Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vore lønninger for høje?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Bankboss Per Schütze fra Nordea udtaler at lønningerne er for høje i Danmark. Industri arbejdere får for høje lønninger.

Det ville klæde Per Schütze, hvis han selv startede med at gå et par millioner ned i løn.

Samtidig udtaler bankbossen, at Nordea er færdig med at støtte mindre og små virksomheder.

Det kommer vist ikke bag på nogen iværksætter at bankerne ikke bruger de mange penge fra bankpakkerne til at støtte underskoven af virksomheder. Men vi klarer os uden. Væksten kommer bare til at gå lidt langsommere.

Spørgsmålet er: Hvad vil bankerne leve af i fremtiden?

Spekulation i valuta og værdipapirer?

Det er vel svaret.

Er der behov for en strammere regulering af finanssektoren ligesom i USA?

Jeg mener de bør tvinges til at låne ud til iværksættere og vækstvirksomheder. Lad mig høre hvad mener i andre?

jeg overvejer selv om det er muligt at skabe en slags realkredit for virksomheder. Et sted hvor man samler f.eks. 100 virkssomheder med et lånebehov på f.eks. kr. 50.000 og tilsvarende samle 100 investorer med et investeringsbeløb på f. eks. kr. 50.000 og så matche de 2 puljer. idden er at låntagerne skal være villige til at hæfte solidarisk og at evt. tab skal fordeles ligeligt mellem alle investorer ligesom det sker hos realkreditten.

Er det en hel tosset ide?

En varm sommerhilsen

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

jeg overvejer selv om det er muligt at skabe en slags realkredit for virksomheder. Et sted hvor man samler f.eks. 100 virkssomheder med et lånebehov på f.eks. kr. 50.000 og tilsvarende samle 100 investorer med et investeringsbeløb på f. eks. kr. 50.000 og så matche de 2 puljer. idden er at låntagerne skal være villige til at hæfte solidarisk og at evt. tab skal fordeles ligeligt mellem alle investorer ligesom det sker hos realkreditten.

Jeg tror aldrig du får virksomheder med på at hæfte for hinandens gæld..

Så vil den overlevende virksomhed risikere at hænge på en gæld på 5.000.000 fordi de havde behov for at låne 50.000 kroner.

Så for at låne 1% skal de hæfte for 100% - Det tvivler jeg på at nogen tør være med på.

Det vil også være voldsomt dyrt for hver enkelt deltager at kreditvurdere samtlige andre deltagere..

Jeg tvivler på at det vil virke.

Til gengæld tror jeg at de store banker skyder sig selv lidt i foden med deres nuværende strategi, alt efter hvor grænsen for små virksomheder går.

Jeg har en idé om at der er flere der har det som jeg har det med banken, at hvis man får en god service og en fair pris er det et sted man gerne vil blive hængende efterhånden som virksomheden vokser, og så bliver der måske færre store kunder til de store og trælse banker.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Anders Mikkelsen, Nr1:

Samtidig udtaler bankbossen, at Nordea er færdig med at støtte mindre og små virksomheder.

 Anders når du citere andre mennesker bør du gøre det korrekt! 

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se hvad hans egen løn har med situationen at gøre at mindre virksomheder ikke kan få sorte tal på bundlinjen fordi deres medarbejders lønninger er for høje med mindre han skal ansættes i en af de mindre virksomheder.

 

Lars

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Det må være fedt at selv få måske 10 mio. i løn og så kunne mene at folk der bare får 3-400.000 i løn tjener for meget. eller?

Jeg ville have en dårlig smag i munden.

men det er vi jo nok mange der ser forskelligt på.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Det må være fedt at selv få måske 10 mio. i løn og så kunne mene at folk der bare får 3-400.000 i løn tjener for meget. eller?

Jeg kan nu heller ikke se hvad hans løn har med sagen at gøre, det tyder jo på at du ikke en gang ved hvad han får i løn!

Men det siger jo sig selv at når en danske ufaglært slagteriarbejder får 320-360.000 DKK årlig så er det svært at konkurere, Så jo generelt er industriens lønninger for høje. 

Mvh

Ravn

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej aminoer.

Bankboss Per Schütze fra Nordea udtaler at lønningerne er for høje i Danmark. Industri arbejdere får for høje lønninger.

Han har ganske ret, danskere har Europas højeste lønninger og derfor forsvinder masser af industrijob til udlandet hver eneste dag..

Bare synd for de grådige arbejdere med deres fagforeninger, der ikke kan se ulempen i tårnhøje lønninger.

Selvfølgelig får bankbosser også kæmpe store lønninger, men det er ikke de job der forsvinder.

Det bør man absolut tænke over i fremtiden.

mvh   Geeked

 

 

 

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 95
Fra  InnoCore ApS Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Han siger jo ikke at han mener de får formeget for deres arbejder han pointere bare at lønningerne i danmark er kommet på et niveau der gør det er svært for mindre virtksomheder at have konkurrencedygtige priser og skabe overskud

han har jo ikke givet udtryk for at Peter eller Hans i en mindre virksomhed får formeget for det arbejde de udføre og ikke er det værd.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

hvor langt skal vi ned?

Eller hvad vil du gøre arbejdet for? som industriarbejder.

Jeg kender ikke den nøjagtige løn, men jeg ved da at topchefen hos Nordea får i omegnen af 8 mio. årligt.

Og det misunder jeg ham ikke, men så skal han også forstå at vi andre med almindelige lønninger godt vil have smør på brødet.

Jeg tror iøvrigt heller ikke at det gør nogen forskel om lønningerne blev sat ned, for så falder bare samfundets købekraft og dermed omsætningen i butikkerne. Vores eksport går jo strygende viser de seneste tal!

De bedste hilsener

Anders mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

LANTHER:

Bare synd for de grådige arbejdere med deres fagforeninger, der ikke kan se ulempen i tårnhøje lønninger

Synes dette er en sjov indstilling til problematikken. Størstedelen af de ufaglærte tjener faktisk ikke ret meget, og med de priser, som der er i det danske samfund, så kan de knab nok have råd til en 2 værlset lejlighed i Århus. Da den hurtigt koster over 60 % af deres indkomst.

Det som jeg mere synes er grotesk i et land som DK, er at de lokale og hus priser, som der er, er mere øddelæggende for det danske erhvervsliv, end en ansat.

Da jeg skal have rindende vand, og så også gerne vil have en port så kommer jeg hurtigt over 12.000 kr pr måned, ok jeg kan trække dem fra, men det kræver så alligevel at omsætningen er over de 12.000 kr. Og skal jeg opveje det, og have løn, så ender man hurtigt over de 40.000 kr i omsætning pr måned. Og det er bare for at jeg kan opveje en minimal levestandart.

Mindstelønnen i DK er på 105 Kr/time, som faktisk rigtig mange får idag. Og flere og flere vil kun kunne opnå denne, sammen med, at man lader de vigtige personer, svømme i designer møbler, med dyre malerier på væggende. Og de virksomheder støtter vi alle flot op om. Ved at købe alle de billige steder.

Der hvor der virkelig er penge at hente i det danske samfund, er ikke ved de ufaglærtes løn, da det er så minimalt at kunne spare... Om de får 186.000 eller om de får 250.000 som er det mest normale i den danske industri betyder intet. Det er faktisk kun 64.000 det vil sige 5.333 ekstra omsætning om måneden. Og der skal faktisk 15 ansatte til at svare en million. Så der hvor man kan spare er jo blandt andet på udbytter og direktør lønninger, samt udgifter til de forskellige bestyrelser. Men så langt vil vi helst ikke tænke her i landet.

Jeg har altid synes at det var en sjov debat, når man konstant går efter lønninger, men selvfølgelig synes jeg det er pinligt at en murer skal have 250 kr/time, og det er jo også sådan noget som der gør at man ikke vil bygge....selvom rigtig mange lige skulle bygge på det tidspunkt. Og det giver for mig et indblik i uansvarlighed, og at man faktisk er ligeglad, med at man har nogle ansatte, som der skal gå fra hus og hjem, fordi at renteudgifterne stiger, sammen med at boligforeninger, de sidste par år har sat deres priser op med 12-18% om året.

Hvorfor man faktisk udhuler ens egen grundlag for at få kvalifiseret arbejdskraft, og må nøjes med de der er fanget i et socialt net, der gør at de kan have en lejlighed i de større byer. Mens man glat væk, lukker og slukker alle de steder hvor man kan få billige boliger til ens ansatte, dog vil de med høje lønninger jo helst have et kulturalt tilbud, hvorfor det netop er de større byer der trækker.

Vi er idag desværre blevet et meget egoristisk folkefærd, der ikke vil betale det som det koster, men hellere vil spare 10 øre for at betale 50.000 kr i fragt. For så kan man da sige at man har gjort en indsats.

/Kenneth

 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)