i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice "

FONA x-tra forsikring

Side 1 ud af 2 (15 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 240
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. mar 10
Indlæg ialt: 64

Skrevet 28-07-2010 kl. 12:21

Hej Alle Aminoer!

Jeg har været så uheldig at tabe min computer (macbook pro 15,4") ud fra 3.sal ned på asfalten!

og som i nok kan tænke jer til er den totalt skadet. Ved i om fona x-tra forsikring dækker det?

På forhånd tak!

Amino-karma 21.404
Fra Århus
Tilmeldt 18. feb 06
Indlæg ialt: 4.322

Anders Christensen
Skrevet 28-07-2010 kl. 12:38

Den dækker hændelige uheld, så ja den bør også dække at du er kommet til at tabe den.

Medmindre det da har været groft uagtsomt at du kan komme til at tabe den fra 3. sal - Det virker jo lidt som om du har anvendt den et ret sært sted siden det kan lade sig gøre.

Men smut ned i FONA og få dem til at kigge på sagen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Amino-karma 2.693
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. okt 05
Indlæg ialt: 707

Martin Olesen
Skrevet 28-07-2010 kl. 12:52

Der skal som regel være en udefra kommende hændelse der gør at du taber den. F.eks et barn, der kommer til at skubbe til dig.

Amino-karma 7.482
Tilmeldt 22. apr 10
Indlæg ialt: 1.708

Fama
Skrevet 28-07-2010 kl. 12:55

Plejer de ikke mere eller mindre at sælge den slags forsikringer, som om det er fuldstændigt ligegyldigt hvad årsagen er?

Jeg har ihvertfald oplevet flere sælgere der mere end antydede, at man bare kunne hælde et glas cola i skidtet, når man synes det var på tide med en ny computer.....

Tilføjelse: Man skal naturligvis ikke direkte fortælle dem, at man smadrede computeren med vilje.... Men hvis man bare lader være med dette skulle der vel ikke være nogle problemer.....?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Amino-karma 2.737
Fra Karlslunde
Tilmeldt 21. sep 09
Indlæg ialt: 552
Amino Plus SystemAdministrator
Jimmy B. Carlsen
Fra dymagic, Amino ApS
Skrevet 28-07-2010 kl. 13:10

Jeg har tidligere arbejdet i Electric City, som også forhandlede samme forsikringer. Der mener jeg, at vi fik nogle meget gode eksempler.

Et eksempel går på en potteplante, der står oven på et fjernsyn (af den gammeldags type), hvor det så går galt under vanding = vand i fjernsynet.  Sådan et tilfælde vil de sandsynligvis ikke dække, da man burde kunne have forudset, at situationen kunne opstå.

Men det er jo mennesker, der arbejder med sådanne forsikringer - og det er forsikringsselskabet, der godkender eller afviser.  Der er altså ikke tale om, at sælgeren i FONA eller teknikeren på værkstedet skal afgøre, om du får dækket den.

I nogle tilfælde vil forsikringsselskabet dog nok tage værkstedet med på råd for at finde ud af, om anmeldelsen er sandsynlig i forhold til de skader, der er på apparatet.

Min erfaring med forsikringerne er, at de dækker utrolig meget, men at afvisninger også sagtens kan forekomme, hvis det kan sandsynliggøres at man burde have forudset hændelsen.

Amino-karma 7.482
Tilmeldt 22. apr 10

Fama
Skrevet 28-07-2010 kl. 13:16

Jimmy Carlsen:
Men det er jo mennesker, der arbejder med sådanne forsikringer - og det er forsikringsselskabet, der godkender eller afviser.  Der er altså ikke tale om, at sælgeren i FONA eller teknikeren på værkstedet skal afgøre, om du får dækket den.

Nej.... Men er det ikke sælgeren, der indmelder skaden til forsikringsselskabet?

Ja jeg ved det ikke, for jeg køber yderst sjældent den slags forsikringer og har aldrig destrueret et elektronisk produkt..... Men er det ikke sådan, at kunden skal henvende sig i butikken, hvis produktet er gået istykker og sælgeren vurderer så om produktet skal sendes til reperation eller hvad der skal ske?

Men hvorom alting er.... Sælgerne sælger jo den type forsikringer ret åbenlyst som værende nærmest uden begrænsninger i forhold til hvor klodset/uagtsom forbrugeren må være.... Så må man jo antage det også forholder sig sådan... ellers ville der da blive et ramaskrig, af den anden verden, når kunderne møder helt andre betingelser fra forsikringsselskabet end de, sælgeren har informeret dem om....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Amino-karma 2.737
Fra Karlslunde
Tilmeldt 21. sep 09
Jimmy B. Carlsen
Fra dymagic, Amino ApS
Skrevet 28-07-2010 kl. 13:27

Fama:
Nej.... Men er det ikke sælgeren, der indmelder skaden til forsikringsselskabet?

Sådan rent formelt, så er det vel kunden, der anmelder skaden til forsikringen - med hjælp fra butikken?

Nu er det snart en del år siden, jeg arbejdede med det... men der skulle udfyldes en egentlig skadesanmeldelse, som vi i kundeservice/informations-afdelingen hjalp med at udfylde.  Og jeg mener at kunden skulle underskrive den.

Sælgeren i butikken kan typisk vejlede om, om han/hun mener det er en god idé at sende den til værkstedet.

Hvis et produkt lander på værkstedet og bliver undersøgt, og der er tale om en selvforskyldt skade eller brugerfejl, vil værkstedet højst sandsynligt opkræve et undersøgelsesgebyr, og det burde sælgeren forsøge at rådgive om. Dette vil højst sandsynligt også gælde, hvis værkstedet har undersøgt apparatet, og forsikringen har meddelt, at de ikke dækker skaden.

Amino-karma 7.482
Tilmeldt 22. apr 10

Fama
Skrevet 28-07-2010 kl. 13:35

Jimmy Carlsen:
Nu er det snart en del år siden, jeg arbejdede med det... men der skulle udfyldes en egentlig skadesanmeldelse, som vi i kundeservice/informations-afdelingen hjalp med at udfylde.  Og jeg mener at kunden skulle underskrive den.

Det er det jeg mener.... I og med det er butikken, der udfylder skadesanmeldelsen, så har butikken jo også en ret stor indflydelse på hvorvidt forsikringsselskabet æder den eller ej.... Jeg har ikke selv arbejdet med elektronik, men kender et par stykker der har... og de drenge vidste altså godt hvordan man skulle udfylde en skadesanmeldelse :)

Jimmy Carlsen:
Hvis et produkt lander på værkstedet og bliver undersøgt, og der er tale om en selvforskyldt skade eller brugerfejl, vil værkstedet højst sandsynligt opkræve et undersøgelsesgebyr, og det burde sælgeren forsøge at rådgive om. Dette vil højst sandsynligt også gælde, hvis værkstedet har undersøgt apparatet, og forsikringen har meddelt, at de ikke dækker skaden.

Ja.... Men hvis butikkens eget værksted får produktet til gennemsyn, så er der jo typisk tale om almindelige reklamationer.... Af indlysende årsager er det f.eks. næppe Elgigantens eget værksted, der undersøger produkter i forbindelse med en forsikringssag.... Er der tale om en medfødt fejl hænger Elgiganten jo på udgiften, så jeg kan forestille mig der ikke ville være mange forsikringssager, der røg gennem deres værksted, hvor fejlen ville blive vurderet som medfødt....

Vil du være med?

Amino-karma 2.737
Fra Karlslunde
Tilmeldt 21. sep 09
Jimmy B. Carlsen
Fra dymagic, Amino ApS
Skrevet 28-07-2010 kl. 13:43

Fama:
I og med det er butikken, der udfylder skadesanmeldelsen, så har butikken jo også en ret stor indflydelse på hvorvidt forsikringsselskabet æder den eller ej....

Ja, det er vi enige om... der skal nok ikke stå "Smidt ud af vinduet fra 3. sal".  Men "Faldet ud af vinduet fra 3. sal" vil nok få forsikringsselskabet til at udbede sig flere oplysninger. Og underskriften bliver jo givet under strafansvar på, at tingene forholder sig som beskrevet.

Men måske har folk lidt den samme holdning til produktforsikringer som til sort arbejde...

Fama:
Ja.... Men hvis butikkens eget værksted får produktet til gennemsyn, så er der jo typisk tale om almindelige reklamationer....

Tjah... vi sendte dem nu altid til Elektronik-Centret... Som er ejet af ... (trommehvirvel) F Group, der ejer FONA og ejede Electric City.

Og det var uanset om det var reklamationer, betalte reparationer eller forsikringsskader.  Undtaget var dog bl.a. hvidevarer og mobiltelefoner, som røg til andre end dem.

Amino-karma 7.482
Tilmeldt 22. apr 10

Fama
Skrevet 28-07-2010 kl. 14:13

Jimmy Carlsen:
Ja, det er vi enige om... der skal nok ikke stå "Smidt ud af vinduet fra 3. sal".  Men "Faldet ud af vinduet fra 3. sal" vil nok få forsikringsselskabet til at udbede sig flere oplysninger. Og underskriften bliver jo givet under strafansvar på, at tingene forholder sig som beskrevet.

Man skriver vel bare "tabt" eller noget i den stil.... 

Jimmy Carlsen:
Men måske har folk lidt den samme holdning til produktforsikringer som til sort arbejde...

Jeg ved ikke hvad "folk" har af holdning til den slags.... Jeg har godt nok aldrig selv benyttet mig af det... Men jeg da gerne indrømme jeg ikke ville have skyggen af moralske skrubler ved at hælde en halv liter cola (bevidst) i en computer, såfremt tillægsforsikringen er solgt på den måde jeg har oplevet elektroniksælgere forsøge at pushe mig tillægsforsikringer på.... Salgstalen er jo, næsten uden undtagelse, noget i stil med "Med en tillægsforsikring er du sikret ligegyldigt hvad der sker.... Også hvis du "kommer til" at "spilde" et glas cola ned i tastaturet, når den nye model kommer på markedet" - det er i øvrigt en noget nær ordret gengivelse af den salgstale jeg fik sidste gang jeg var ude og købe mig en bærbar.... Jeg købte dog ikke forsikringen* :)

Forsikringssvindel tager jeg naturligvis klar afstand til.... Men hvis forsikringen er solgt under det præmis, at du kan få pengene tilbage eller et nyt produkt, hvis du bevidst smadrer det gamle.... Ja så synes jeg ærligt talt hverken man kan kalde det forsikringssvindel eller klandre kunderne for noget.... De følger bare de præmisser produktet er solgt under - så simpelt er det.

* Den måde man sælger den slags forsikringer er i øvrigt den primære grund til jeg sjældent/aldrig køber tillægsforsikringer..... Jeg køber ting for at bruge dem, ikke for at smadre dem....og hændelige uheld er man ganske udemærket dækket i forhold til via sine almindelige forsikringer...

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed