk . Jeg havde ingen mulighed for at placere den på domænet, så jeg blev enig med mig selv om, at jeg så lige så godt kunne vælge en Wordpress-hostet løsning, dvs., hvor jeg ikke hoster den selv.  Den kan ses her: http://lisendk.wordpress.com
Det volder mig lidt problemer nu. Først og fremmest har jeg opdaget, at Wordpress viser AdWords for mine konkurrenter til mine besøgende (jeg ser jo næsten udelukkende bloggen, som logget ind og der bliver de ikke vist).  Jeg kan vist betale mig fra, at der ikke vises de adwords, men derudover er der et par andre ting, jeg gerne ville have - eksempelvis Facebook Fanbox i Widgetform, men man kan ikke have javascripts i widgets, når man ikke selv hoster bloggen osv.

Jeg er derfor ude i et scenarie, hvor jeg enten bare lever med begrænsningerne, eller laver mig en selvhosted løsning.

Men hvad så med SEO?  Kan jeg lave 301-redirects på en non-self-hosted-wordpress til den nye selfhosted-wordpress, eller skal jeg bare flytte alle indlæg over, lukke den gamle ned og så starte forfra mht. Googlejuice?

Eller er der andre løsninger på problemet, jeg ikke har overvejet?

 

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt lade sig gøre at lave en redirect fra lisendk.wordpress.com til et dk domæne. Men det er en lidt større omgang hvis man ikke har så meget erfaring med det.

Du skal have købt et .com domæne.

Din wordpress.com blog, skal herefter viderestille til det nye .com domæne.

Fra .com domænet skal du så oprette en 301 redirect som viderestiller til dit .dk domæne.

Denne store omgang er nødvendig da wordpress.com ikke vil indsende en ansøgning til dk-hostmaster om at få godkendt deres navneservere.

Jeg håber du forstod lidt af det, da det er lidt svært at forklarer.

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

Uden at være SEO ekspert, så vil jeg mene at du ved flytningen vil miste noget linkjuice uanset hvordan du gør det, da der jo ikke vil være det samme antal backlinks til dit private domæne som der pt. er til dit wordpress subdomain.

Den med at du skal købe et .com domæne først, og derefter lave en 301 derfra kan jeg ikke helt se hvor kommer fra, en redirect er vel en redirect og jeg kan ikke forestille mig at Google er venlige overfor domæner der redirecter til domæner der redirecter til domæner ... etc etc ... 

Selve flytningen vil jeg ikke begynde at beskrive for dig, går ud fra at du stadig er mindst lige så god til at google som jeg er :-)

Flyt skidtet, sørg for at der er 301 redirects på alle gamle URL's til deres nye placering (mener der er scripts til den slags) og så smid en venlig besked til de steder der har backlinks til dig, om at opdatere til det nye domain.

/Larholm

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Problemet er stadig at wordpress.com ikke KAN viderstille til et .dk domæne.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Grove:

Det kan godt lade sig gøre at lave en redirect fra lisendk.wordpress.com til et dk domæne. Men det er en lidt større omgang hvis man ikke har så meget erfaring med det.

Du skal have købt et .com domæne.

Din wordpress.com blog, skal herefter viderestille til det nye .com domæne.

Fra .com domænet skal du så oprette en 301 redirect som viderestiller til dit .dk domæne.

Denne store omgang er nødvendig da wordpress.com ikke vil indsende en ansøgning til dk-hostmaster om at få godkendt deres navneservere.

Jeg håber du forstod lidt af det, da det er lidt svært at forklarer.

Hej Michael, 
Tak for dit svar :-) Det virker lidt omsonst at redirecte 2 gange. Det må jeg lige overveje om jeg orker, for at få en Facebook Fanbox og Relaterede posts :-)
Men som sagt, 1000  tak for svaret. 

Brian Larholm:

Hej Lone,

Uden at være SEO ekspert, så vil jeg mene at du ved flytningen vil miste noget linkjuice uanset hvordan du gør det, da der jo ikke vil være det samme antal backlinks til dit private domæne som der pt. er til dit wordpress subdomain.

Den med at du skal købe et .com domæne først, og derefter lave en 301 derfra kan jeg ikke helt se hvor kommer fra, en redirect er vel en redirect og jeg kan ikke forestille mig at Google er venlige overfor domæner der redirecter til domæner der redirecter til domæner ... etc etc ... 

Selve flytningen vil jeg ikke begynde at beskrive for dig, går ud fra at du stadig er mindst lige så god til at google som jeg er :-)

Flyt skidtet, sørg for at der er 301 redirects på alle gamle URL's til deres nye placering (mener der er scripts til den slags) og så smid en venlig besked til de steder der har backlinks til dig, om at opdatere til det nye domain.

/Larholm

Hej Larholm, 

Er du nu også her? :-) Tillykke med fødselsdagen, din gamle gris. 
Da jeg modtog dit svar på e-mail fremstod det helt flatterende, at jeg skulle vide noget om Google. Når jeg ser det her, og ser at "google" er et link, kan jeg godt se, at du faktisk bare var sassy og letmegooglethatforyou-nedladende. Så kan jeg bedre kende dig ;-)

Tak for svaret - håber at du har det godt. Hils konen og den evigt voksende børneflok :-)

:-)Lone 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)