Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken toldsats på IP Kamera ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står overfor en udfordring vedr. import af IP kameraer fra Taiwan og vil gerne have jeres ekspertise ind over. (Bemærk venligst, jeg er grøn indenfor Import)

Jeg har fundet et IP Kamera hos en producent i Taiwan som jeg meget gerne vil teste og evt. importere med henblik på videresalg.

Mit problem er, jeg ikke kan finde ud af hvilken toldsats produktet hører under og jeg har haft fat i Skat for at få dem til at hjælpe. Her talte jeg med en meget venlig dame, der ihærdigt forsøgte at hjælpe men desværre kom hun til samme konklusion som jeg; Der er flere satser IP kameraet kan høre under. I samme forbindelse fik jeg oplyst at jeg kunne bede om at få en fastsat toldsats på varen, så jeg ikke blev mødt med ”uforudsete udgifter” med henblik på told.

Hvordan gør i andre ?

Hvordan griber jeg dette an ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Kongstad:
I samme forbindelse fik jeg oplyst at jeg kunne bede om at få en fastsat toldsats på varen, så jeg ikke blev mødt med ”uforudsete udgifter” med henblik på told.

Det virker til at du har fået lidt rodet rundt i begrebet toldsats og varekode.

Du kan ikke få fastsat en toldsats for varen da denne kan ændre sig, derimod kan du få lavet en såkaldt BTO (Bidende tariferigs oplyning)  som er en fatsættelse af hvad varekode du skal bruge til de pågældende produkt.   Når du har varekoden kan du uden problem finde toldsatsen.

Men du af finde varekoden er dt bedst at bruge toldtariffen 2010  men husk af læs udtagelserne for hvert kapitel.

Mit bud er kap. XVIII   evt. varekode 90 07 19 00 00  

Mvh

Ravn

Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Ravn, for dit hurtige svar.

Det er meget muligt jeg har rodet rundt i begreberne men nu er jeg godt hjulpet på vej.

Tak for det.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)