Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import og eksklusivitet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har talt med en producent i England, og har i dag modtaget en mail fra dem.

Idéen var at blive deres agent her i DK med en eksklusiv aftale, men...

I mailen skriver de, at jeg kan købe produktet fra dem til prisen X og sælge den videre til prisen Y. Det er ikke præcis det samme som at være deres agent, og det var ikke liiige det, som jeg havde håbet på. Jeg havde sgu' mere håbet på en eksklusiv aftale / at jeg bliver agent her i DK - for er det ikke bedre?

Problemet er, at jeg sandsynligvis vil have et lager af deres produkt, som jeg ikke kan komme af med, hvis de har fået lavet en eksklusiv aftale med et andet firma her i DK.

Jeg kan forestille mig, at de vil være lidt tilbagetrukne med at give mig eksklusivitet for at hindre, at de mister en anden måske større kunde (f.eks. dem, der i forvejen importerer større mængder elektronik).

 

Hvad skal jeg gøre? Er det også en god forretning at købe uden eksklusivitet eller er det for risikabelt?

Gode råd?

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du spurgt dem om, hvad de forventer af markedsføring, salg osv. for at du kan komme på tale som agent i DK med rettighederne til produktet? I så fald må de jo sige det, hvis de allerede har en agent eller aftager til det danske marked. Har du spurgt?

Hvis de forventer langt mere end du kan leve op til, kan du så tage en beslutning, om du vil importere mindre partier fra dem eller ej. Vi importerer fra en hel del, som ikke har kontakter i Danmark overhovedet, og heller ikke ønsker det. Mange foretrækker at sælge det selv engros direkte.

Vender du tilbage med svaret om, at det er mere end du havde forventet, kastes bolden over til dem, og er de interesserede, kommer der måske et bud du kan være med på. Lige nu virker det lidt som om i begge sidder med en pokerhånd, og ikke ved hvad den anden har, så det er med at raise for at få noget information ud af dem :)

 

 

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden du binder dig til en eksklusiv aftale, så kunne du vel bruge 2-3 mdr, og se om det overhovedet er noget for dig...

I den tid kan du teste, om produktet er nemt at sælge, og overbevise dem om, at du er værd at satse på.

Du kan sagtens sælge varer uden en eksklusivaftale, men en sådan aftale sikre dig bare meget bedre, men indeholder også en del krav og forpligtelser, som du skal overholde!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)