Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat ved brug af energi fra husstandsvindmølle?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tænkt meget over at anskaffe mig en husstandsvindmølle, men er kommet lidt i tvivl mht. skattespørgsmålet.

Det er klart at det energi man har i overskud når året er gjort op får man penge for af elselskabet og det skal man betale skat af, men skal man også betale skat af det energi man forbruger?

Jeg ved godt at det ikke er det samme energi man fylder på elnettet og så det man tapper og kunne måske godt forstå det som en købs og salgs situation, men alligevel??

Håber I kan hjælpe

 

MVh. Jacob

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Du skal ikke betale skat af den el som modregnes i dit elforbrug, så længe forbruget alene er til husholsning / privat forbrug.

Men korrekt sælger du overskydende el er den skattepligtig.

Derfor skal man vælge en micromølle der dækker ens forbrug op til ca. 80%, således at man ikke bliver

beskattet, det giver den absolut bedste økonomi.

Du kan se mere om vore typegodkendte husstandsvindmøller på: www.Nr1-shop.dk

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Gælder dette også andre anlæg, så som solcelleanlæg og vandkraftenergi?

Har læst et sted at der er kommet en afgørelse fra skatterådet, som egentligt siger at man kan driver sådan en mølle som om at det var til erhverv, altså med at trække udgifter fra osv. Læste det i denne artikel:

http://epn.dk/privat/sporg/skat/article1702011.ece

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:
Du skal ikke betale skat af den el som modregnes i dit elforbrug, så længe forbruget alene er til husholsning / privat forbrug.

Hvad så i den situation, hvor man har en ekstra måler opsat, til erhvervsbrug og man får sat solcelleanlæg op, som sidder tilsluttet den almindelige måler ? Er der så noget mht. beskatning man skal tænke ?

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Jacob.

Ja det gælder også for solvelle anlæg at så længe den producerede el modregnes i dit private forbrug skal du ikke betale skat af den producerede el.

Med hensyn til vandkraft kender jeg ikke reglerne, men vil umiddelbart tro at de gælder analogt. 

Hvis du opsætter et stort solcelleanlæg eller vindmølle, og driver det som erhverv, kan du jo også afskrive på din investering med 21% pr. år. Og så er det faktisk en rigtig god forretning med solceller.

Med de rigtige solceller (monokrystallinske) til privat brug er tilbage betalingstiden nu nede på 8-9 år. Altså også en vældig godd investering.

Du kan se mere om vore solceller på: www.nr1-shop.dk

Eller send mig en PM så skal jeg lave en beregning til dit behov.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej IT-konsulent.

Såfremt dit solcelleanlæg er tilsluttet din private måler og du ikke sælger mere end du køber i løbet af et år, er der ingen beskatning. Så er det at betragte som en ren privat anskaffelse. men du skal tænke over at din bolig bliver mindst det mere værd som svarer til det beløb du har investeret i dit solcelleanlæg. Det har jeg flere ejendomsmægleres ord for.Cool

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Kan ikke se om dine priser på shoppen er incl. eller excl. moms..... Husk at følge lovgivningen :-)

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

tak for dit tip.

Jeg har nu noteret nederst på forsiden af: www.Nr1-shop.dk

at alle mine priser er incl. moms.

Som du selv nævner er det jo lovbestemt.

Men med de lave priser kan man jo godt komme i tvivl ikke sandt!

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 25. May 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke noget med at hvis man kommer over 6kw effekt på møllen, så gælder der andre regler end hvis man holder sig under de 6kw?

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob.

Den øvre grænse for at lade el-måleren løbe baglæns er 6 kW.

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)