Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms/ google adwords

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 29. Dec 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

jeg har et spørgsmål ang. moms for en google adwords faktura.

På den faktura som jeg har modtaget fra google adwords står der blot et totalbeløb, ingen moms (angivet med =0), og så en lille bemærkning nedenunder: for tjenester, som er underlagt tilbageførsel af debitering, skal moms indberettes af modtageren i henhold til artikel 196 af Rådsdirektiv 2006/112/EC.

(Google adwords har selv en irsk adresse/momsnummer)

Hvad skal jeg helt konkret stille op med det?

Betyder det, at jeg skal angive helt almindelig dansk moms på  25%

eller skal jeg helt undlade at angive moms for denne - eller noget tredje?

tak for hjælpen :-)

Sabine

Fra Søborg
Tilmeldt 29. Dec 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg såmænd fået et svar - og skriver den her- hvis nogen skulle have samme spørgsmål :-)

Moms ved køb i EU-lande
Køber du varer fra en momsregistreret virksomhed i et andet EU-land, vil der ikke være moms på fakturaen, hvis den udenlandske virksomhed har fået dit SE/CVR-nummer.

Du skal imidlertid selv beregne en såkaldt erhvervelsesmoms på 25 pct. af fakturaværdien. Du skal medregne erhvervelsesmomsen til din salgsmoms, når du skal angive og betale moms, men kan i øvrigt trække erhvervelsesmomsen fra i samme omfang som momsen på varer, du køber hos en dansk virksomhed. Din indkøbspris vil dermed � alt andet lige � være den samme, uanset om du køber varen i Danmark eller i et andet EU-land.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes

og så huske at skrive fakturabeløbet uden moms  i Rubrik A (ydelser) og på liste angivelsen så er du i hus....

/Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Hvad mener du med, at det skal skrives på listeangivelsen. Er det ikke kun salg der skal indberettes til listesystemet?

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)