Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan startede du som iværksætter?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg går og roder lidt med at starte noget business op, som en hobby-ting i starten, da jeg ikke har så meget tid (har fuldtids elevplads). Men jeg har kriblen i fingrene efter at komme i gang. En kriblen der nok er mange på dette forum, der kender til :)

Jeg går og roder med nogle ideer til, hvordan man kunne komme i gang med noget, der er meget fleksibelt i forhold til, hvor meget tid, der skal lægges i det. Samtidig har jeg heller ikke mange penge at kaste efter det.

Derfor synes jeg, det kunne være sjovt at få lidt inspiration fra Amino-brugerne. Hvordan startede i op? Hvor er i dag? Og hvad er det bedste råd I kan give til folk, der gerne vil i gang?

God søndag til folket! :)

/Mikkel

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Det er meget dyrt at starte fx en butik, du kunne starte en online butik på nettet, fx webshop. sælge e- bøger, tøj eller what ever.

Kan du fx lave hjemmesider, så tilbyd at lave hjemmesider.

Har du evnen til at lave noget ikke alle kan, så gøre det, du kan fx får gratis webshop ved at købe hosting hos   servage.net og i menuen finder du autoinstaller og der har du 3 webshops at vælge imellem.

Held og lykke

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det koster vist nogenlunde det samme at starte en alm butik og en online-butik.

Dog er man tvungen til at stå bag kassen i en alm butik. :)

 

Jeg husker stadig den dag jeg fik mit CVR nummer, det var ekstremt motiverende fordi jeg vidste at nu skulle der altså betales moms, skat osv.  så skal der jo tjenes nogle penge :)

Så mit tip til dig er, glem forretningsplanen og få lavet et CVR nummer hurtigst muligt :)

Jeg havde forresten fuldtidsarbejde udover firmaet de første 2 år. 

Mvh Kim

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det koster ikke det samme.

Du kunne benytte dig af dropshipping og  på denne måde være fri for at have varene fysisk men når en kunde køber så kan leverandøren sende varen direkte til din kunde.

Jeg har et cvr nummer makker, jeg har selv forretning, så der skal betales moms og skatter.;)

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil være enig i at det nok er billigere at starte op med en dropshipping aftale, men  der er utrolig mange omkostninger med at starte en webshop, jeg har været med til at starte 4 stk's (også sites med dropshipping) og hvis man tror at man er igang bare med en hjemmeside og en adwordskampagne så tager man grueligt fejl.

Hvis du gerne vil igang stille og roligt, så prøv med noget affiliate salg eller noget pointshop eller lign.  der kan man komme igang stille og roligt uden det store indskud.

 

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

En fysisk butik har kunder der går forbi hver dag, men det har du ikke i en online butik..

Du betaler for næsten alle dine kunder på nettet hvilket du ikke gør nede i den fysiske butik

Så jo det koster ca. det samme om det er fysisk eller online

 

Det koster jo en del og være synlig rundt om på nettet også adwords i sidste ende, intet er gratis..

Man kan dog være på nogen fora hvor man gratis kan lave lidt reklame, helt som her på amino.

...............................................................................................

Mit første forsøg lavede jeg i 2000 hvor jeg klipede hæk og græs med kundernes egne redskaber.

Det var mest ældre og så et par alkoholikere der ikke gad :-) Sjovt og dejligt og komme ud og mærke man kan andet end det at være ansat :-)

Nu 10 år efter leger jeg stadig med iværksætteri, dog mest online :-)

online Marketing

Fra Køge
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jamen du må meget gerne få min historie, for den er på mange måder en rigtig god historie og måske den vil kunne få lidt flere til bare at springe ud i livet som iværksætter.

Da jeg for to og et halvt år siden startede Green Business House, så var det lidt mere tvang end af lyst og så alligevel ikke. Jeg har som mange andre altid haft en stor lyst til at være selvstændig, men det er alligevel et stort spring og man høre ofte at det koster mange penge at starte op. Men det korte og det lange er, at min daværende kæreste - i dag Kone - gik sygemeldt grundet et knæ som ikke rigtig vil virke. Kærligheden kan man jo som bekendt ikke altid selv styre, og vi ville derfor gerne gifte os, det tror jeg så ikke vi ville have gjort hvis vi havde kendt konsekvensen heraf. Vi blev gift, og 14 dage efter fik vi et pænt brev fra Køge kommune, ordlyden var således "Tillykke med brylluppet, vi tager dine penge fra dig". Det lød selvfølgelig ikke ordret sådan, men tæt på.

Dermed blev jeg nødsaget til at påtage mig et ekstra job, eller simpelthen bare springe ud som iværksætter på deltid og håbe på at det gav penge i banken. Jeg gjorde det sidste, jeg har ikke fortrudt det siden, heller ikke selvom det nok er det hårdeste du kan forestille dig. Jeg havde ikke den vilde opstartskapital, for pengene skulle jo ligesom bruges i husholdningsbudgettet, og måtte derfor nøjes med 1.000 kr. For dem købte jeg et domænenavn og webhotel hos one.com, der fik man nemlig også google adwords med, og jeg havde hørt meget godt om det. Jeg fik opsat en meget lidt flot hjemmeside via one.com, og selvom at den ikke var specielt køn, så kunne mange godt lide den og den skabte virkelig gode resultater.

Efter den første måned havde jeg omsat de 1.000 kr. til 15.000 kr. og sådan fortsatte det faktisk bare derudaf, og allerede efter 3 måneder var jeg nød til at kvitte mit job og springe på fuldtid i virksomheden, det havde jeg i min vildeste fantasi ikke troet kunne lade sig gøre.

Afslutningsvis vil jeg sige, jeg synes ikke at jeg selv er verdensmester og den bedste i verdenen, men jeg tror på at mange andre kunne gøre kunstykket efter, i virkeligheden så handler det rigtig meget om bare at tro på tingene.

Håber at du starter op!

Adm. Direktør - Green Business House ApS - Værkstedsvej 7 - 4600 Køge - læs mere her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Kender udmærket din situation, det kribler i fingrene og man kan ikke vente med at komme i gang.

Hvornår jeg startede?

Selv startede jeg i en alder af af 13-14 år, med at lave hjemmesider, først til mig selv, senere til min far, så til hans venner og på den måde blev det udvidet ligeså stille.

Desuden har jeg/vi lavet flere portaler som vi siden hen har solgt ud i.

Derfor har vi nu valgt at fokusere udelukkende på e-handel og hjemmesider til private, små virksomheder m.v.

Hvordan jeg startede op?

Vi tog skridtet og sprang ud i det :-)

Hvor er jeg i dag?

Hvor jeg er i dag, hm.. Vi har for nylig modtaget vores CVR nummer, og der var en der skrev at det gav motivation, og det kan jeg kun give ret i, man ved at det er mere eller mindre alvor nu.

Mit bedste råd

Som så mange andre vil sige, spring ud i det.

Tag chancen, lykkedes det ikke, så f**k det.

Men lad vær og giv op, selvom det hele virker uoverskueligt og dumt, så tænk det hele igennem igen.
Det ville jo være træls hvis en anden løb med din idé Smile

Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de mange gode svarCool En god blanding af konkrete forslag og motiverende historier Big Smile

Det giver noget mere at tænke over, og endnu mere kriblen i fingrene.

Thomas Højrup: Kan kun sige respekt ! At tage springet i den situation du stod i, er godt gået, og fedt at du så hurtigt har fået skabt en virksomhed du kan leve af.

Rasmus Kjeldsen: Tillykke med CVR-nummeret ! Din historie er et godt eksempel på, hvordan man kan starte i det små, og så langsomt bygge tingene op. Nu er mine it-kundskaber så bare ikke lige til at designe hjemmesider, men der må vel være noget andet, jeg kan slå mig op på Smile

Indtil videre vil jeg klø på med ideerne. Synes det er fedt, når man kommer på en ide en sen nattetime, og så ellers bruger de kommende dage på, at undersøge mulighederne. Også selvom de tit og ofte ryger på gulvet.

Og endelig Aminoer: Keep It Coming! Jeg (og helt sikkert også andre der overvejer at tage springet) vil være glade for flere motiverende historier og ideer til, hvordan man kan komme nemt igang

/Mikkel

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Phantastisk:

Indtil videre vil jeg klø på med ideerne. Synes det er fedt, når man kommer på en ide en sen nattetime, og så ellers bruger de kommende dage på, at undersøge mulighederne. Også selvom de tit og ofte ryger på gulvet.

 

Hej Mikkel

Nu du skriver "Også selvom de tit og ofte ryger på gulvet", vil jeg godt lige tilføje, at der er én ting, der også er meget vigtig at minde sig selv om, når man tænker idéer, og det er: Du behøver ikke opfinde den dybe tallerken igen. Det er de færreste mennesker, der er innovative.Du skal naturligvis ikke kaste dig ud i noget, som der tydeligvis ikke er nogen fremtid i, men pas på med at begrænse dig selv, fordi der i forvejen er mange andre på markedet.

Det, der betyder noget, er, at du finder et projekt, du bare kaste dig ud i, også selvom der er andre, der har startet et lignende projekt. Det er så her, du skal lave din egen version, endnu flottere og endnu bedre :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)