Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS er sindssyge

Side 1 ud af 11 (103 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke fordi det er en noget nyt, jeg skal bare have luft.
En eller anden har købt en SPAMfighter klient på Dankort og det er jo fint. Men vi modtager så i dag et brev fra PBS om at kortet var stjålet. Se, det er jo ikke noget vi kan kontrollere, vide eller på nogen som helst anden måde gøre noget ved.
Da vi sælger digitale ydelser, så er skaden da heller ikke umiddelbart så stor. Vi skal blot bruge nogle minutter på at lukke kontoen og så ærgre os over de penge vi troede var vores og så tage det lille tab på at en bruger har hygget sig gratis med vores produkt.
Men nu kommer det sjove. Fordi en eller anden tumpe har tabt sit kort og fordi PBS åbenbart ikke har styr nok på deres sikkerhed. Så skal vi udover at betale pengene tilbage også lige betale et sagsgebyr på 250 kr.

HVAD HELVEDE HAR DE TÆNKT SIG!?

Nu fik jeg luft, tak for det..

DBH Martin
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er da noget af det latterligeste jeg har hørt! Det burde da være PBS''s problem!! [:0]

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, men sådan er det ikke. Hver gang der sådanne sager, så skal vi bare betale ved kasse 1.
Det er det samme med Mastercard og alle de andre. Vi bruger efterhånden mange penge på at, få lov til at returnere penge til folk der taber deres kort, fortryder deres køb eller som har andre undskyldninger..

Martin
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha.... jeg føler med dig.

Jeg tilbageholder mine frustrationer vedr. PBS, ellers tror jeg desværre at jeg ville få en dårlig dag, og med en "to do" liste på over 13 emner, så tåler min dag ikke at blive ødelagt af sådan en latterlig monopol virksomhed som PBS.

Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld - men kan PBS gøre det ?

Rent moralsk - hvad betaler vi gebyrer for, hvis ikke det skulle dække den slags ?
Det er noget tid siden jeg var involveret i en ehandels portal til Aars by, og dengang snakkede vi også med PBS om samlede betaling (kunden handler i flere butikker, betaler én gang). Vi fik den besked at VI stod så med hele ansvaret for betaling, sikkerhed mm, men jeg husker at de nævnte at vi i forbindelse med gebyret fik noget hjælp, og jeg mente faktisk det var til det du nævner....
Jeg mindes også at bankerne bærer ansvaret for misbrug af ens kort - skal de ikke betale for det ?
Når transaktionen er gennemført, er pengene så fysisk ikke i jeres hænder ? (de er ikke overført endnu, men de er vel markeret som tilhørende Jer?)
 
Min hukommelse er nok blevet slettet ved et tilfælde....
 
Hvis man tager imod falske penge, og anmelder det, så skal man da ikke betale en bøde for det ?
 
Jeg kan kun være enig i Martins udsagn. Mit indlæg virker sikkert også lidt rodet - det skyldes at jeg er lidt rystet over den behandling, og vil overveje flere gange inden jeg sætter betaling på mine online tjenester.....
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Overvågning og diagnosticering. Vi garanterere vi finder alle flaskehalse....
Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det står i deres betingelser

 
Men jah PBS har altid været sindsyge, må være noget i vandet inden hos dem.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin

Lov om visse betalingsmidler § 11 stk 8 : uanset stk. 2 - 6 hæfter udsteder tillige, hvis betalingsmodtager vidste eller burde vide , at der forelå en uberettiget anvendelse af betalingsmidlet. Uanset stk2 er udsteder endvidere ansvarlig, hvis et betalingskort er blevet anvendt svigagtigt i forbindelse med en aftale om fjernsalg.
 
§ 15 :    ved fastsættelse af gebyr m.v. i forbindelse med gennemførelse af betalingstransaktioner må der ikke anvendes urimelige priser og avancer.
Ved urimelige priser og avancer  forstås priser og avancer der er højere, end hvad der ville være tilfældet under virksom konkurrence
 
det lyder fuldstændigt vanvittigt med dette sagsgebyr
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har lige talt sammen for de sidste 2 år. Vi har betalt det ca. 100 gange....
Jeg har tippet Berlingske Tidende og de tager nok historien op, så det gør mig i lidt bedre humør 

Dbh Martin
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lydder godt Martin, glæder mig til at slå op i Berlingeren og læse det.

Nu da vi er ved debatten om PBS kunne det være interessant at vide hvor mange procent der bruger Dankortet til betaling over nettet, og hvor mange procent der bruger andre betalingsmetoder. Findes der nogle statistikker over dette?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
PBS er uden tvivl nogle fjolser, men desværre, som Martin også nævner, gælder det samme for alle andre udbydere af online betalinger. Så enten nøjes man med at tage kontanter (hvilket jo nok vil reducere online handlerne en del) eller også lever man med det - hvilket dog ikke behøver at foregå uden brok som her, i Berlingske og hvor vi ellers kan komme afsted med det.
Side 1 ud af 11 (103 indlæg)