Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du udenlandsdansker med egen forretning ?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Pihl:
Havde en fantastisk forretning i Danmark med million omsætning og godt afkast, så var ikke så svært at flytte, og det var jo kun lige over vandet ( fra Helsingør til Helsingborg)

Dejlig by. Der bor jeg nu på 5. år :)

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er de færreste i Thailand, som gider søge opholdstilladelse - der er forskel på opholdstilladelse, visum og visum-forlængelse, men visum-forlængelse virker i praktis som en opholdstilladelse. Denne kan søges på immigration, hvis man har orden i sine forhold.

Udlændinge kan ikke eje jord i Thailand, så en udlænding kan, om man så må sige, ikke få beslagt sin jord. Dog er der veje, hvor man kan få et indirekte ejerforhold. Ofte hævder thai-kvinder, at udlændingen slet ikke kan eje noget, hverken direkte eller inddirekte, men dagsordenen er tit, at de derved selv opnår ejerforholdet.

Jeg har i øvrigt aldrig hørt, at en udlænding har fået beslagt noget, hvis man ikke har gjort noget kriminelt eller ikke skylder noget væk. Dog har jeg hørt om udlændinge, som er blevet snydt.

Der er normalt ikke brug for at betale bestikkelse i Thailand (i den slags småsager), men en lille gave kan i visse tilfælde få tingene til at glide hurtigere.

Hilsen, Robert

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man skal ikke på immigration hver tredje måned, hvis man har forlænget sit visum (de facto-opholdstilladelse). Du kan sende en kopi af passet per brev med den gamle slip og en ny adresse-indberetning, eller du kan sende en messenger, en sekretær eller hvem som helst.

BOI er ikke helt en erhvervs- og selskabsstyrelse - det er Department of Business Department, som har den rolle. Board of Investment er noget andet, men jo, de kan give visse tilladelser, som fx at udlændinge må eje alle aktierne.

Min virksomhed stifter company limited-selskaber for mindre end 4.000 kroner.

Hilsen, Robert

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Nej, Spanien er ikke dyrt, hverken at bo eller leve her, jeg har nu boet næsten 3 år på solkysten og arbejder med IT hernede, så det er helt fint.

Jeg er nu gået live med mit eget projekt www.123-newjob.com som jeg har brugt et par år på at udvikle, så det er lidt spændende hvordan det kommer til at gå med det, jeg er super optimist og er iværksætter med stort I, så jeg tror fremtiden ser lys og god ud.

Jeg startede vist lidt baglæns her :) faktisk forlod jeg Danmark for knap 5 år siden, kone og 3 børn, vi købte en lille Irsk Pub på Kreta og drev den i 2 år, vi blev så småt kede af dette Ø liv, og vi ville gerne tilbage til fastlandet igen, så vi solgte baren ( ikke så dårlig en handel kan jeg fortælle ) herefter faldt valget på Spanien, hvor vi rejste til uden at kende en levende sjæl hernede, men vi var jo hærdede :)  fra Kreta eventyret, hvor vi heller ikke kendte nogen før vi flyttede derned.

Alt i alt kan jeg kun sige til dem der har udlængsel, kom af sted i en fart, jeg ville ønske jeg havde gjort det for mange år siden, har aldrig haft det så godt som efter vi forlod Danmark, sorry men sådan er det altså bare, no hard feelings overfor DK, men vi HAr det bare godt hernede.

Vi har efterhånden et rigtigt godt netværk hernede, både arbejdsmæssigt som socialt, så det er super godt, vi er stadig glade for at være "udvandret" fra Danmark.

Det var min lille historie ( meget forkortet naturligvis ) omkring mit udenlands eventyr.

Best regards

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 23. Jan 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

jeg kan godt se at det er et 7 år gammelt indlæg, men jeg overvejer at lave forretning på Bali og søger at få kontakter. 

Med venlig hilsen

Rasmus

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)