Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vore lønninger for høje?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil til en hvis grad give ret i at vi er for "højtlønnede" Vi har svært ved at konkurrere på lige fod med andre lande da vores lønninger er så høje. Samtidig er det svært at tiltrække de bedste hoveder da vi når vi udbetaler den høje løn  samtidig tager det meste tilbage til staten i skatter og afgifter.

Skal jeg citere min tidligere marketingforelæser på ASB, så mener hun at vi i Danmark yderligere har det problem at vi er et af Europas med ineffektive lande. Vi får simpelthen ikke nok ud af de midler der investeres i virksomheder. Det er de primære grunde til at vi nærmest er igang med at afvikle Danmark som en produktionsland, da de simpelthen ikke kan betale sig for virksomhederne at have produktion her, når det er med væsentligt større udbytte at gøre det andetsteds.

Personligt mener jeg der er nød til at komme reformer der forbedrer vores konkurrenceposition, så som lavere selskabsskat og lavere personskat - Dette skal jo så finansieres på en måde, og det er der nok folk der er væsentlig bedre til at se løsninger på end jeg, men vi kunne starte med efterlønnen. Vi skal samtidig hjælpe virksomhederne til at forbedre effektiviteten, ellers forbliver vi i anden række som produktionsland. 

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også følge trop med at sige, at vores lønniveau er blevet sat for højt - Dette har jo dog svært ved at se blive ændret i nær fremtid, uden at man ændre på skatteprocenter eller tvingsindbetaling til pension.

Dernæst vil jeg også gerne kommentere på din idé - og jeg vil gøre det kort.

Den er fandme god !   Jeg kunne godt se mig selv investerer i et sådan produkt. 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Kenneth:

Synes dette er en sjov indstilling til problematikken. Størstedelen af de ufaglærte tjener faktisk ikke ret meget, og med de priser, som der er i det danske samfund, så kan de knab nok have råd til en 2 værlset lejlighed i Århus. Da den hurtigt koster over 60 % af deres indkomst.

Nu får en typisk dansk slagteriarbejder ca 190 kr. i timen og den tyske slagteriarbejder får ca .60 kr.

Tyskerne arbejder mere for deres penge end danskere, viste de i kontant på TV.

Tyske slagteriarbejdere undrede sig over danskernes brokkerier hele tiden over de lave lønninger og det hårde arbejde i Danmark..

Ja, skatten i Danmark er faktisk verdens højeste, men lavtlønnede betaler kun ca. 40-41% i skat når man husker at trække fradrag fra.

Bankdirektøren lægger det meste af sine penge i skat, ca 59-70%, så hvem er misundelig, hvis man giver ham lidt rabet med den nye skattelettelse.

At få råd til en bolig har ikke noget med om man er lavt eller højtlønnede, for man skulle måske vælge en billigere bolig i en billigere by, end København og Århus.

mvh   Geeked

 

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter R. Hansen:

Jeg vil også følge trop med at sige, at vores lønniveau er blevet sat for højt - Dette har jo dog svært ved at se blive ændret i nær fremtid, uden at man ændre på skatteprocenter eller tvingsindbetaling til pension.

Dernæst vil jeg også gerne kommentere på din idé - og jeg vil gøre det kort.

Den er fandme god !   Jeg kunne godt se mig selv investerer i et sådan produkt. 

Man kunne også undre sig over, at en dansk chauffør fik lønstigning med hele 5 kr i timen mod normalt 2.10

Det sker 3 år i træk, så stigningen blev 15 kr. i timen mere her i lønfesttiden.

Nu er og var der finanskrise med mange konkurser blandt vognmænd og hvem ville så ikke være solidariske og pænt gå ned i løn i nedgangstiden !!

Hvem taler også allerede idag om skattestigninger i nær fremtid ?? UHA..

Man vil bortskaffe nuværende skattelettelse i topskatten for at få flere penge i statskassen og samtidig vil man hæve afgifter på tobak, øl og vin mv, så hvem bliver taberen igen!! den lavtlønnede som forbruger mere af de usunde ting.

mvh   Geeked

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

LANTHER:

Nu får en typisk dansk slagteriarbejder ca 190 kr. i timen og den tyske slagteriarbejder får ca .60 kr.

Nu er de faglærte, de slagteri arbejder, som så også betyder at skal være højre lønnet end ufaglærte, så det kommer naturligt at de skal have en højre løn.

Nu ved jeg godt at slagteri arbejderne i DK ikke er særlig effetktive, lige som så meget andet. Men problemet er at når man tager den ene faggruppe og tror at den er holdbar med alle andre i den danske industri, så er man lidt for naiv.

Men jeg vil mere sige at det er den danske leder standart der er for ringe. Da det er dem der skal sørge for at folkene leverer varen. Og det er her det meste slår fejl. De er desværre bange for at presse folk, for så laver de fejl eller går ned med stress. Og så er de desværre også bange for at blive upopulær.

Kort de mangler at kunne motivere folk.

LANTHER:

At få råd til en bolig har ikke noget med om man er lavt eller højtlønnede, for man skulle måske vælge en billigere bolig i en billigere by, end København og Århus.

Problemet er at mange virksomheder, flytter deres produktion, samt kontorfaciliteter, til de større byer for at kunne tiltrække bedre kvalificerede højtuddannede, da de helst ikke vil bo i udkants DK. Og derved bliver der også nød til at være forskellige boliger til de lavt lønnede.

Problemet ligger i at man ikke kan forvente at en 40 årrig skal bo på et 12 kvm klubværelse.....Som jo er alternativet...Og skal man ud og bo uden for byen, så kræver det typisk bil, da man som industriarbejder typisk møder kl 6.00 om morgen, og de offentlige transportmidler kører ikke så tidligt.

/Kenneth

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

Men jeg vil mere sige at det er den danske leder standart der er for ringe. Da det er dem der skal sørge for at folkene leverer varen. Og det er her det meste slår fejl. De er desværre bange for at presse folk, for så laver de fejl eller går ned med stress. Og så er de desværre også bange for at blive upopulær.

Kort de mangler at kunne motivere folk.

Her vil jeg ikke give dig ret, for lederen kan intet alene uden at hans undersåtter vil noget.

Altså skal og bør alle ansatte i Danmark engang imellem bruge indersiden mellem ørene og gøre en ekstra indsats, og ikke forstås sådan, at vi ikke har mange dygtige arbejdere i Danmark, men man skulle måske være noget mere tilbageholdende med store lønkrav som bare kvæler mange små virksomheder ud over de mange store arbejdspladser.

Hvor mange opgaver tror du ikke jeg og andre arbejdsgivere ikke sætter igang, fordi vil ikke kan honorere løn og de store indirekte lønomkostninger, som det koster at have en mand mere.!

Kenneth:

Problemet er at mange virksomheder, flytter deres produktion, samt kontorfaciliteter, til de større byer for at kunne tiltrække bedre kvalificerede højtuddannede, da de helst ikke vil bo i udkants DK. Og derved bliver der også nød til at være forskellige boliger til de lavt lønnede.

Så må man måske tænke på, hvorfor boliger er så dyre at opføre idag...!

mvh   Geeked

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Altså skal og bør alle ansatte i Danmark engang imellem bruge indersiden mellem ørene og gøre en ekstra indsats, og ikke forstås sådan, at vi ikke har mange dygtige arbejdere i Danmark, men man skulle måske være noget mere tilbageholdende med store lønkrav som bare kvæler mange små virksomheder ud over de mange store arbejdspladser.

Uden at vi skal gøre ret meget mere ud af det. Så kan jeg fortælle dig at jeg arbejdede for et mindre firma, med serigrafi, og her blev jeg udnævnt til den ansvarlige. Og her fik jeg via nogle simple procedure sat skik på en masse ting, fik sat tingene i systemer, der bevirkede at vi kunne spare en mand, samt at vi andre fik mindre at lave. Mens omsætning steg.

Det vi sige at vi tit sad og holdt såkaldte møder, over en smøg og en kop kaffe.

Problemet i dag, er at mange leder idag, ikke har styr på hvad de laver, og derfor kommer folk tit til at skal lave en masse ting i sidste øjeblik, samt at de er bange for at lave opfølgening, da det bevirker at mange mennesker føler at de bliver tjekket.

Og når man står i sådan en situation, så vil man tit føle at man knokler røven ud af bukserne, uden faktisk at lave noget. Og det betyder så at man vil føle at man skal have mere i løn. Da man bliver træt og udmattet. Uden at have en indflydelse på noget som helst. Sammen med at man har en leder der bliver mere og mere stresset.

Når man snakker om produktivitet, så må man også kikke på den danske lederstand, da det er dem der skal sørge for at folk virkelig producerer det de kan. Og får ansat de rigtige til det, istedet for at kikke efter små søde piger, eller folk der har gået på samme skole som en.

LANTHER:

Så må man måske tænke på, hvorfor boliger er så dyre at opføre idag...!

Igen her er det dårlig planlægning. For nu har man i rigtig mange år hørt at der ikke var nok lærerpladser inden for byggeriet, og alligevel så vil de forskellige mestre ikke tage det ansvar der er at uddanne de folk. Og importer man nogen fra Polen/Tyskland, så kommer der en masse historier omkring at de er dårlige håndværker.....Eller at de bliver underbetalt, selvom de får mindstelønnen.

/Kenneth

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Igen her er det dårlig planlægning. For nu har man i rigtig mange år hørt at der ikke var nok lærerpladser inden for byggeriet, og alligevel så vil de forskellige mestre ikke tage det ansvar der er at uddanne de folk. Og importer man nogen fra Polen/Tyskland, så kommer der en masse historier omkring at de er dårlige håndværker.....Eller at de bliver underbetalt, selvom de får mindstelønnen.

/Kenneth

Timelønnen spiller en mega stor rolle for bygning af huse, bare spørg håndværkere, hvad deres timelønninger er..

Sidst jeg havde en elektriker et par timer, kun 950 kr..tak for det...

Flere udenlandske billige håndværkere ønskes for at skabe mere konkurrence i den danske skov af dyre håndværkere.

mvh  Geeked

 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Danmark er et skægt land mht. lønninger, for mens vores lavtlønnede er meget højtlønnet i forhold til resten af verden. Så er de højtlønnede tilgengæld lavtlønnede i forhold til resten verden.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Samtidig udtaler bankbossen, at Nordea er færdig med at støtte mindre og små virksomheder.



Lad mig/os lige få et link til den artikel - og så må jeg da konstatere at jeg skal til at kigge mig om efter et andet pengeinstitut - hvis det er citeret korrekt og der ikke er noget men .....

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)