Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskelligt begynder ang. skat / moms

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære gruppe,

Tusind tak for de fine svar som vi helt sikkert kan bruge :-)

Jeg skal lige høre mht. spørgsmål om vores udstyr (kamera og computer). Det er ca. 1 år gammelt. Hvis vores firma køber udstyret, skal vi betale multimedieskat. Det er jeg helt med på men da vi begge gør det i forvejen, gør det ingen forskel. Jeg går så ud fra det er den afskrevne værdi vi skal beregne moms ud fra som kan fratrækkes, er det korrekt?

 

Venlig hilsen,

Lars Bergmann

 

Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars!

I skal kun betale MM-skat et sted.

Nej...momsen kan ikke trækkes fra..når i sælger privat udstyr ind i I/S`et.

Computere mv. skal ansættes til en reel pris i handel og vandel.

 

MvH

Peter

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Staten betaler ikke kørerpenge. Det er en misforståelse. Du kan derimod fratrække kørselsudgifter på din selvangivelse, efter skats regler herfor.

Nu blev jeg lige nysgerrig, så jeg stiller lige et uddybende spørgsmål: Det er de her 3,56 kr pr. km i skattefri kørselsgodtgørelse for de første 20.000 km vi taler om her, ikke?

Mvh.

Jakob

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob.

Hvis du er ansat og får refunderet din kørsel af din arbejdsgiver, kan du ikke også fratrække kørsel på din selvangivelse.

Men er du selvstændig kan du fratrække dine kørselsudgifter efter skats regler herfor.

Hvis du vil have et nærmere svar må du præcisere dit spørgsmål.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, nu var jeg som sagt bare nysgerrig, men jeg kan da godt opstille et lille konkret eksempel, for lige at se, om jeg har forstået det ret:

Svend Bent har en enkeltmandsvirksomhed som bierhverv. I 2010 ender denne med at have et overskud på 50.000 kr, som Svent Bent skal beskattes af som b-indkomst. Svend Bent har i 2010 i forbindelse med sin virksomhed kørt 200 km i egen bil. Han kan derfor fratrække 200x3,56 kr på sin selvangivelse (i mit lille hoved svarende til, at der indeholdt i de 50.000 kr fra firmaet er en kørselsgodtgørelse, som han ikke skal beskattes af, men det skaber nok kun begrebsforvirring at tænke på den måde).

Er det korrekt forstået?

Mvh.

Jakob

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob.

Uden virksomhedsordning:

Kkan den selvstændige erhversdrivende fratrække kørsel over selvangivelsen med enten:

1) dokumenterede faktiske udgifter eller

2) skatterådets fastsatte satser for skattefri befordringsgodtgørelse.(kørselsregnskab skal forefindes)

 

I Virksomhedsordning:

1) Kørsel refunderes efter skatterådets satser. Kørselsregnskab skal forefindes med angivelse af såvel erhvervsmæssig kørsel som privat kørsel. Beløbet kan refunderes over mellemregningen.

2) De faktiske udgifter inkl. afskrivninger opgøres og fordeles efter kørselsregnskabet. kan refunderes over mellemregningen.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Ryomgaard
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg har et opfølgende spørgsmål.. før vi stiftede virksomhed, havde vi købt en del materialer og også solgt en del smykker. I den periode har vi opbygget et større lager hvor vi ikke har trukket moms fra og ej eller betalt salgsmoms. Men nu da virksomheden så at sige har overtaget varelageret og vi skal betale salgsmoms, hvordan forholder det sig så med købsmomsen? Vi har ikke mulighed for at opgøre vores lager helt præcist da vi ikke holder styr på lageret ned til hver enkel perle.

På forhånd igen tak for svaret.

Venlig hilsen,

Lars Bergmann

www.sisterunika.dk

Unikke smykker til unikke mennesker!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en væsentlig rettelse til Anders Mikkelsens totalt forkerte svar:

I virksomhedsordning.........(enkeltmandsfirma)!

Ejeren bliver beskattet af fri bil, og skal hverken føre kørselsregnskab eller fordele noget som helst.

Alle udgifter føres i virksomheden, og kan IKKE refunderes over nogen mellemregning!!!!

Jeg håber da ikke, at Anders sælger sit Autolog-system til sådanne kunder, idet disse slet ikke

skal føre noget kilometerregnskab, og dermed ikke har behov for dette system .

I den virkelige verden, ville en rådgiver næppe slippe helskindet afsted med sådan et fuldstændig misvisende

og direkte forkerte svar.

 

MvH

Peter

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars...Sælg varelageret ind i virksomheden(inkl. moms).....dog kan momsen så ikke fratrækkes i

virksomheden.

 

MvH

Peter

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)