Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af blogindlæg fra wordpress til magento-muligt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, er det mon muligt at overføre blogindlæg fra wordpress til en magentoblog?

Det kommer vel ihvertfald til at gå ud over min SEO?

Jeg ville godt på et tidspunkt starte en magentoside op med CMS, webshop og blog derfor det ville være fedt hvis der var en måde at få mine gamle indlæg med mig i bloggen?

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan enten køre videre med din wordpress blog og installere shoppen på et subdomæne, eller du kan installere en blog udvidelse til Magento, flytte indholdet og så lave 301 redirects (som kan blive lidt omstændigt).

[EDIT]

Så lige at du allerede kører din blog i en underfolder til dit site på:

http://soederberg-indretning.dk/blog/

Umiddelbart ville jeg fortsætte med dette og så installere Magento i roden af dit website her:

http://soederberg-indretning.dk

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

Som udgangspunkt skal du jo have et ekstra modul til Magento for at kunne have et blog på din shop. Der findes vistnok både gratis og betalte versioner. Jeg tror ikke der er nogle import funktioner til blog-indlæg som standard. Hvor mange blog-indlæg har du? Men kan jo lave en importer hvis det er. Det er bl.a. sådan nogle ting vi laver hos Pro Contractors.

Mht. til din SEO, så er det nok bare et spørgsmål om at du får lavet nogle omstillinger så stierne til alle dine gamle indlæg, leder hen til de nye i Magento. Systemet har en funktion der gør det muligt at lave brugerdefinerede URL-rewrites. Så hvis du ikke er så stærk i at kode sådan nogle selv, så kan Magento altså hjælpe dig.

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Du kan enten køre videre med din wordpress blog og installere shoppen på et subdomæne, eller du kan installere en blog udvidelse til Magento, flytte indholdet og så lave 301 redirects (som kan blive lidt omstændigt).

[EDIT]

Så lige at du allerede kører din blog i en underfolder til dit site på:

http://soederberg-indretning.dk/blog/

Umiddelbart ville jeg fortsætte med dette og så installere Magento i roden af dit website her:

http://soederberg-indretning.dk

 

Ja, det ville da være smart nok, men kan jeg få det samme design i wordpressbloggen som i magento CMS og webshoppen?

Er ude efter en løsning hvor det hele ligger i samme design....

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Munk Christiansen:

Hej Lone,

Som udgangspunkt skal du jo have et ekstra modul til Magento for at kunne have et blog på din shop. Der findes vistnok både gratis og betalte versioner. Jeg tror ikke der er nogle import funktioner til blog-indlæg som standard. Hvor mange blog-indlæg har du? Men kan jo lave en importer hvis det er. Det er bl.a. sådan nogle ting vi laver hos Pro Contractors.

Mht. til din SEO, så er det nok bare et spørgsmål om at du får lavet nogle omstillinger så stierne til alle dine gamle indlæg, leder hen til de nye i Magento. Systemet har en funktion der gør det muligt at lave brugerdefinerede URL-rewrites. Så hvis du ikke er så stærk i at kode sådan nogle selv, så kan Magento altså hjælpe dig.

Jeg har nok omkring 80 indlæg i bloggen så det er jo ikke alverden men nok til at jeg ofte får besøg fra google, folk der søger på noget og kommer til min blog på den måde....

Jeg er også ude efter en løsning hvor urlérne er mere seo venlige....

Skal / er igang med at sætte mig ind i magento, et fedt system synes jeg, derfor jeg godt ville have det hele derpå....

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone71:

Jeg har nok omkring 80 indlæg i bloggen så det er jo ikke alverden men nok til at jeg ofte får besøg fra google, folk der søger på noget og kommer til min blog på den måde....

Jeg er også ude efter en løsning hvor urlérne er mere seo venlige....

Skal / er igang med at sætte mig ind i magento, et fedt system synes jeg, derfor jeg godt ville have det hele derpå....

Ligemeget hvad så er det nok en god ide at sørge for at evt. links du har fra dit gamle setup også bliver aktive på dit nye. Så man kan finde dine indlæg selvom du skifter system. I langt de fleste CMS, Shop og Blog systemer i dag har man mulighed for selv at definere hvordan URL'en skal se ud, så det burde være muligt at lave dem så SEO-venlig som muligt.

 

Lone71:

Er ude efter en løsning hvor det hele ligger i samme design....

Hvis du vil have det hele som det samme design så er det nok nemmest at bruge et Magento modul. Du kan finde Magento moduler på Magento Connect.

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Munk Christiansen:

Hvis du vil have det hele som det samme design så er det nok nemmest at bruge et Magento modul. Du kan finde Magento moduler på Magento Connect.

Kan ikke helt gennemskue den side.....

Er ikke så meget inde i Magento endnu, men har downloadet en maual, som jeg vil læse.....

Måske der også står noget om url´er og overførsel af indhold....

Ja jeg er ret ny i dette system hehe.....

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er nok en god ide. Se evt. denne tråd omkring nybegynder informationer til Magento.

Held og lykke med det og god weekend! :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jepper har Magento userguide, har læst ca. halvdelen for et stykke tid siden, men kan ikke huske det så tygge mig igennem den endnu engang.....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)