Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovligt domæne?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Godaften Aminoer

Jeg har købt et domæne med et teleselskabs navn og priser derefter, jeg har så fået afvide at det er ulovligt. Nu vil jeg ikke komme ind på hvilket domæne, men det er rigtig godt, og som sagt med et teleselskabs navn foran også priser bagefter. 

Hvad er de præcise regler for dette? kan der ske noget ved jeg laver Affiliate på dette som meningen har været da jeg købte det? 

På forhånd tak for hjælpen!

 

Mvh. Thomas 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Med priser mener du f.eks. 299?

Altså kunne dit domæne hedde f.eks. XX299.dk ?

I så fald, så vil teleselskabet kunne klage over domænet hos DIFO og så vil de med 100% sikkerhed få enten overdraget domænet eller lukket domænet.

Personligt ville jeg ikke bruge det, simpelthen fordi du risikere at du kommer til at fremstå som virksomheden du reklamere for, og så er der vidst nogle lovgivninger der ikke er så rare at støde ind i :) - Dog er det sidste her uden 100% sikkerhed!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

 

Det er temmeligt svært, for ikke at sige umuligt, at svare på dit spørgsmål, uden man kender navnet på domænet.... Men det er jo forståeligt nok, at du ikke vil lægge det ud til offentligt skue.

Overordnet set er der flere forskellige måder hvorved du kan få ørene i maskinen.... På DK-Hostmasters site kan du finde reglerne for typosquatting, som kunne være et problem. Derudover er der så loven om domænenavne.... Men der handler man med et ikke nærmere defineret begreb, der hedder "god domænenavnsskik".... Den bedste måde du kan nærme dig en definition af hvad det begreb dækker over er ganske enkelt, at læse nogle af de klager klagenævnet har behandlet - dem kan du finde på klagenævnet for domænenavnes hjemmeside.

Du skal så også forholde dig til varemærkeloven.... og det er nok det mest relevante i denne forbindelse.... For de afgørelser DK Hostmaster og klagenævnet for domænenavne behandler leder ikke til nogen decideret straf, andet end du får slettet dit domæne eller skal overdrage det til indklager. Men bryder du folks varemærkerettigheder kan du meget nemt blive mødt med et erstatningskrav - så du skal træde varsomt :)

Jeg vil anbefale dig at hive fat i Kristian (Simply Law) herindefra..... Han har helt styr på den slags...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I sidste ende skal du nok overveje, om du vil forfølge de lette penge eller arbejde med et sværere omend 'lovligt' domæne, som til gengæld kræver mere arbejde.

Problemet kan nemlig i sidste ende bliver, at du bliver tvunget til at aflevere langt mere end domænet, hvis du har profiteret på at misbruge en virksomheds varemærke

Omvendt har jeg gode erfaringer med at flyve under radaren. Jeg har blandt andre en side med titlen billig Xbox 360, og har tidligere haft en lignende med Playstation 3, uden at have problemer med hverken Microsoft og Sony. Mens jeg havde sidstnævnte side arbejdede jeg hos Sony, og her var juristerne pænt ligeglade med mit domæne. Måske fordi jeg solgte konsoller som varmt brød.

Hvis domænet er noget ála telia-priser.dk, telenor-priser.dk eller lignende tror jeg godt du kan regne med, at du mister domænet hurtigt.

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas,

det er lidt parasit-agtigt og i bedste fald bare uværdigt for en ægte iværksætter at snylte på andre firmaers brand.

Don't do it, son.. :-)

 

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:
Hvis domænet er noget ála telia-priser.dk, telenor-priser.dk eller lignende tror jeg godt du kan regne med, at du mister domænet hurtigt.

Det er noget i den stil ja, men hvorfor tror jeg mister domænet hurtigt af den grund? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas De Oliveira:

BZR:
Hvis domænet er noget ála telia-priser.dk, telenor-priser.dk eller lignende tror jeg godt du kan regne med, at du mister domænet hurtigt.

Det er noget i den stil ja, men hvorfor tror jeg mister domænet hurtigt af den grund? 

Du krænker deres trademark, og det må du ik ifølge DK-Hostmaster!

Hedder den .com, .eu, .info, .net eller andet, så bliver det straks svære for dem, at stoppe dig...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg har henvendt mig til en række virksomheder for at høre hvad deres politik var, og ingen ville acceptere at branded stor i før .dk.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Det var da ufattelig dårlig stil, det der. Mon ikke der var en grund til at han ikke skrev navnet??

Thomas, hvis det her er dit domæne, så ville jeg tage flugten fremad og kontakte [Slettet af Moderator]. Jeg tror det kommer du længere med end hvis du bare offentliggør en side. Måske har [Slettet af Moderator] en god dag og giver dig lov.  De er da i hvert fald altid søde til deres kunder, kan jeg sige :-)

 

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da ikke et problem for ham at være herinde. Hvis det er offentligt tilgængeligt på DK-hostmaster, så har han vel også sin ret til at nævne det i denne tråd, hvor det egentlig har stor relevans. Jeg synes da det kan hjælpe mange i denne tråd til at svare mere konkret.

Ikke for noget, men du har jo købt domænet, og der er jo ingen der kan stjæle det fra dig :-)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)