Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal ud af Afghanistan

Side 19 ud af 21 (207 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

langvang:

Jeg har set en del af den før, men nu kom jeg igennem det hele. Den forklarer jo meget lige på de problemer vi står overfor med fortsat vækst. Jeg håber der findes en løsning, selvom jeg følte mig en smule underlig efter at have set den, men ikke sært der er kamp om olien.

Ja man får en ret tom følelse inden i...

Og det er bare basal simpel matematik, som vi alle lære i skolen... SPOOOKY!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er Big Brother en realitet... Terror bekæmpelse tsk tsk...

Velkommen til det totale overvågningssamfund, hvor frihed er et ord, som befolkningen tror findes... Realiteten er dog en anden efterhånden!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

Nu er Big Brother en realitet... Terror bekæmpelse tsk tsk...

Velkommen til det totale overvågningssamfund, hvor frihed er et ord, som befolkningen tror findes... Realiteten er dog en anden efterhånden!

Jeg havde faktisk lige lavet et indlæg om nøjagtig det samme, men valgte "back" knappen, istedet for send :o)

Nu har det jo fungeret i et stykke tid, og der har lige været en historie om Christa, der valgte at købe kjoler til sin butik i Pakistan(butikken er ikke i Pakistan, men på Falster så vidt jeg husker.). Jeg så ikke udsendelsen der var på tv, men man køber naturligvis ikke kjoler ustraffet, når det foregår i Pakistan..

Men det er da rart USA nærmest ukritisk kan få alt hvad de beder om, for vi skal sgu ikke sidde og handle i udlandet, så er vi allerede under terrormistanke.. Heldigvis har EU sat 1 (ÈN!?) observatør i USA, der skal sikre at disse data ikke misbruges. Yeah right.

Heldigvis bliver jeg nød til at klare mig selv, hvis USA ser sig sur på mine netkøb. Den danske regering har ligesom vist, at USA kommer før egne statsborgere, og det ændrer sig nok ikke lige med det samme.

Men det her er jo bare en enkelt ting, i det nye overvågningssamfund:

  • Vores telefonsamtaler logges og gemmes
  • SMS beskeder logges og gemmes
  • Faxbeskeder logges og gemmes
  • Vores internetsurf logges og gemmes
  • Og der er sandsynligvis en del mere som vi ikke kender til, og der er nok mere på vej

Men det er jo skønt at bo et et frit land med værdier som vi i øjeblikket er på korstog rundt omkring i verden, for at få indført der. Og det er skønt at vide at man er under konstant mistanke, selvom man intet har gjort. Det manglede da bare.

Så vil de kloge påstå at man bare kan opføre sig ordentligt, og det er også rigtigt. Men det er bare svært når man ikke rigtig ved hvad det er. Jeg ville umiddelbart mene at det er helt i orden at købe kjoler m.m. i Pakistan, men det er tilsyneladende et halvvejs terrorangreb.. Så spørgsmålet er: Hvordan sikrer man sig, at man ikke bliver (mere) terrormistænkt? Jeg ved det i hvert fald ikke.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

igang:

Men det er da rart USA nærmest ukritisk kan få alt hvad de beder om, for vi skal sgu ikke sidde og handle i udlandet, så er vi allerede under terrormistanke.. Heldigvis har EU sat 1 (ÈN!?) observatør i USA, der skal sikre at disse data ikke misbruges. Yeah right.

Ja en person, som varetager 550 millioner personers interesse, og beskytter disse interesser... Yes yes...

igang:

Heldigvis bliver jeg nød til at klare mig selv, hvis USA ser sig sur på mine netkøb. Den danske regering har ligesom vist, at USA kommer før egne statsborgere, og det ændrer sig nok ikke lige med det samme.

Man kan konstatere en ting, og det er, at man ik skal bo i DK, hvis dette måtte ske!

Se bare på hende, som blev udleveret til retsforfølgelse, fordi der var mistanke om narkohandel mange år tilbage... Idag er hun på randen af personlig konkurs, og hendes liv er totalt smadret!
Ja man er dømt indtil det modsatte er bevist, eller hvordan er det nu sætningen lyder? ;D

igang:

Men det her er jo bare en enkelt ting, i det nye overvågningssamfund:

  • Vores telefonsamtaler logges og gemmes
  • SMS beskeder logges og gemmes
  • Faxbeskeder logges og gemmes
  • Vores internetsurf logges og gemmes
  • Og der er sandsynligvis en del mere som vi ikke kender til, og der er nok mere på vej

Snart indføres gadeovervågning, for at komme "kriminalitet" til livs... Ligesom i UK.
Dertil kommer at alle kreditkort transaktioner gemmes.
Din mobil afsløre dit opholdsted 24/7, og disse data gemmes i rigtig mange år. Ingen ved hvor længe sådanne info logges, men Thorsen/Trads sagen viser at det er i adskillige år som minimum!
Dine GPS data gemmes også. Ja mange ved det ik, men den afsløre dig altså, og alle data logges.

Så hvor er det frie samfund, som vi vil indføre i Irak eller Afghanistan?

igang:

Så vil de kloge påstå at man bare kan opføre sig ordentligt, og det er også rigtigt. Men det er bare svært når man ikke rigtig ved hvad det er. Jeg ville umiddelbart mene at det er helt i orden at købe kjoler m.m. i Pakistan, men det er tilsyneladende et halvvejs terrorangreb.. Så spørgsmålet er: Hvordan sikrer man sig, at man ikke bliver (mere) terrormistænkt? Jeg ved det i hvert fald ikke.

Man rejser aldrig til USA... Længere er den ik...

Og så flytter man til et land, som har nogle basale menneskerettigheder, som de følger!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Man kan konstatere en ting, og det er, at man ik skal bo i DK, hvis dette måtte ske!

Se bare på hende, som blev udleveret til retsforfølgelse, fordi der var mistanke om narkohandel mange år tilbage... Idag er hun på randen af personlig konkurs, og hendes liv er totalt smadret!
Ja man er dømt indtil det modsatte er bevist, eller hvordan er det nu sætningen lyder? ;D

Eller se på Vollsmosesagen. Det var da egentlig pudsigt så mange optagelser og beviser, der ikke understøttede anklagerens synspunkt, der var blevet væk. Og en særdeles aktiv politiagent, som jeg slet ikke kan forstå man kan bruge som vidne, da meget tyder på at det reelt var ham der burde være blevet straffet.

De omkostninger det har haft for de mennesker, er slet ikke til at forstå. Og jeg har stadig meget svært ved at se, at det skulle være dokumenteret at de skulle være terrorister. 5 - 12 år lige ud af vinduet, og et liv som ikke kan leves, når de har afsonet deres straft. Godt jeg ikke er den der afsagt den kendelse, for jeg ville have meget svært ved at se mig selv i øjnene.

Og så toppet med en hemmelig retssag for mindst én af dem, som så vidt jeg kunne forstå, omhandlede udvisning af Danmark. Du må ikke selv være tilstede, din forsvarer er udpeget af PET, og du skal bare afvente resultatet, som naturligvis ikke er givet på forhånd.. Vi kan være stolte, kan vi :o)

Det må også være en speciel situation at sidde med sin forsvarer, og se at man ved en fejl har fået papirer der viser at man tilsyneladende har booket billet til en af USA's hemmelige flyvninger, uden nogen destination. Og når man påpeger disse dokumenter i retten, har de aldrig eksisteret.. Foregår sådan noget virkelig i Danmark?

Fashion-Seller:

Så hvor er det frie samfund, som vi vil indføre i Irak eller Afghanistan?

 Jeg tror at vi skal finde en gammel Morten Korch film frem for at finde det, for den tid er desværre forbi.

Problemet er at alt er i orden, hvis det bare er i terrorbekæmpelsens navn. Og det er som sådan også fair nok, for der er ingen der ønsker at vi bliver udsat for sådan et angreb. Jeg kan bare ikke lade være med at sidde tilbage med følelesen af at det bliver udnyttet kraftigt, og at vi med alle disse tiltag er udsat for et frihedsmæssigt overgreb fra myndighedernes side. Og alt tyder på at det bare bliver værre med tiden.

Spørgsmålet er bare, hvad alternativet er. Jeg kan ikke rigtigt finde det. Jeg kunne godt tænke mig at rejse fra Danmark indenfor de næste 5 års tid. Ikke fordi jeg er utilfreds med at være her påtrods af at der er ting jeg ikke bryder mig om, men for at opleve noget andet. Men det skulle helst være noget bedre, så det skal nok gennemtænkes godt, inden jeg træffer den beslutning. Men nej, USA bliver det ikke :)

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

igang:

Men det er da rart USA nærmest ukritisk kan få alt hvad de beder om, for vi skal sgu ikke sidde og handle i udlandet, så er vi allerede under terrormistanke.. Heldigvis har EU sat 1 (ÈN!?) observatør i USA, der skal sikre at disse data ikke misbruges. Yeah right.

 

Ja en person, som varetager 550 millioner personers interesse, og beskytter disse interesser... Yes yes...

igang:

Heldigvis bliver jeg nød til at klare mig selv, hvis USA ser sig sur på mine netkøb. Den danske regering har ligesom vist, at USA kommer før egne statsborgere, og det ændrer sig nok ikke lige med det samme.

 

Man kan konstatere en ting, og det er, at man ik skal bo i DK, hvis dette måtte ske!

Se bare på hende, som blev udleveret til retsforfølgelse, fordi der var mistanke om narkohandel mange år tilbage... Idag er hun på randen af personlig konkurs, og hendes liv er totalt smadret!
Ja man er dømt indtil det modsatte er bevist, eller hvordan er det nu sætningen lyder? ;D

igang:

Men det her er jo bare en enkelt ting, i det nye overvågningssamfund:

  • Vores telefonsamtaler logges og gemmes
  • SMS beskeder logges og gemmes
  • Faxbeskeder logges og gemmes
  • Vores internetsurf logges og gemmes
  • Og der er sandsynligvis en del mere som vi ikke kender til, og der er nok mere på vej

 

Snart indføres gadeovervågning, for at komme "kriminalitet" til livs... Ligesom i UK.
Dertil kommer at alle kreditkort transaktioner gemmes.
Din mobil afsløre dit opholdsted 24/7, og disse data gemmes i rigtig mange år. Ingen ved hvor længe sådanne info logges, men Thorsen/Trads sagen viser at det er i adskillige år som minimum!
Dine GPS data gemmes også. Ja mange ved det ik, men den afsløre dig altså, og alle data logges.

Så hvor er det frie samfund, som vi vil indføre i Irak eller Afghanistan?

igang:

Så vil de kloge påstå at man bare kan opføre sig ordentligt, og det er også rigtigt. Men det er bare svært når man ikke rigtig ved hvad det er. Jeg ville umiddelbart mene at det er helt i orden at købe kjoler m.m. i Pakistan, men det er tilsyneladende et halvvejs terrorangreb.. Så spørgsmålet er: Hvordan sikrer man sig, at man ikke bliver (mere) terrormistænkt? Jeg ved det i hvert fald ikke.

 

Man rejser aldrig til USA... Længere er den ik...

Og så flytter man til et land, som har nogle basale menneskerettigheder, som de følger!

Indtil videre har jeg nu hverken et problem med at tage til eller bo i USA. Der er trods alt stadig stor forskel på retssikkerheden i USA i forhold til mange andre lande, men risikoen er der da, specielt som udlænding, for at man bliver trukket til side, uden iøvrigt at have rettigheder, men den risiko er der jo også i lande som Kina, hvor der f.eks. sidder 30.000 mand blot for at overvåge internettet. Alt og alle kan anholdes uden rettigheder under terrorlovgivningen. Der kan altid hives enkeltstående tilfælde frem, men tilbageholdelsen af en 6 årig pige for nylig viser da lidt om, hvor "rationelt" der bliver tænkt, når terrorlovgivningen kommer i brug. 

Men det er mere det skred der langsom sker. Små ting hele tiden, som folk knapt bemærker, der stille og roligt danner et samfund de fleste mennesker frygter. Så sker der en katastrofe der er med til at speede det op, og får befolkningen til at acceptere mere overvågning og mindre frihed. Teknologien følger fint med, så det bliver nemmere og nemmere. Det som det kan ende med, er hvad der skræmmer mig, og der er desværre ikke udsigt til, at der er en opbremsning på vej

Billigt Hundeudstyr Online

Fra KBH
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det hele er bygget på en kæmpe stor løgen.

34 danske soldater har mistet livet på grund af den løgen.

Og flere tusinde afghaner har mistet livet på grund af det,

var det måske ikke på tide at den danske befolkning fik sandheden af vide?

 

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Såådan der.. Så har de også en plan klar for et angreb mod Iran: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1384631.ece

Mon ikke Danmark er den del af den plan, som sædvanlig?

Det er virkelig svært at regne ud, hvorfor vi/de er mulige ofre for terrorangreb. Jeg kan i hvert fald ikke regne ud hvorfor der er folk der ser sig sure på os og amerikanerne..

Spørgsmålet er så om man denne gang vil arbejde på et FN mandat, eller det efter Irak krigen er blevet"so last year", at det ikke længere er noget man bruger. Vi ved jo i hvert fald, at der ikke behøver at være konkrete beviser for at de har atomvåben, den slag beviser fremstiller man jo selv.

På et tidspunkt vælger man at træde de forkerte over tæerne. Der er absolut ingen der ved hvad et land som Iran kan finde på at svare igen med. Så jeg håber at de tænker sig godt om, og lader det blive ved planen.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jacob Rohde:

Faldt over dette - det kan I sikke rode med i fritiden også:

http://kpn.dk/article2139866.ece

For det første, behøver man vel ikke tro på alle mulige latterlige teorier, fordi man tror på 1 eller har andre vinkler end de aviser og nyheder alle andre ser. Hvorfor er det man skal tro på dem alle?

For det andet er dette totalt ligegyldigt for min/vores fremtid, modsat debatten om 11. september, så derfor er jeg ligeglad. Interesserer mig ikke.

Billigt Hundeudstyr Online

Side 19 ud af 21 (207 indlæg)