Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af iPad i USA?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg overvejer at købe en iPad fra USA. På SKATs hjemmeside fandt jeg at bærbare computere bliver fortoldet med 0% ved handel over internettet - er det også tilfældet hvis jeg selv køber iPad'en og tager den med hjem fra en ferie i staterne?

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Følger lige med - man må jo have det nye isenkram

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard:
fandt jeg at bærbare computere bliver fortoldet med 0% ved handel over internette

Der må være noget du har misforstået for toldsatsen er ikke afhænig af hvordan du køber du vare.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard:
fandt jeg at bærbare computere bliver fortoldet med 0% ved handel over internette

Der må være noget du har misforstået for toldsatsen er ikke afhænig af hvordan du køber du vare.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Told reglerne er de samme uanst om du handler som privat eller sm firma så længe der er tale om varekøb udenfor EU.

Vare skal skal fortoldes og der skal betales Dansk moms. 25 %. I dit tilfælde er toldsatsen på computere 0% så du skal kun betale Dansk moms (25%) af varens pris. Udover det sal du forvente at betale et fortoldningsgebyr.

 

Mvh

Ravn 

 

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Mange tak for dit svar, men bare lige for at jeg er sikker på at jeg har forstået det rigtigt:

Jeg køber en iPad til USD 629,00 ~ kr. 3.600,00. Når jeg tager den med til Danmark oplyser jeg at jeg har varer at fortolde. Jeg betaler så kr. 900,00 i moms (25%) og 0 kroner i told. Momsen får jeg refunderet da jeg har købt iPad'en til min virksomhed?

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard:

Hej Ravn

Mange tak for dit svar, men bare lige for at jeg er sikker på at jeg har forstået det rigtigt:

Jeg køber en iPad til USD 629,00 ~ kr. 3.600,00. Når jeg tager den med til Danmark oplyser jeg at jeg har varer at fortolde. Jeg betaler så kr. 900,00 i moms (25%) og 0 kroner i told. Momsen får jeg refunderet da jeg har købt iPad'en til min virksomhed?

 

Hej

Hvor har du fundet en ipad til 629$ ?

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

På apple.com er det prisen for den mindste 3G model.

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du gøre lidt bedre - skal jeg sende et link ?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)