Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købers forpligtelser ved køb af hus på tvangsauktion

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har jeg forstået ret, at man som højestebyder skal betale:

Budsummen(det som jeg byder) + største beløbet som er givet ved auktionsbeskrivelsen

Der er vel ikke andet man skal betale?

Håber i kan hjælpe!

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også betale omkostningerne til tinglysning mv. som er 1,1 % af dit bud.

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

"Største beløbet" er normalt mindre end det opgivne, idet budsummen som oftest er lavere end beregningsgrundlaget. Men som Jesper oplyser, kommer tinglysningen oveni. Kik på tvangsauktioner.dk, som er en informativ, men også lidt trist side!

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Ok, tusind tak.

Lod mig forvirre af at der i auktionspapirne er opsat kolonne 4, ang. hæftelser som skal indfries, modsat de andre kolonner med hæftelser som forventes indfriet.

Er det bare forskellen på hvad der skal betales straks (inden for auktionsbeløbet) hvis man vinden og hvad der kan videreføres som det alm. lån

Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også et tillægsspørgsmål, som jeg er noget i tvivl om.

Når der i auktionspapirerne står i kolonne 2: "Restgæld på hæftelser, der kan forventes overtaget med tillæg af uforfaldne renter" & i kolonne 3: ". Restancer og evt. ejerskifteafdrag på hæftelser, der kan forventes overtaget".

Er det noget gæld Jeg overtager, hvis jeg byder på et huset?

Hilsen Anja

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

Du skal også betale omkostningerne til tinglysning mv. som er 1,1 % af dit bud.

Det passer ikke....

Du har budsum + største omkostninger
Samt desuden en auktionsafgift som beregnes til 0,5% af budsummen inkl. hvad der skal udredes udover auktionsbuddet.
Afslutningsvis har du tinglysningsgebyret som er 0,6% + 1.400 kr.

Herudover skal du påregne et gældsovertagelsesgebyr, såfremt du ikke indfrier lånene straks. Du skal forud for auktionen søge tilsagn om gældsovertagelse, idet budsummen alternativt skal gives kontant til panthaver indenfor 6 måneder efter auktionen.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

AnjaF:

Jeg har også et tillægsspørgsmål, som jeg er noget i tvivl om.

Når der i auktionspapirerne står i kolonne 2: "Restgæld på hæftelser, der kan forventes overtaget med tillæg af uforfaldne renter" & i kolonne 3: ". Restancer og evt. ejerskifteafdrag på hæftelser, der kan forventmides overtaget".

Er det noget gæld Jeg overtager, hvis jeg byder på et huset?

Hilsen Anja

Kolonne 1: Samlet fordring
Kolonne 2: Restgæld, som enten indfries maks 6 måneder efter auktionen, eller kan overtages, hvis du kan godkendes som debitor
Kolonne 3: Restancer på lånet som skal indfries umiddelbart efter auktionen

Du kan ikke uden videre påregne gældsovertagelse, idet du skal godkendes som debitor for at dette kan lade sig gøre. I enkelte tilfælde straksindfries pantebrevet uden mulighed for gældsovertagelse.

Desuden skal du påregne, at budsummen typisk ikke kan indfries til kurs 100. Du er derfor nødt til at studere de enkelte pantebreve, for at vurdere, hvilken kurs disse kan indfries til, idet det fremgår hvis de er inkonvertible.

Desuden kan du risikere, at ejeren ikke gider at fraflytte huset, hvorefter du er nødt til at vente på at fogeden har tid til at fjerne denne (dette kan sagtens tage 3 måneder)

Du kan sådan set også risikere, at der pludselig dukker en lejekontrakt op, hvori du i nogle tilfælde kan være nødsaget til at udleje boligen til en lav fastlagt leje på ubestemt tid.

Så der er bestemt nogle risici ved denne form for hushandel.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Gongra:

"Største beløbet" er normalt mindre end det opgivne, idet budsummen som oftest er lavere end beregningsgrundlaget. Men som Jesper oplyser, kommer tinglysningen oveni. Kik på tvangsauktioner.dk, som er en informativ, men også lidt trist side!

Største beløbet er uafhængigt af budsummen. Sikkerhedsstillelsen derimod er afhængig af budsummen, og den er reelt set derfor typisk lavere end angivet i salgsopstillingen.

Alt vedr. dette angives på sidste side i salgsopstillingerne.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

El-manden:

AnjaF:

Jeg har også et tillægsspørgsmål, som jeg er noget i tvivl om.

Når der i auktionspapirerne står i kolonne 2: "Restgæld på hæftelser, der kan forventes overtaget med tillæg af uforfaldne renter" & i kolonne 3: ". Restancer og evt. ejerskifteafdrag på hæftelser, der kan forventmides overtaget".

Er det noget gæld Jeg overtager, hvis jeg byder på et huset?

Hilsen Anja

Kolonne 1: Samlet fordring
Kolonne 2: Restgæld, som enten indfries maks 6 måneder efter auktionen, eller kan overtages, hvis du kan godkendes som debitor
Kolonne 3: Restancer på lånet som skal indfries umiddelbart efter auktionen

Du kan ikke uden videre påregne gældsovertagelse, idet du skal godkendes som debitor for at dette kan lade sig gøre. I enkelte tilfælde straksindfries pantebrevet uden mulighed for gældsovertagelse.

Desuden skal du påregne, at budsummen typisk ikke kan indfries til kurs 100. Du er derfor nødt til at studere de enkelte pantebreve, for at vurdere, hvilken kurs disse kan indfries til, idet det fremgår hvis de er inkonvertible.

Desuden kan du risikere, at ejeren ikke gider at fraflytte huset, hvorefter du er nødt til at vente på at fogeden har tid til at fjerne denne (dette kan sagtens tage 3 måneder)

Du kan sådan set også risikere, at der pludselig dukker en lejekontrakt op, hvori du i nogle tilfælde kan være nødsaget til at udleje boligen til en lav fastlagt leje på ubestemt tid.

Så der er bestemt nogle risici ved denne form for hushandel.

Det vil sige, at de 4 kolonner intet som beløb som skal betales ud over budbeløbet, men bare hvordan budbeløbet skal betales? er det rigtig forstået?

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

El-manden:

Jesper Jepsen:

Du skal også betale omkostningerne til tinglysning mv. som er 1,1 % af dit bud.

Det passer ikke....

Du har budsum + største omkostninger
Samt desuden en auktionsafgift som beregnes til 0,5% af budsummen inkl. hvad der skal udredes udover auktionsbuddet.
Afslutningsvis har du tinglysningsgebyret som er 0,6% + 1.400 kr.

Herudover skal du påregne et gældsovertagelsesgebyr, såfremt du ikke indfrier lånene straks. Du skal forud for auktionen søge tilsagn om gældsovertagelse, idet budsummen alternativt skal gives kontant til panthaver indenfor 6 måneder efter auktionen.

Jo, det passer da ;-)

Men jeg beklager, at jeg nævnte det under ét frem for, at opstille det pr. type omkostning, men for en køber er det jo uden betydning.

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)