Iværksætter Debatten Amino
Indlægget har 10 Svar | 8 der abonnerer på svar | 456 Visninger | bedømt af 0 Amino'er

Hvad må vi give i præmie med hensyn til SKAT?

Ingen Rang
Amino-karma 25

Hej,

jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe eller om ikke andet hjælpe lidt i en eller anden retning.

Jeg arbejder for AB Gruppen A/S, og vi er ved at stable en mindre konkurrence på benene. Det er en konkurrence, hvor studerende skal komme med nogle bidrag, som vi så vurderer og hvor et panel udvælger vinderen udfra nogle overordnede kriterier.

Men hvad skal vi give i præmie, og hvad må vi give?

Vi tænkte på en mindre sum penge, en lille ferie, en iPhone4 eller et fedt videokamera. Men hvordan gør man med hensyn til SKAT? Hvad skal vi betale, og hvordan undgår vi, at vinderen skal betale?

Please help us..  :-)

• Amino Karma for indlæg: 6
Ingen Rang
Mand
Amino-karma 218
ProfileComplete
escal8
svarede: 30-07-2010 22:29 | IP-adresse er gemt

Hej cvmilo :)

Jeg mener at reglerne er, at de første 200 kr. er skattefrie ("bagatelgrænse". Præmier for mere end 200 kr. beskattes med en konkurrenceafgift på 17,5 %. Bemærk at der gælder andre regler, hvis konkurrencen ikke er åben for alle.

Hav en god aften :)

• Amino Karma for indlæg: 12
Ingen Rang
Mand
Amino-karma 462
ProfileBelow40

Hvad så hvis man kalder Præmier for dusør ?

• Amino Karma for indlæg: 4
Ingen Rang
Mand
Amino-karma 218
ProfileComplete
escal8
svarede: 30-07-2010 22:33 | IP-adresse er gemt

Så tror jeg modtageren bliver beskattet af beløbet. Er dog ikke revisor, så jeg kan tage fejl :)

• Amino Karma for indlæg: 12
Ingen Rang
Mand
Amino-karma 462
ProfileBelow40

escal8:

Så tror jeg modtageren bliver beskattet af beløbet. Er dog ikke revisor, så jeg kan tage fejl :)

Der var en gang en masse ballade om indsatte i danske fængsler ikke betalte skat
så nu kalder de det dusør i stedet for løn

Ingen Rang
Amino-karma 25
cvmilo
svarede: 02-08-2010 10:12 | IP-adresse er gemt

Tak for svarene!

Er der så nogen af jer, der ved, hvad reglerne er, hvis konkurrencen IKKE er åben for alle?

Top 500 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 1.079
ProfileBelow80

Jeg vil siger 2 ting og den firma

1) Få en nu telefondam der snakker med håndeværkerne.

2) gid fler opgave til de små firmaer.

Det vil være en god ting for i og for de små firma. Der er mange små firma der har meld sige ud fra jære.

• Amino Karma for indlæg: 3
Top 10 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 24.243
ProfileBelow90
Henrik Krogh
svarede: 02-08-2010 10:48 | IP-adresse er gemt

cvmilo:
Jeg arbejder for AB Gruppen A/S, og vi er ved at stable en mindre konkurrence på benene. Det er en konkurrence, hvor studerende skal komme med nogle bidrag, som vi så vurderer og hvor et panel udvælger vinderen udfra nogle overordnede kriterier

Først og fremmest er det min opfattelse at konkurrencen IKKE er omfattet af lov om spil.  Da der hverken er tale om et spil eller lotteri der er omfattet af loven vil gevinster være skattepligtig som personlig indkomst.

/Henrik

Top 10 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 24.243
ProfileBelow90

cvmilo:
Er der så nogen af jer, der ved, hvad reglerne er, hvis konkurrencen IKKE er åben for alle?

Ved et IKKE godkendt spil eller lotteri vil præmien skulle beskattes som personlig indkomst.

For lige at præcisere afgifterne ved godkendte spil og lotterier:

Kontante gevinster:  15% af gevinsten minus 200 kr
Ting, gaver mv.: 17,5% af gevinsten minus 200 kr.

/Henrik

• Amino Karma for indlæg: 3
Top 100 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 4.300
Amino Plus
ProfileComplete
Mattias Skovhøj
svarede: 02-08-2010 10:55 | IP-adresse er gemt

Henrik Krogh:

Først og fremmest er det min opfattelse at konkurrencen IKKE er omfattet af lov om spil.  Da der hverken er tale om et spil eller lotteri der er omfattet af loven vil gevinster være skattepligtig som personlig indkomst.

/Henrik

Hvem har egentlig oplysningspligt overfor SKAT i den sammenhæng? Modtageren af gaven eller arrangøren af konkurrencen?

Venligst
Mattias Skovhøj
Onlinefactory.dk & Kondompusher x 2: Gratis kondomer & Kondom webshop med sjovt navn.

MattiasSkovhoej.dkHar gode tilbud på Billig Taletid. Hilsen Mattias Skovhøj

Side 1 ud af 2 (11 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Bogføring, regnskab, moms, skat m.m. "

Klik her for at se 24 timers top karmaliste