Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spillekonsol - kan det trækkes fra?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer Smile

Jeg ved der sidder nogle dytige revisorer og bogholdere herinde som muligvis kan svare mig på mit spørgsmål.

Jeg vil gerne købe en spillekonsol, som kan bruges som underholdning, i vores kontormiljø - men er en smule i tvivl om at det kan trækkes fra.Beløbet vil udgøre ca. 3000,-

Vi arbejder med softwareudvikling, så det har intet med vores produkt at køre - det er udelukkende til underholdning. Cool

Og er det muligt at vi engang imellem kan låne udstyret af virksomheden? - eller hvordan ser skat på dette?

De bedste hilsner
Henrik 

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

Nu kunne du også vælge den nemme løsning.

Køb den.
Nyd den
Kryds fingre for at revisoren ikke bider mærke i den:

Skulle han opdage det så er det jo heller ikke jordens undergang for nogen, så må du til lommen selv privat og videre i livet.

Have fun :)

Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny,

Tjaa, jeg kunne sige til vores revisor at det var et stykke hardware i relation til vores udvikling, og så ville han nok tro på det - men det hjælper nok ikke den dag hvor Skat kigger forbi, eller hiver os en tur ind til en gennemgåelse af vores regnskab, har en idé om at tilgivelse ikke er billigere end tilladelse Smile

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er nu ikke revisor.

Jeg kan ikke se noget problem i at købe den og trække den fra. Du kan jo også trække et køleskab fra selv om det ikke bruges i softwareudvikling.

MEEEN jeg tror nok, der kommer problemer når du tager den med hjem....hvis/når de opdager det:-)

2 webshops med Printerpatroner - Strømper - Disneyland Paris tilbud - Ja, en fin blanding :-)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo nogle lidt fjollede råd der her kommer - i sidste instans er det jo SKAT der skal overbevises og ikke revisor.

Principalt kan du fratække omkostninger som opretholder og eller sikere indkomsten for din virksomhed.

Så ja du kan godt fratække en spillekonsol hvis den eks. har til formål at skabe et bedre arbejdsmiljø for dine medarbejdere men det kræver naturligvis at du reelt har medarbejdere ansat og ikke bare er dig selv.

Der til kan der svares nej til at du så lige kan låne den med hjem til privat brug - så klapper fælden.

I første instants er det dig der skal bevise at konsolen anvendes erhervsmæssigt det er ikke din revisor eller SKAT men det er jo ikke noget problem når den står fast i jeres gamerroom - og nej men kan ikke efter et år tage den med hjem - så skal den beskattes udfra markedsværdien :-)

- og nå ja så er jeg heller ikke revisor så alt med forbehold og mon ikke der er en af de dygtige revisor/skatte folk der kan bekræfte, uddybe eller tilbagevise ovenstående :-D

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige. Virksomheden har lønnede ansatte - men vi ville jo gerne have friheden til at låne dyret i ny og næ - vi er ikke mere end 3 personer.

Mange tak for dit svar Smile 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

rufusthehomeless:
men vi ville jo gerne have friheden til at låne dyret i ny og næ

Jeg er enig med Søren i hans udlægning. Problemet opstår i forbindelse med at udstyret tages med hjem.

NU har jeg ikke den fjerneste ide om, hvad det udstyr vil koste, men hvis udstyret kun lejlighedsvis lånes med hjem så vil beskatningsgrundlaget formentligt blive så lille at det ryger ind under en bagatelgrænse.

/Henrik

Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Udstyret har en pris på omkring 3.000,- Smile

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne vel også lade sig gøre at få butikken du køber den af til at skrive andet end feks wii på fakturaen :-)

Der er da mulighed for at kalde det for 1 stk. sortiment, ikke fordi jeg selv gør sådan noget Cool

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

rufusthehomeless:
Udstyret har en pris på omkring 3.000,- Smile

Træk det fra som en personaleudgift og sørg for at udstyret ikke står det meste af tiden hjemme hos dig selv.

Beskatningsgrundlaget er så lille, at hvis SKAT virkelig bruger tid på dette, så har du ikke grund til de store bekymringer.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)