Hej Ja, spørgsmålet er meget kort: Kan man forsikre sig imod at en leverandør går konkurs? Når jeg betaler flybilletter og hoteller på forhånd er der jo altid en risiko for at leverandøren går konkurs inden min kunde når at gøre brug af sin vare. På en eller anden måde føler jeg måske at man i rejsebranchen er særligt udsat... er der nogen der ved hvad man kan gøre for at mindske denne risiko? Venlig hilsen Mikael
|
Hej Mikael
Der findes forskellige forsikringssystemer, fælles for dem alle er at de kræver kreditvurdering mv. af leverandøren, spørgsmålet er om de virker internationalt på tværs af landegrænser, det tvivler jeg på uden at jeg har undersøgt det. Under alle omstændigheder er det en dyr løsning.
Kan du ikke overfor hotellerne undgå større forudbetalinger, det har jeg noget held med i Italien overfor partnere jeg bruger ofte ?
Flyselskaberne er svære at stikke i, det er også min erfaring, har du overvejet at lade flybilletterne købe/oprette i brugernes navn, så er det brugeren, som har risikoen og muligheden for at få dækning via rejsegrantifonden.
De bedste hilsener
Italien Finn