Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: kr. 50-75.000 Haves: butik med + på driften

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor går man hen når man har startet en lille købmandsbutik op med en god fast kundekreds og plus i alle opstartsmånederne siden åbningen 1. marts 2010.

Jeg gik desværre ned med en anden type virksomhed for 4 år siden og står derfor i RKI - så det med at snakke fornuft med alle de danske banker som ellers selv har fået fine hjælpepakker er komplet spild af tid.

Hvis der er nogle seriøse som vil udlåne hele eller delvis beløbet over f.eks. 3 år - er jeg selvfølgelig villig til at fremsende regnskabstal.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tillykke med forretningen, det er knageme godt gået. De fleste små købmænd må dreje nøglen i disse tider.

Jeg tænker lidt alternativt, når jeg støder på den slags problemer.

Kunne du finde et familiemedlem eller en god ven der vil hjælpe dig og dermed også mere eller mindre hæfte for noget eller hele lånet?

Hvis det er muligt ville jeg stifte et Smba sammen med vedkommende og smide forretningen derover.

Så ville jeg få lavet handlingsplan og budgetter og gå til vækstfonden og søge om statskaution for 75% af lånet.

hvis vækstfonden siger ja til dette, bør en af de banker der samarbejder med vækstfonden også sige ja til at

give den nødvendige kassekredit. Men det kan godt være at man  isamme åndedrag stiller krav om, at du og din ven hæfter personligt for de sidste 25% af kreditten.

Du kan få hjælp med selskabsstiftelse, handlingsplan og budgetter på rådgiverbørsen ellers kontakt 

www.Nr1-okonomikontoret.dk

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg er med i en lille privat investorgruppe, så du kan starte med at sende mig til mere information om din købmandsbutik - beliggenhed og regnskabstal - så vil jeg tage det med. Dit ansøgte beløb er jo ikke alverdens og vi må jo sikre, at der fortsat er gang i vort lille samfund.

 

Hilsen

 

Steve H. Hansen, MD
shh@imgcorp.dk 

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Vil du kontakte mig via min mail columbus1@hotmail.com? Vi kan sikkert nok finde ud af noget sammen.

Mvh Thomas

Fra Næstved
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders ...

Allerførst vil jeg sige tak for dit indlæg / gode råd.

 

Jeg har nu fået svar fra Væksfonden og den enste mulighed jeg har er et "kom-i-gang-lån" som ikke udbydes af den lokale bank som jeg ellers gerne ville bruge. Så enten skal jeg overveje at skiftebank - hva der jo nok ikke er muligt med en gammel RKI regisring før den er væk om et år og så er muligheden for et "K-I-G lån" jo sikkert ikke muligt da jeg jo så er kommet i gang :-)

Min eneste - og bedste mulighed er at finde nogle som vil yde et lån over et par år så jeg får "strukket likviditeten" - så længe firmaet giver overskud bliver likviditet-problemet jo mindre og mindre.

vh

Peter

 

 

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du stadig står i RKI må man vel formode at du stadig skylder de penge? Risikerer du så ikke at kreditor forsøger at gøre udlæg i din nye forretning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)