Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der ved om EU`s iværksætteri lån?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminos,

 

Er der nogen, der ved hvor den berømte EU`iværksætteri lån kommer til danmark, og hvis det er hvor er det man kan ansøg? Have en rigtig dejlige sommer.

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til vækstkaution har jeg selv oplevet at bankerne fuldstændig afviser at anvende den, hvorfor er det egenligt?

Når de spørger efter sikkerhedsstillelse og man henviser til vækskaution der yder sikkerhed på 75% og man selv kan sikkerhedsstille de resterende 25%, er de fuldstændig ligeglade og ønsker ikke engang at undersøge det.

Er der nogen yderligere omkostninger forbundet til bankerne, når de benytter sig af Vækskaution, siden de ikke ønsker at anvende den?

Fra artiklen:

"I Vækstfonden undrer man sig over, at virksomheder, der mangler kapital til at udvikle sig, ikke står i kø for at udnytte ordningen."

"Rolf Kjærgaard afviser dog, at den lave aktivitet skyldes mangel på vilje hos bankerne, og derfor skruer Vækstfonden nu op for markedsføringen af ordningen."

Jeg tror sgu' ikke at problemet ligger i manglende interesse fra virksomhederne, ham Rolf må virkelig være udenfor realitetssans. Det er bankernes vilje til at benytte vækstkaution, der er problemet, det er her Vækstfonden skal fokusere på og ikke virksomhederne.

Kommer snart...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:
Med hensyn til vækstkaution har jeg selv oplevet at bankerne fuldstændig afviser at anvende den, hvorfor er det egenligt?

Fordi måden som bankerne skal indregne disse lånetyper på i deres regnskaber påvirker deres soliditetsgrad i negativ retning......Devil Det selv om om eksempelvis "kom i gang lån" er sikret i hoved og r...

 

/Henrik

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare under al kritik, når det offentlige laver sådan en god ordning, så burde bankerne ikke kunne sætte en stopper for det. Hvis vi kigger på al den hjælp de har fået fra bankpakker mv. - og som alle forbrugerne/virksomheder har betalt for via øget rentemarginaler, så er det jo fuldstændig forrykt.

Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer

Min mand og jeg kæmpede for 2 år siden med at skaffe kapital til at købe en virksomhed, da vi ikke kunne stille sikkerhed.  Ved et tilfælde kom jeg i tanke om www.vf.dk  Jeg kontaktede vores bank, og de var heldigvis med på ideen. Alle papirer belv hurtigt udfyldt og sendt afsted, og ca. 14 dage efter havde vi fået vækstkaution. Derefter var det "bare" at komme igang med overtagelsen, som til vores store overraskelse viste sig at være det største problem, men det er en helt anden historie.

Vores bank var ihvertfald meget imødekommende, men meget er jo sket på de 2 år, så måske de er blevet mere forsigtige?

Hilsen Lene

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

Det er bare under al kritik, når det offentlige laver sådan en god ordning, så burde bankerne ikke kunne sætte en stopper for det. Hvis vi kigger på al den hjælp de har fået fra bankpakker mv. - og som alle forbrugerne/virksomheder har betalt for via øget rentemarginaler, så er det jo fuldstændig forrykt.

Nu er det altså heller ikke nemt med VF :-( jeg har lige oplevet det modsatte, banken havde godkendt det hele
på betingelse af vf gik med (nemt tænkte bank, revisor og jeg selv) men nej, VF syntes godt der måtte være lidt mere egen finansiering (havde sat hele friværdien i huset ind til banken) og mente hvorfor jeg dog ikke havde taget et job hos en kongruent i 3 måneder (har jeg da ikke haft tid til da jeg har brugt det sidste ½ år på at opbygge projekt, forretnings plan) da de syntes det er svært at omstille sig fra at mixe drinks til at lave franske hotdogs :-(  de kunne heller ikke forstå hvorfor jeg ikke havde fået lavet skilte og emballage med firma tryk på, tænk hvis jeg havde lavet det, så havde mit tab bare været endnu større :-(

 

 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Nu kender jeg naturligvis ikke dit projekt, men er da ked af det ikke var så nemt for dig.

Vi var en af de første (vist den første) transportvirksomhed der fik vækstkaution, efter de kom med i ordningen, måske det har været vores fordel.

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)