Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import Junglen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer...

Jeg har kigget lidt rundt på sitet og forsøgt at finde frem til et konkret svar på mit/mine spørgsmål, og har også været inde

 

Eks. Jeg køberen vare i Kina som koster 1000kr excl fragt.

Hvem regner ud hvad momsen er?

Hvem regner toldafgiften ud?

Skal jeg evt. have en speditør til at lave det for mig?

 

 

Så vidt jeg har læst herinde - så der det således at varen har kostet 1000kr hvor af der ligges 25%moms oven i ergo 1250kr - og så når varen skal sælges skal de 250kr moms ligges til min salgspris excl moms

 

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, det ligner meget af det andet som folk spørger om, men det er rart lige at få det hele sat sammen sådan så man selv kan forstå det.

 

På forhånd tak

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Spørgsmålene har været besvaret rigtigt mange gange her på Amino så brug søgefunktionen en anden gang.

For at importere fra Kina skal du være importør registreret hos SKAT.

Køber du vare for 1000 kr skal du i første omgang betale told af de 1000 kr+ fragtprisen.  Momsen beregnes udfra godsets værdi  inkl. told.  Men momsen har sådan set ingen betydning da den modregnes i dit momsregskab.

Toldsatsen afhænger af hvad type vare der er tale om og kan svinge rigtigt meget, vær dog opmærksom på at der på nogle varegrupper kan der være importforbud på eller at varen er på lagt antidumpningstold.

Når varen er fortoldet vil du modtage en opgørelse hvor det fremgår hvad du skal betale i told.

Du skal som udgangspunkt bruge en speditør til at lave fortoldningen, vær dog opmærksom på at speditører tager 300-500 kr for en fortoldning. Såfrem pakken sendes med kurer er toldbehandlingen oftes inkl. i prisen.

 

Mvh

Ravn

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)