Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import fra kina

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg har overtaget en webshop og står i den forbindelse for at skulle til at hente vare hjem fra kina. Den tidligere ejer har selv haft en importtilladelse og stået for importen, men han fortæller at han har haft lidt problemer med kommunikationen med kineserne. Nogle gange "glemmer" de at sende besked om at ordren bliver væsentlig forsinket, osv.

Derfor vil jeg nu høre alle de firmaer som har folk i kina om dette er noget de kan hjælpe med og et estimat på en pris?


Jeg har endnu ikke en importtilladelsen og vil i den forbindelse høre om det er muligt at gøre sådan at jeg får en samlet faktura fra dig (importfimaet) både på alle omkostninger omkring fragten men også på selve produkterne?

Hvis ikke dette er muligt er det ikke et større problem da jeg så bare for skaffet en importtilladelsen

Ordren er ca på 30.000-40.000 kr og når den tidligere ejer har bestilt har han betalt omkring 1000 usd ud af et samlet faktura beløb på 5000 usd i fragt. Dette er kun fragt fra kina og dermed ikke told.

Prioitering er således.

1. Kommunikationen og derigennem forhåbentlig også leveringstiden skal forbedres

2. Prisen må meget gerne blive mindre end hidtil ved evt. at sende det sammen med mange andre vare i container

3. Det skal være så nemt som muligt for mig. Altså helst gerne levering til døren, og helst en samlet faktura som er lige til at bogføre (altså som om at jeg købte fra et dansk firma, og dermed også uden importtilladelse)


Hvis i har brug for mere info, så skriv venligst, men hold alle henvendelser her i tråden da dette skal være en åben dialog / budgivning.

Tilmeldt 11. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

dette problem kender jeg rigtig godt fra mit tidligere arbejde, derfor er kendskab til Kinesisk er en stor fordel for en virksomhed som handler med kina da sproget kan hjælpe til at løse rigtig mange kommunikationsproblemer.

jeg bor i Kina (kan tale dansk, kinesisk, engelsk) og har startet mit eget lille firma som en led mellem kunder i Europa og producenter i Kina.

Jeg vil meget gerne kunne hjælpe dig med det.

Håber på et samarbejde.

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej anli.

Kan du komme med et konkret bud (ikke bindene) på en pris og på hvordan det skulle foregå

Fra Shanghai, China
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Fra  AsiaPhase Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I din situation kan jeg klart anbefale at bruge et lokalt firma for at sikre du får hvad du betaler for. Lige fra kvalitets-sikring til afskibning.

Jeg kan klart anbefale at bruge et lokalt firma der hjælper. Typisk betaler du en forudbestemt procentsats af værdien for hjælpen. Til gengæld skal det lokale firma også garantere for kvaliteten osv...

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund.

Jeg kan godt hjælpe dig med dit problem. Jeg har startet en virksomhed med en partner, hvor vi hjælper danske virksomheder med at skabe kundekontakter og m.m. i Kina og Vietnam.

Vi kan både sproget, kendskab til markedet og har mange tillidsfulde kontakter.

Jeg vil dog gerne vide nogle detaljer om fragten hos den tidligere ejer. Leveringstid, importfirma, fragttype (via søs eller luft) og fra/til destination.

Du kan evt. sende en PM, hvis du er interesseret.

Mvh.

Kim Long Nguyen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil meget gerne hvis jeg kan få et estimat på en pris for fragt, told og så en detaljeret beskrivelse af hvordan det ville foregå.

For at give noget konkret så er her de fakta jeg har.

Det handler ca om en eu palle, og gætter på at indholdet maks veje 200 kg.

Jeg vil prøve at få firmaet til at levere til nærmeste havn. Det tager jeg i hvertfald udgangspunkt i.

Adressen på firmaet er Floor 4, Road Hengling, Tangdong, Tiahe disrict, Guangzhou, Guangdong, P.R.C.

Det skal leveres til en adresse i viborg.


Det jeg efterspørge er som sagt en der kan stå for.

  • Fragten fra kinesisk havn, til adresse i danmark (viborg)
  • Fortoldningen
  • Kommunikationen mellem mig og sælger, så jeg er sikker på at få svar når jeg spørger om noget, samt at de overholder de leveringstider de giver, eller i det mindste bliver presset, så jeg ikke bare ryger bag i køen af bestillinger gang på gang.

Hvis man ikke ønsker at sende dette bud i tråden, kan man også skriv en pm til mig.

Venligst skriv detaljeret hvordan i ser processen fra bestilling til endelig levering og betaling, samt beskriv hvad i har af ressourcer i området

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund.

Vi har rigtig mange kontakter og ressourcer i Guangzhou. Faktisk er det primært der vi koncentrerer os om, idet der er stor potentiale at hente derfra, pga. der er så mange industrier og fabrikker, så det er ingen problemer for os.

Jeg vil lige snakke sammen med min partner om dette.

Har du en mail jeg kan skrive til?

Mvh.
Kim Long Nguyen 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan skrive til birkelund@futuresoldier.dk

Fra København S
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Super!

Jeg skriver til dig i løbet af i aften.

Mvh.
Kim Long Nguyen 

Tilmeldt 7. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anli,

Jeg er igang med at åbne min egen webshop af kvalitetshårextensions og vil i den forbindelse gerne have en god og stabil leverandør i Kina.

I den forbindelse får jeg brug for en "mand" i Kina til at hjælpe med at sikre at kvaliteten er som bestilt og betalt for.

Hvis det kunne have din interesse hører jeg meget gerne fra dig så hurtigt som muligt.

Mvh Tina.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)