Jeg sidder og er ved og lave et sponsorkoncept i den lokale fodboldklub.
Jeg har efterhånden fået de forskellige ting indført i konceptet og så videre. Men skal lige have de sidste ting på plads med hensyn til prisfastsættelse og her er en vigtig ting i princippet hvor meget de virksomheder der sponsorere er fradragsberettiget for.
Hvis nu man siger en virksomhed tegner et hovedsponsorat over 5 sæsoner med en årlig betaling af 50.000,- hvor meget er han så fradragsberettiget for?
Hvis I leverer "value for money", altså sponsoren får masser af reklameværdi, vil sponoratet som udgangspunkt være fuldt fradragsberettiget, dvs. med 50.000 kr. pr. år.
Hvis nu man siger en virksomhed tegner et hovedsponsorat over 5 sæsoner med en årlig betaling af 50.000,- hvor meget er han så fradragsberettiget for?
Hvis udgangspunktet er at sponsoren opfylder de 2 grundlæggende betingelser for at der kan opnås fradrag nemlig, at
udgifterne er erhvervsmæssigt begrundede, og at de er afholdt over for en ubestemt kreds af kunder eller potentielle
kunder, vil han kunne fratrække 50.000 årligt. Det følger af ligninglovens § 8.