Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 eller c5Light

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er forskellen ?

http://www.c5light.dk/

Ifølge c5´s egen hjemmeside er forskellen 15 kr...

Jeg kan ikke umiddelbart se hvad forskellen er....

Hjælp mig med at blive klogere Big Smile

Bo

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Programmæssigt er der ingen forskel - du kan udvide din light med samme moduler som til grundversionen af c5'en som er det samme som en light :-D

Men jeg mener at der følger noget gratis support med i light pakken, men det er for lang tid siden jeg har arbejdet med light udgaven.

Så start du bare med light pakken - hvis det er den vej du vil gå.

Som gammel C5 haj bliver jeg helt nysgerrig på hvorfor du vælger C5?

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

1 Jeg skal snart til Italien og hente min nye kaffebrygger - men det er nok en anden ting...

2 C5 - hvorfor ikke - har haft kig på et par andre også - men valget er faldet på den pga modulopbygnigen - det tiltaler mig at kunne udbygge løbende - derudover er det også samspillet omkring mine kundedatabase -> crm fx

Bo

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Konge - hvilken en har du udset dig?

2) OK - jeg er selv super glad for c5'en men der skal nogle gode argumenter til at mindre virksomheder skal give sig i kast med dette system. Nu kender jeg ikke din virksomheds størrelse (evt. fremtidige behov). Men jeg kender mange mindre virksomheder der lidt fortryder at have kastet sig ud i C5'en omvendt kender jeg også en del mindre virksomheder som er vokset fra de andre økonomisystemer hvor C5'en helt klart vil have været en fordel at have valgt fra starten.

Hej fra Søren

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

La Pavoni - STRADIVARI - SPH. (din kommentar imødeses gerne)

En af mine største betænkeligehder ved c5 er klart, at den er "tung " at danse med, ved fx tilretning.

Men jeg har store (forholdvis) vækstoplaner og syntes at den vil passe ind.

Netop for ikke at "vokse fra" en løsning ret hurtigt - selvom det sikkert vil give kvaler nu - må de være givet godt ud senere

Bo

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bo

Ja men hvad kan jeg sige La Pavoni er klasse og Paconi Stradivari er super klasse - jeg brude vide det for jeg har også en La Pavoni (Måske mest af nostalgiske årsager) :-) Men du skal være opmærksom på at den ikke er 'lige til' - det tager lang tid at mestre den - jeg har haft min siden 2001 og jeg er stadigvæk overrasket over hvor svær den er at styre - specielt hvis man ikke har anvendt den i et stykke tid. Trykket er manuelt styret og det alene kan gøre det særdeles svært at ramme lige det punkt hvor du får alt det gode i espressoen - gang efter gang. Jeg tror det tager mig fem  skud før jeg har følingen med den igen, specielt hvis der er gået over en uge siden jeg sidst har haft trykket oppe på den :-)

Du må sige til hvis du har nogle spørgsmål til den og ta' fat i mig når du har fået den så kan det være jeg vil sponsorere lidt kaffe så du kan øve dig med god kaffe specielt når du nu vælger at investere i en pæn dyr maskine.

Du kan også bare spørge om C5'en - har en del erfaring ;-)

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis Italierne kan styre den - burde jeg også

Jeg har en La Pavoni dmb - nu - men vil gerne lidt mere ind til benet !

Jeg har godt hørt den kan være llidt svær at styre - men ikke så slemt som det du beskriver....

Bør jeg købe en anden ?

Og c5 - I Will be back :-)

Bo

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

bo1234:

Hvad er forskellen ?

http://www.c5light.dk/

Ifølge c5´s egen hjemmeside er forskellen 15 kr...

En light/grundpakke er en fuld C5 med ret til 300 finanskonti, 100 debtiorer, 100 kreditorer og 300 varenumre. Det billigste er at finde en grundpakke på nettet - den kan du få for under 2.000 kr. Vi som forhandlere kan slet ikke hamle op med den pris. De efterfølgende moduler koster det samme alle steder.

Jeg kan i øvrigt tilbyde Amino-folket 10% rabat på vores timer, hvis I handler hos os. Det har sjællenderne så mest glæde af Wink 

Mvh Maria

 

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

bo1234:

Jeg har godt hørt den kan være llidt svær at styre - men ikke så slemt som det du beskriver....

Bør jeg købe en anden ?

Det kommer lidt an på hvad du går efter med din maskine.

Der er jo super mange elementer at holde styr på når det kommer til at lave en god espresso og det må man jo gå ud fra at du vil når du også investere en pæn sum i dit brygudstyr.

Men det skal også gøres uden de store problemer - alt efter graden af hvor godt man ønsker at kunne styre espressoen til perfektion. 

Men der er mange ting at tage høje for; Ja kaffen er jo den vigtigste råvare, uden en god råvare kan man ikke opnå et godt resultat.

Dernæst er der jo så behandlingen af råvaren. Behandler kokken den ikke med respekt , så ødelægger kokken jo middagen fremfor at fremhæve de smagskvaliteter som den specifikke råvare nu indeholder

Men som sagt alt efter graden af kontrol med brygmetoden skal man jo tage højde for kværningen af kaffen, måden du pakker dit portafilter på, måden du tamper din kaffe på, trykket som der brygges med, temperaturen på dit brygvand og temperaturstabiliteten gennem hele brygforløbet - for nu lige at nævne de væsentligste.

Du kender nok til dem alle sammen, men så blev de da lige opridset igen :-D

Personligt har jeg det sådan at lige præsis brygtrykket er en så væsentlig komponent i det endelige resultat og skal være konstant på et mere eller mindre bestemt tryk at jeg vil prioritere en god maskine med en god stabil pumpe (af rotationstypen) da det kræver alt for meget at skulle holde styr på alle de andre elementer - samtidigt med trykket. Hvis jeg ikke laver 5-10 skud om dagen ja så mister man hurtig følningen med La Pavoni'en med manuel tryk styring.

Men hvis man også gerne vil styre processen omkring trykket og har et kaffe-nørd-gen så er der masser af timers udfordringen og en stor glæde når man rammer det punkt hvor smagen sidder lige i skabet og den gode råvare virkelig træder igennem.

Men det er vel lidt som at lære at flyve propelflyver - man har en meget større forståelse for aerodynamikken hvis man har fløjet svæveflyver - men jeg er nu glad for at der er motor på de maskiner jeg flyver. Jeg er også meget glad for de timers frustration min Pavoni har givet mig og endelig er jeg superglad for at jeg ikke skal koncentrere mig om trykket på de maskiner vi anvender i dag.

Jeg må hellere stoppe - jeg kunne blive ved i timevis - men spørg endelig og jeg vil super gerne følge dit køb og høre om din erfaring.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Det manuelle tryk  - det glæder jeg mig til at "drikke" mig frem til.

Jeg har haft i overvejelsene at det kommer til at "koste" naivt sikkert - men forhåbenligt også lærerigt.

Måske engang jeg fortryder det - så må jeg jo bare finde en anden løsning.

Så er der den med råvaren - den er straks være,  lige nu modtager jeg det fra Italien - men det kan du vel ændre på :-)

Sidder lige nu og nyder en caffè normale Big Smile

Bo

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)