Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges til webshop, som står i stampe

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Viby Sjælland
Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 133
Fra  RiderShop Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Singularity:

Reno Jensen:

Arbejder lige i øjeblikket på at få en aftale istand med billigmagento.dk - så mon ikke det hele løser sig.

Det håber jeg ihverttilfæld

Bare ren nysgerrighed. - Hvorfor benytter du ikke fortsat GetaShop der har leveret dit site ?

Hej

Lad mig straks slå fast, at jeg har intet negativt at sige omkring Get-a-Shop, tværtimod, så leverede de den løsning, som jeg havde brug for.

Jeg har betalt for et produkt, og jeg har til fulde fået det produkt. Som jeg har forstået det hos Get-a-Shop, så er selve programmeringen outsourcet - og derfor har jeg valgt at gå til andre.

Mange hilsner

Reno

RiderShop - Online webbutik til dig som mangler kvalitets rideudstyr til fornuftige priser

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Reno Jensen:
Lad mig straks slå fast, at jeg har intet negativt at sige omkring Get-a-Shop, tværtimod, så leverede de den løsning, som jeg havde brug for.

Mange tak Smile

Reno Jensen:
Jeg har betalt for et produkt, og jeg har til fulde fået det produkt. Som jeg har forstået det hos Get-a-Shop, så er selve programmeringen outsourcet - og derfor har jeg valgt at gå til andre.

Det er fuldstændigt korrekt.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Reno Jensen:
Jeg har betalt for et produkt, og jeg har til fulde fået det produkt. Som jeg har forstået det hos Get-a-Shop, så er selve programmeringen outsourcet - og derfor har jeg valgt at gå til andre.

 

Super, Det giver mening. Smile

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Reno

Jeg har stor sympati for din situation, det må være forfærdeligt at ikke at havde noget salg og ikke havde penge til at hyre en programmør til at tilrette shoppen.
Det er faktisk det er problemerne vi prøver, at løse med vores CloudSprout projekt. Hvor vi har lavet et sæt byggeklodser der gør det muligt at springe programmøren over!

Når man føler sig låst, har man en tilbøjelighed til at fokusere på de ting som man ikke kan ændre, uden programmør indblanding. Og det tror jeg også heldigvis :-) også gælder dig.

Du har i hvertfald rig mulighed for, at øge din konvertering ved at ændre i vare beskrivelser, billeder og priser.

F.eks. Googlede jeg lige "rideudstyr" og der kom en annonce frem fra dig med buskabet "Billige kvalitets dækkener" den klikkede jeg på og kom til en vareoversigt (som udover man gerne ville fjerne en masse udnødige features) sådan set var meget god.

Så klikkede jeg på en vare, og på selve varekortet fandt jeg intet der underbyggede, at der var tale om kvalitets produkter, der var ikke noget mærke som jeg genkendte, der var ingen closeup billeder der kunne give en ide om materialets kvalitet og teksten virkede var så kortfattet, at det næsten virkede som om, at den var skrevet af en person der bare ville havde overstået opgaven hurtigt.

Jeg er næsten sikker på at hvis du arbejder med dine tekster, billeder etc. så kan du sagtens få gang i butikken igen! En god vinkel at bruge er at se oplevelsen, fra de populærer AdWords og så se om du underbygger det der lokkede dem ind på din side.
Det kan også være en god ide, at komme med et par knaldtilbud, så du får nogle glade kunder der kan sprede ordet.

Som sagt tror jeg sagtens du med lidt arbejde selv, kan skabe så meget salg, at du igen har råd til at betale en programmør for at ændre i din shop :-)

Fra Viby Sjælland
Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 133
Fra  RiderShop Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby

Tak for dine input - og meget langt hen af vejen har du ret.

Teksterne skal der også kigges på - med hensyn til knaldtilbud, så kan vi faktisk ikke gå længere ned i pris, forstået på den måde, at hvis vi sætter prisen yderligere ned, ja så er det også den pris vi skal bruge ved salg i den virkelige verden - og så der er ikke nogen som vil købe der, da prisen så bliver for lav = lavprisprodukt = dårlig kvalitet. Vi har kørt nogle tests, hvor vi fandt ud af at salget faldt ved at sænke prisen....Skal lige nævne at alt salg indtil videre kun har været i den virkelige verden  - face to face.

Priserne som de er lige nu ligger et godt stykke under andre lignende produkter.

Men helt enig i at teksterne skal optimeres - jeg er bare ikke så god til at overrose mine egne produkter, selv om jeg er stolte af dem.

Og detaljebilleder - rigtig god ide - tak for det, den er ihverttilfælde skrevet ned i "to do" bogen.

Jeg tror egentlig heller ikke så meget at det er en programmør, som jeg har brug for (selv om der skal laves nogle enkelte ting om) - men mere en/nogle sparringspartnere/idefolk - så jeg kan komme videre, og nogle guidelines om hvordan man gør 1000 forskellige ting - mit hoved svirrer af spørgsmål så jeg i øjeblikket har mistet fokus.

Mange hilsner

Reno

RiderShop - Online webbutik til dig som mangler kvalitets rideudstyr til fornuftige priser

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Reno

Føler med dig. Det er på jysk godt og grundig træls.

Mit bedste råd herfra er at prøve med tålodighed. Din side ser fin ud, og hvis priserne holder, så skal det nok komme stille og roligt.

Ved godt selv hvordan det er, man vil gerne have gang i salget. Blandt kunderne på lagerhotellet har vi desværre set det rigtig mange gange. Vi nærmer os pt. omkring 30 kunder. Og der er ikke en af dem har haft en fornuftig forretning før efter flere års opstart.

Oven i hatten har vi set nogen bruge rigtig mange penge på dyre konsulenter og google addwords uden den ønskede effekt. En enkelt er også tilnærmelsesvis gået konkurs på den konto.

Hvis vi kan tillade os at give dig et råd med på vejen, så må det nok være tålmodighed, og så brug dit netværk bedst muligt.

Og så ønsker vi dig ellers alt mulig held og lykke med det.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Reno Jeg kunne godt søgemaskine optimere dit website, efter en no cure no pay model, og hvor du først betaler når der er penge i kassen, du er velkommen til at skrive til mig på pm.

 

 

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Reno,

Nu vil jeg ikke være en lyseslukker eller tale om noget der måske er åbentlyst for dig, men da du ikke sætter konkrete tal på dine statistikker, er det lidt svært at lokalisere problemet.

Du skal overveje at en typisk god konverteringsrate for webshop produkter er omkring 1%.  Dvs at under de rette forudsætninger med en velkørende shop, så skal der altså 100 unikke brugere i butikken for at give et salg. 

Jeg har lavet et testkøb i din webshop. Du finder den under kunde "aminotest"

Så her er feedback på hvad du kan ændre for maximal konverteringsforøgelse.

1. Jeg besluttede mig for at jeg ville finde et dækken til min fantasti hest Børge.

2. Jeg fandt lynhurtigt et dejligt bækken til Børge, ingen problemer her overhovedet. Det var let og overskueligt at finde og vælge det rigtige til min smag... MEN.. efter at have lagt det i kurven går ALT galt for mig.

3. Nu står der noget med et prisoverslag..  (hvad i alverden er et overslag..? Fpr jeg rabat?  JEg bliver forvirret og fatter endelig at det har noget med portoen at gøre og opdager nu at portoen ikke er med i min første pris.. Det er ikke helt ok. Og jeg kan ikke se den nogen steder.. Og da din konkurrent har vist mig prisen med det samme har jeg den samlede pris og handler hos ham.  Sørg for at den samlede pris er tilgængelig med det samme. 

 

OBS OBS.. Her kommer noget vigtigt....!!!

4. Lad os antage at jeg gad at fortsætte..  Jeg skal så indtaste alle mine oplysninger og når jeg endelig er færdig med dette.. Hvilket alle hader .. Så står der gudhjælpemig et kryds i feltet "Send til ANDEN adresse" Det har jeg slet ikke opdaget, da det er helt usædvanligt, og nu beder den mig om at skrive en anden modtager adresse og jeg kan ikke gå tilbage.. Allerede her mister du mig som kunde når der skal være så meget bøvl og besvær.-.. Som standard vil de fleste få sendt til sig selv, så derfor skal DETTE være pre-defineret.

5. For testens skyld fortsatte jeg nu alligevel efter meget besvær.. Nu er jeg så kommet til fragten.. Først NU kan jeg se min totale pris.. Lad os så antage den var for høj.. Så var jeg eksploderet.!!   - Men nu står der så også at jeg kan vælge mellem GRATIS fragt -- eller betale 62 kr.. NU bliver jeg forvirret.. Men som den ærlige person jeg jo er , så vil jeg heller ikke vælge gratis fragt, da jeg godt kan regne ud at der er noget galt.. Troværdigheden ryger også lidt her og samtidig beder du mig om at stille spørgsmålstegn ved min moral.. det er ikke smart. 

6. Nu kan jeg så betale..  Og gudhjælpmig om jeg kan købe til mit hestestutteri..  Det kan jeg ikke .. Der er nemlig ikke moms på!

 

Jeg er ked af at sige det , og jeg prøver ikke på at gøre mig bedre end andre, men det her er en af de værst opsatte webshops jeg til dato har set. Der er på ingen måde taget højde for noget som helst overhovedet.

I processen er det formået at smide mig ud som kunde i samlige trin ved betalingsprocessen - og mit bedste råd er at du må for guds skyld ikke lokkes til at bruge penge på markedsføring på nogen måde før alle disse elementer plus flere er rettet til.

Om så du fik 1000 kunder i butikken tror jeg ikke på at du vil konvertere én eneste, med den her ordre process.

I min verden svarer det til at jeg går ned i en Super Brugsen og vil købe en liter mælk, men jeg kan kun købe den hvis  jeg betaler den i 25 ører (der er udgået som folk ved) og kun hvis jeg står på hænder mens jeg bøvser alfabetet på kinesisk..   Men det var ellers en lækker butik og en sød pige ved disken..  

Farvel.

 

Så det bedste du kan gøre lige nu er at få en usability ekspert til at kigge den igennem og evt køre testgrupper igennem.

God fornøjelse og held og lykke med projektet - Jeg håber du fik lidt ud af det.

 

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig lige skynde mig at følge op ..  "testgrupper" lyder dyrt.  Det behøves ikke, Hvis du bare får fat i en der har forstand på usability og kender best practice ud fra erfaring med webshops og konverteringer, så er du kommet en god del af vejen.  Det andet med testgrupper plejer jeg normalt kun at anbefale når vi taler større virksomheder hvor små ændringer i processer kan betyde en massiv økonomisk gevinst, og hvor testgrupper kan gøre en stor forskel.  For dig og din webshop vil det have en massiv virkning hvis du får rettet de ting jeg har nævnt. Så er du kommet langt og vil uden tvivl se resultater.

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Reno

Jeg indså faktisk ikke at du også havde en fysisk butik, da jeg besøgte dit site. Det er en stor fejl, en fysisk butik skaber troværdighed, og måske den dråbe der skal til for at kunden tør svinge dankortet.

Du kan evt. få det skrevet ind, a la et eller andet med at hvis de vil bruge deres returret så kan de enten bruge post eller kigge forbi butikken. Under kontakt os, skal der være et billede af butikken, tænk på at en butiksfacade er så meget mere end de fleste nystartede webshops har! Det skal fremgå! Så lige faktisk stod mere om forretningen under "Om os" men her mangler et billede et godt råd på nettet er "Show don't tell".

Kontakt formularen giver indtrykket, af at biksen drives fra en kælder, af nogle der laver noget andet som dagjob. Det er ultra vigtigt at jeres telefon nr. fremgår og jeg tror heller ikke et billede af den flinke person man kan komme til at snakke med ville skade.

En alternativ strategi der faktisk bruges af forbavsende mange med fysiske butikker. Er at bruge en anden identitet på nettet, og cutte linket til den fysiske shop. På den måde kan være en benhård prispresser med kunder fra hele landet, samtidigt med at man for mest muligt ud af sit lokale opland.
Det er lidt sent i forløbet, men den strategi bør også overvejes.

Du har bestemt også brug for en programmør, ikke fordi der mangler funktionalitet i shoppen, tværtimod er der en god del funktionalitet, som man med stor fordel kunne smide væk, et one-step handelsforløb er heller ikke nogen dårlig ide.

Held og lykke med salget

 

 

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)