Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ved at være tid for jeg skal indgive moms for første gang men, kan ikke finde ud af hvad jeg skal opgive. Eks; Jeg har tjent 5.000 kr uden moms da den ydelse jeg sælger ikke er med moms. Men jeg har betalt moms for nogle vare ca 4.000 kr i moms. Hvad skal jeg så angive af moms til skat? Er der ikke noget med at købsmoms er 25% og salgsmoms er 20%? Hvis jeg køber en vare til 2000 kr incl moms og sælger en serviceydelse på 5000 kr, hvad skal jeg så betale i skat? Er det korrekt at regne det ud på denne måde; 2000 kr - 25% = 1500 kr skal de 1500 kr så ikke trækkes fra de 5000 kr jeg har tjent så jeg har 3500 kr jeg skal betale skat af? Hvor meget skat/procent  skal jeg betale af de 3500 kr? Jeg har ikke noget personfradrag så er det ?% af de 3500 kr?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis de varer, du har købt ind vedrører det ikke-momsede salg, må du heller ikke trække momsen fra dit køb. Du må kun afløfte momsen, hvis indkøbet vedrører momset salg. For nogle virksomheder betyder det, at nogle varekøb ikke skal momses mens andre skal - og visse fællesudgifter skal momses delvist, så f.eks. halvdelen af momsen kommer med i momsafregningen.

Momsen er 25% både på køb og salg. 25% beregnet af prisen før moms. Eller 20% af prisen inklusive moms.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)