Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence på Engelske/internationale Keywords i Danmark

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hansen
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 174
Fra  bevisible media GmbH Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Jeg håber nogle af alle jer flinke Aminoer kan hjælpe mig lidt omkring SEO.

Hvis man på en dansksproget hjemmeside - rettet mod danske brugere - bruger et engelsk/internationalt Keyword (Iphone, Computer, USB osv), hvilke sider "konkurrerer" man så mod på Google.dk?

Konkurrerer man mod alle sider i hele verden på alle verdens sprog, der er optimeret til samme KW om placeringen, eller står danske sider bedre i søgninger på Google.dk, Tyske sider bedre på Google.de osv..?

 

På forhånd tak

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Danskere får vist danske resultater og tyskere får vist tyske resultater. Jeg er ikke sikker på at det har noget med domænet at gøre, dvs. google.dk/google.de. Jeg gætter på at det er den geografiske placering af den computer du sidder ved.

Jeg ved dog ikke præcist hvilken metode google bruger, men det kan nogle af SEO eksperterne jo nok svare på ;-)

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har f.eks. svært ved at ranke godt på et engelsk ord (som der ikke er nogen dansk oversættelse for på dansk) på Google.dk. Det er et sammensat ord der derfor kan skrives med eller uden mellemrum.
Uden mellemrum er det først på placering 3 at der kommer en dansk side og med mellemrum er det først på en femteplads at der kommer en dansk side frem i de organiske søge resultater. Derfra er vi så mange sider henne før der igen kommer en dansk side frem i resultaterne.
Det er først hvis jeg vælger "Sider på dansk" at Google ændre søgeresultatet og kun viser danske sider.

Jeg var, indtil jeg fandt ud af ovenstående, af den overbevisning at Google.dk primært viste sider på dansk og fra danmark med søgeordet og først derefter på andre sprog.
Men google må jo åbenbart vurdere at de udenlandske (engelske) resultater er væsentligt mere interessante for brugeren end de danske der nu engang findes, selvom det efterhånden er en del.

Nogen gode ideer ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du konkurrerer på engelsksprogede udtryk, får du den ulempe, at du også slås med de stærkeste af de udenlandske sider. Også selvom der søges fra en dansk computer på google.dk, har mange af de udenlandske sider så meget kraft og saft, at de får gode placeringer.

Alternativt kan du risikere at befinde dig i en situation, hvor det kun er de allerøverste resultater, der er danske, hvorefter der kommer hundrevis af udenlandske resultater. Sådan fungerer Google nu engang for tiden, og det må vi indrette os efter.

Men det er også sådan, at danske sider bliver tilgodeset på google.dk, så du har trods alt større sandsynlighed for at komme til tops her end på google.com. Og der er ikke så meget andet at gøre end at klø på. God arbejdslyst.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank,

Tak for svar. Rart med en der ved noget om sagerne.
Betyder det så at jeg skal til at have links fra udenlandske sider med mine "engelske" keywords som ankertekst, for at opnå højere placering, selvom mine sider er på dansk ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:

Betyder det så at jeg skal til at have links fra udenlandske sider med mine "engelske" keywords som ankertekst, for at opnå højere placering, selvom mine sider er på dansk ?

Nej, det er ikke nødvendigt. Hvis du kan få relevante links fra udenlandske sider, kan du selvfølgelig godt tage dem med. Smile

Men som udgangspunkt skal du bare arbejde videre med at få relevante links fra danske sider, så kommer det hen ad vejen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)