Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside og blog - samme side eller hver for sig?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Skal lige have et par hurtige råd - har lagt mærke til flere steder, at mange adskiller blog og hjemmeside, selvom det egentlig handler om det samme. Det har naturligvis sin effekt overfor Google.

Lad mig komme med et eksempel:

Jeg har en bilforhandler som kunde, og kunne tænke mig et oprette en blog til "Direktøren", hvor vedkommende så kan skrive tanker og kommentere på alt hvad der sker indenfor bilranchen.

Hvordan vil i placere den blog? - Vil det være en ide med blog.domain.dk (to seperate systemer) eller lave domain.dk/blog (samme system/cms) eller et helt andet domain, kun til bloggen?

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige det afhænger af hvor tæt hjemmesiden og bloggen er tilknyttet. Vil kunderne direkte kunne få noget mere relevant info om produkterne på hjemmesiden vil jeg klart se det som en fordel.

Jeg ville også overveje hvor gennemarbejde de indlæg der vil komme på bloggen vil være. Ofte går det jo lidt hurtigere  med at skrive indlæg til en blog og sælges der især dyre produkter (som f.eks. biler) er det i mine øje vigtigt at alt materiale på hjemmesiden fremstår så professionelt som muligt.

Kigger du kun på SEO og ligger bloggens indhold tæt op at det der sælges, vil det klart være det bedste placere bloggen under domain.dk/blog. På denne måde gives der link juice direkte både fra bloggen og fra hjemmesiden. 

Nyt indhold på ens hjemmeside kan i øvrigt på det varmeste anbefales, til dette formål  gør en jævnligt opdateret blog det rigtig godt Smile

Google elsker nye originale tekster , sådan er det i hvert fald i øjeblikket og det ser ikke ud til at ændre sig fremover, tvært i mod. Cool

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)