Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mærkevarer import fra USA

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Nu har jeg snakket med folk til højre og venstre om at jeg gerne ville åbne en tøjbutik.

 

Der er bare et par ting jeg er tvivl om.

 

Kan jeg importere mærkevarer fra USA uden at blive sagsøgt  af producenterne?

 

Ville de sagsøge mig hvis bare har en lille bitte butik i den lokale center?

 

Skal jeg have en speciel tilladelse til at sælge deres tøj? (hvis ja, er der så nogen herinde der ved hvordan det foregår)

 

På forhånd tak

 

 

 

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
du kan ikke importerer mærkevarer fra usa og sælge dem i Dk
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er den helt specifikke begrundelse for, at man ikke skulle kunne købe et parti mærkevarer et hvilket som helst sted i verden og på fuldt ud lovlig vis, fragte det til Danmark og betale sin told og moms og derefter sælge disse mærkevarer i sin butik på strøget eller på nettet?

...og hvordan kan det så lade sig gøre, at man kan finde alle mulige mærkevarer i de forskellige genbrugsbutikker rundt om i landet, det må da også være ulovligt elller brud på en eller anden rettighed?


Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Det passer nu ikke at du ikke kan købe mærke vare i US AND A :-)  men der er et men!!!  Hvis du køber de mærker som ikke har en grossist i DK/EU kan du easy importer uden problemer. Og der findes 1000+ mærker som ikke er inde/solgt rigtig i DK/EU...  Men hvis du eks. vil importer Levis bukser så vil du få Levis grossisten på nakken, som vil prøve alt for at stoppe dig. Evt. med at sige det er falsk til told og skat. og så er det dit problem selv om det ægte, at bevise det er ægte - og her ville du mangle nogen vigtige paier fra den originale Levis "ejer/fabrikken" at det er originale - som er umulige at skaffe hvis du ikke har købt af de rigtig kanaler....  Men hvis du derimod køber den indefor EU af eks. en anden EU butik  som har "rettigheder" med at forhandle mærket (så længe det går - bliver det opdaget ville de sikker stoppe hans leveringer frem over), så kan du godt sælge = lovelige parallelimportMen hvorfor lave alt det besvære med at ville gører nogen "ondt" for dem som har ret til at sælge. Det er meget beder i det lange løb at finde nogen gode mærker som gerne vil sælge til dig fra de rigtig kanaler, og du så opbygger dit firma 110% "lovlige" Alt det fis med at vil "snylte" sig til det- virker ikke i det lange løb :-)  Find nogen mærker som vil komme på toppen næste år, og være foran de andre. Mærker holder ikke længe på toppen anyway (2-3 år max og så går det ud for en kort eller lang periode eller aldrige kommer igen), der kommer nye til hele tiden, og her kan du komme ind og have" MÆRKET" og make a lot of money or honeys   hehe :-)

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-12-2006 08:41:56 Forfatter: 
...og hvordan kan det så lade sig gøre, at man kan finde alle mulige mærkevarer i de forskellige genbrugsbutikker rundt om i landet, det må da også være ulovligt elller brud på en eller anden rettighed?



 

Det er lovlige nok, som min historie oven over siger det hele....

Tilmeldt 20. Dec 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Outletguruen svar var sikkert meget til gavn for dig Dan. Det er sikkert fordi han er bange for konkurrence.

 

Mr.Biz- han kan jo bare vise kvitteringerne fra hvor han har købt, for eksempel Bloominngdales eller macy''s.

Hvis for eksempel Levis sagsøger ham for at sælge kopivare, kan han jo prøve at sagsøge dem for ta undergrave hans virksomhed eller noget lignende.

 

Har selv overvejet at åbne en tøj butik med mærketøj, da der er stor fortjeneste i at sælge tøj fra staterne.

 

Ahh du kan jo ikke forudse hvad der kommer på mode næste år, så det sku lige meget med hvor mange tøjmesser du tager til, du ender med at være på røven hvis du vælger den forkerte mærke.

 

 

 

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Held og lykke:)

 

Hvis mærker kun holder få år, hvad er der så sket med boss, adidas, puma, nike?????????

 

Til new biz: Det meste af det du skriver er rigtigt. MÉN der er lige nu stor usikkerhed om hvem der har bevisbyrden. Er det paralelimportøren eller mærkevareindehaveren? Vi har byrettens ord for at det er m.indehaveren.....men så kan de jo anke til næste instans osv osv

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-12-2006 21:50:37 Forfatter: denlokalepizzaMan




Outletguruen svar var sikkert meget til gavn for dig Dan. Det er sikkert fordi han er bange for konkurrence.






Mr.Biz- han kan jo bare vise kvitteringerne fra hvor han har købt, for eksempel Bloominngdales eller macy's.



Hvis for eksempel Levis sagsøger ham for at sælge kopivare, kan han jo prøve at sagsøge dem for ta undergrave hans virksomhed eller noget lignende.






Har selv overvejet at åbne en tøj butik med mærketøj, da der er stor fortjeneste i at sælge tøj fra staterne.






Ahh du kan jo ikke forudse hvad der kommer på mode næste år, så det sku lige meget med hvor mange tøjmesser du tager til, du ender med at være på røven hvis du vælger den forkerte mærke.
















 



 der igen der få ondt i numsen af det man kan købe hos  Bloominngdales eller macy's, den mængde og den pris = lige glad med :-)  efter fragt og told = ikke noget større kunkurant (kuffert turist importør, kan man kalde dem). Anyway Bilka, Føtex som burde vide hvad de gør, har stor set stoppe for den slags "import" op til forår 2006 - de er blevet dømt, og mange penge, rigtig mange penge er betalt tilbage + vare taget til forbrænding. I tyskland var der en "nike parallelimportør " som for nyelige gik kunkurs med bøde oven i hatten. Det er slut at lave den slags import, men der er først sket noget her i 2006 og i 2007 bliver det endnu være for den slags importør.



 





 



 Jeg har solgt tøj i over14år, til unge - og kun mærketøj -  Jeg har set mange mærke komme og gå i de år. Ja det er rigtig ang. om man kan finde hvad der bliver hot næste år,,, tjaa det er jo det som er finten mine venner :-)  Der fler måder man kan ride med på bølgen og hvornår man skal stå på den. Der er meget storer bølge op og ned for alle brands. Eks. Levis (tager den som alle kender) der var ikke sjæl der gav at gå i det for 2½årsiden ca,.  og ca. 4-5år bag ud ikke af de unge mensker (15-25årige) Men de vandt stærk frem igen, efter der kom nyt design på bukserne og butikkerne blevet lavet om igen og en ny genration unge kom (stater som regel 14 års alderen)  Pt. lige fortiden er de gammel mærke som vi var ville med i 80erne cool, men om 1½ år er den ude igen (ikke helt -men ude,  bare ikke top XX)  MTV, og hvad kendte musiker går i (mest udenlandske hvor en kæmpe sponsor betaler, eller en kendt som tager noget undergrunds tøjmærke på og bliver et hit anyway) Men alt dette forstår man beder hvis man har en fysik butik på eks. en gågade, hvor man kan se stilen går hen hverdag, og den alder/type der køber mest og "sætter dagorden" phyy kunne holde et helt fordrag om dette :-)   Det kan man ikke hvis man sidder bag en netshop kun det er 100%...  Mærke tøj er størst bladt ret unge, og det er dem som vil have det og betaler gerne, den falder meget når man kommer op i alderen. Så er der noget andet der tælder...  Jeg tror hvis i selv tænker tilbage på hvornår var det meget vigtig i jers liv med det rigtig "mærke" og hvornår ville man se ud som de andre osv...  Jeg er selv lidt "hjemme" trendforsker" på det område, lidt af min hobby, men dog mit levebrød...




 



 



Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-12-2006 22:03:47 Forfatter: outletguru.com

Held og lykke:)






Hvis mærker kun holder få år, hvad er der så sket med boss, adidas, puma, nike?????????






 







 



Det er sjovt at du kan sige det, det er tydlige at du er "ny i branchen" der går lige 10-15 år før man har set op og ned ture for mærker osv....  Eks. Puma, var helt ude af market (stor set) tror det var omkring 2001-2003 i dk. HUSK! IKKE ALLE LANDE OPLEVER DET SAMME, selv geografisk i dk kan det svinge med ang. mærker. Jeg mener det var i Randers jeg hørte at butikkerne sprøjter  nike sko ud dem med fjer sål, men i Odense ingen gider at have dem i år, det var et par år siden de var top 10.  



 



Vi har haft en del år med hip hop (dog først skate tilbage i 94ca.) i de sidste 5-6år, men nu er den "gammel" 80er mode igen (startede sidste år) en slags pop "drenge" opstår.  = musiken også...  Men om 1-2 år er den død igen og nyt opstår... Jeg husker selv i 80erne at vi gik i lacoste, pringle osv. men hvem fanden kunne sælge det for få år tilbage. det samme sker igen :-) det GÅR I RING!  



Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
ja ny.....det  kan man da godt sige. Har kun været igang siden 1989 og grossistbranchen siden 1995:):) Jeg overlader trygt ordet til dig......du er sikkert meget mere erfaren og sikkert også meget klogere:) ....du må sku da også være kanon rig med den store viden du har
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)