Professionelt arbejder man typisk med 3 priser.
Der findes ikke en standard pris for noget. Der findes måske "rimelige" priser for en branche, fx et lead til et mobil selskab og lign. De læner sig typisk op af hinanden. Men sælger du pr. visning, dvs. CPM, så handler det meget om, hvad dit site er. Er det et niche site er der mange flere penge at hente end, hvis det "bare" er en gennemsnitlig portal. Og dit site skal naturligvis have noget kvalitet at byde med og nogle kvalitetsbesøgende, før du kan begynde at trække CPM priser hjem. |
Hagbart:Jeg kan ikke se hvad min side har med debatten at gøre ? vi debattere reklamepriser.
Du læser tydeligvis ikke hvad der bliver skrevet. Så må du jo leve med de priser du har nu.
Den pris du kan forlange for dine reklamer (bannerVISNINGER) afhænger BLANDT ANDET af antal unikke besøgende. Men som tidligere nævnt spiller faktorer som hjemmesidens målgruppe, bannerets placering, bannerets størrelse osv. Hvordan i alverden vil du have vi skal vurdere det ud fra en generel debat?