Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af varer med tjente penge

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej godt folk, beklager overskriften. Jeg kunne desværre ikke præcisere tydeligere. Jeg har en kort, og simpelt spørgsmål.
Det ligger sådan at jeg har tjent nogle håndøre på min hjemmeside, og så tænker jeg på, om man skal betale skat af pengene hvis man gerne vil gå ud og købe noget til firmaet, eller om man bare skal lade det ligge.

Det jeg mener er altså, at hvis jeg har tjent 1000 kr, om jeg så kan bruge de 1000 kr, eksempelvis på en printer, eller om jeg skal bruge 2000 kr, og så betale halvdelen i skat, således at jeg stadig kun har 1000 kr at købe en printer for.

Det er bare en lille hobbyvirksomhed ved siden af mit studie, så der kommer ikke mange penge ud af det. Jeg er hverken cvr er registreret eller noget i den dur.

håber i kan svare på mit spørgsmål.

mvh
Sebastian

Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 11
Fra  Alarmmontøren Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

 

Hvis du tjener 1000 kr. så må du købe en printer for 1000 kr. uden at betale skat af dem, eftersom de 1000kr. du har tjent er skattepligtige, og de 1000kr. du køber printer for er fuldt ud fradragsberettigede. :)

Mvh

Jakob Svendsen

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal man ikke passe lidt på her, når det som trådstarter selv skriver, er en hobby virksomhed.

Er det ikke begrænset hvad man kan trække fra der?

Jeg ved godt det ikke er de store beløb, men rat at være på den sikre side alligevel, hvis der nu skulle komme et tjek fra SKAT.

Mvh Kenneth

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Sv:

Hej Sebastian

 

Hvis du tjener 1000 kr. så må du købe en printer for 1000 kr. uden at betale skat af dem, eftersom de 1000kr. du har tjent er skattepligtige, og de 1000kr. du køber printer for er fuldt ud fradragsberettigede. :)

Mvh

Jakob Svendsen

Hvis han ikke er momsregistreret kan han vel ikke trække noget fra?

 

Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

og hvad så hvis mit fradrag bliver brugt på su ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

sebastian.s:
Det er bare en lille hobbyvirksomhed ved siden af mit studie, så der kommer ikke mange penge ud af det. Jeg er hverken cvr er registreret eller noget i den dur.

 

Naturligvis skal du betale skat af de penge du tjener uanset om der er tale om en hobby virksomhed eller ej. Udover det skal du betale moms så du ved at du vil få en omsætning på minimum 50.000 kr. pr. år.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad nu hvis mit fradrag bliver brugt på su ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)