Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet selvstændig- på barsel: hjælp!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg ikke aner hvem jeg skal kontakte for rådgivning om min situiation, og kommunen er ikke til megen hjælp. Så jeg håber virkelig at der er nogen her med erfaring, der kan hjælpe mig.

Sagen er den, at jeg startede som selvstændig i oktober sidste år (2009) og skal på barsel nu til oktober. Ifølge Kommunen, kan jeg få en barselsdagpengesats beregnet ud fra enten mit overskud fra 2009 eller mit overskud for i år indtil oktober, hvor jeg går på barsel. Problemet er at jeg har levet skrabet som aldrig før, da jeg har brugt alle mine ressourcer på firmaet, og har haft en del opstartsudgifter. Derfor ser det ud til at min barselsdagpengesats højst sandsynligt ikke bliver højere end 10.000 om måneden (før skat).!!

Derfor overvejer jeg nu at lukke mit firma ned. Det ser nemlig ud til at jeg er bedre stillet som arbejdsløs end nystartet selvstændig med lav indtægt. Men ved ikke om det er det rette at gøre? Det ville ikke være en smertefuld ting at gøre, da jeg ikke har kontor eller ansatte, og der ville ikke blive så meget administrativt arbejde som følge. Men jeg vil gerne køre firmaet så længe som muligt indtil barslen. Er der mon en frist for hvornår man kan lukke firma ned og gå over til at være arbejdsledig- inden barsel?

Eller måske er der nogen der kender til en helt anden løsning? Jeg ville være dybt taknemmelig for alle gode råd og erfaringer.

Mvh Sis

 

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er, at hvis du er selvstændig, så kan du kigge i vejviseren efter hjælp fra det offentlige. Specielt i den periode hvor du har brug for hjælpen, nemlig når du er ved at bygge det op. I den periode hvor du hugger en hæl og skærer en tå for at få det til at hænge sammen.

Det svar er måske nok ikke opløftende, men det er min erfaring. Hvis der er bedre økonomi i at lukke det, så ville jeg gøre det i din situation. Men jeg ville lige tjekke med en ekspert fra min a-kasse først - hvis du er medlem af sådan en.

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)