Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elektronik fra østen?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at importere diverse elektronik gadgets (MP3/MP4 etc.) fra østen men hvad må man importere.

Hvad betragtes som kopi-vare?

Er der forskel på import fra Kina og fra Hongkong?

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lytter lige med her.. :)

Ret interessant spørgsmål.

// Daniel Poulsen

 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

uh jamen det er vel meget simpelt, kopi vare er vare der kopieret fra andre engen form/design eller bærer logo fra et mærke som ikke er det firma du køber fra´s egendom.

vi har importeret en del POS HW fra østen uden problemer, dog er jeg stødt på enkelte produkter som virmaerne der ude ikke har villet sælge til os da de fandt ud af at vi kom fra EU , da produkterne var direkte eller indirekte kopier af anden stor POS tilbehørs producent.

så jeg vil formulere det sådan her hvis dem du handler med er ærlige så vil de hjælpe dig med ikke at komme i klemme, men det er fuldt ud dit ansvar og det er da også dig der får smæk af T&S hvis det opdages at et produkt du importerer og sælger i DK overtræder et andet firmaes rettigheder

Tilmeldt 22. Nov 05
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Time2Cruise - Alt om krydstogt

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Den side har jeg været igennem og af den bliver jeg kun langt mere forvirret end den er til gavn. Smile

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Ipsen:

uh jamen det er vel meget simpelt, kopi vare er vare der kopieret fra andre engen form/design eller bærer logo fra et mærke som ikke er det firma du køber fra´s egendom.

vi har importeret en del POS HW fra østen uden problemer, dog er jeg stødt på enkelte produkter som virmaerne der ude ikke har villet sælge til os da de fandt ud af at vi kom fra EU , da produkterne var direkte eller indirekte kopier af anden stor POS tilbehørs producent.

så jeg vil formulere det sådan her hvis dem du handler med er ærlige så vil de hjælpe dig med ikke at komme i klemme, men det er fuldt ud dit ansvar og det er da også dig der får smæk af T&S hvis det opdages at et produkt du importerer og sælger i DK overtræder et andet firmaes rettigheder

 

De vare jeg vil importere ligner et andet mærke, bære ikke mærket, har ikke samme funktioner ej heller software. Det er et ikka branded produkt som man kan finde mange steder i østen både Kina og Hongkong. Producenten mener ikke slev der er problem med at importere varen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene´ Petersen:
Jeg overvejer at importere diverse elektronik gadgets (MP3/MP4 etc.) fra østen men hvad må man importere.

Du bør være opmærksom på at det er der sådan set 10.000 der også importere fra østen. 

HUSK

At du skal være være til meldt Elskrot ordningen (WEEE direktivet)  og dine produkter skal overholde RoHS direktivet mht. farlige soffer.  Det er dig der er ansvarlig for at proukterne overholder reglerne.

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene´ Petersen:
Jeg overvejer at importere diverse elektronik gadgets (MP3/MP4 etc.) fra østen men hvad må man importere.

Du bør være opmærksom på at det er der sådan set 10.000 der også importere fra østen. 

HUSK

At du skal være være til meldt Elskrot ordningen (WEEE direktivet)  og dine produkter skal overholde RoHS direktivet mht. farlige soffer.  Det er dig der er ansvarlig for at proukterne overholder reglerne.

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jacob Ipsen:

vi har importeret en del POS HW fra østen uden problemer, dog er jeg stødt på enkelte produkter som virmaerne der ude ikke har villet sælge til os da de fandt ud af at vi kom fra EU , da produkterne var direkte eller indirekte kopier af anden stor POS tilbehørs producent.

så jeg vil formulere det sådan her hvis dem du handler med er ærlige så vil de hjælpe dig med ikke at komme i klemme, men det er fuldt ud dit ansvar og det er da også dig der får smæk af T&S hvis det opdages at et produkt du importerer og sælger i DK overtræder et andet firmaes rettigheder

 

Hvad er POS HW ?

Hvad mener du med "Et andet firmas rettigheder"?

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Rene´ Petersen:
Jeg overvejer at importere diverse elektronik gadgets (MP3/MP4 etc.) fra østen men hvad må man importere.

Du bør være opmærksom på at det er der sådan set 10.000 der også importere fra østen. 

HUSK

At du skal være være til meldt Elskrot ordningen (WEEE direktivet)  og dine produkter skal overholde RoHS direktivet mht. farlige soffer.  Det er dig der er ansvarlig for at proukterne overholder reglerne.

Mvh

Ravn

 

 

Tak, kender godt reglerne på det område.

Nu drejer denne tråd sig om to ting:

- Kopivare

- forskel på Kina og Hongkong

Alt andet bedes holdt udenfor tak.Smile, alt for mange tråde skifter lynhurt emne.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)