Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån ønskes

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Søren.

vil lige rette dig på et enkelt punkt.

Når man har stået 5 år registreret hos RKI for en ubetalt gæld. kan kreditor ikke indberette dig for samme gæld igen. Skulle kreditor gøre dette, har du forhåbentlig gemt din meddelse om registreringen 1. gang, og den er tilstrækkelig dokumentation hos RKI til at ny registrering for samme gæld ikke kan finde sted.

Når man en gang har udstået sin straf, i dette tilfælde RKI, kan man ikke straffes på ny for samme forhold.

En strafbar handling slettes af straffeattesten efter enten 3 eller 5 år alt efter forholdets art. Tilsvarende bør det også være hvis man bliver registreret for en ubetalt gæld som i nogle tilfælde kan være uforskyldt, f. eks. kunder der ikke betaler deres regninger og ens firma går konkurs.

Alt andet ville være urimeligt.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:
En strafbar handling slettes af straffeattesten efter enten 3 eller 5 år alt efter forholdets art. Tilsvarende bør det også være hvis man bliver registreret for en ubetalt gæld som i nogle tilfælde kan være uforskyldt, f. eks. kunder der ikke betaler deres regninger og ens firma går konkurs.

Det er så svagheden ved RKI. Når man bevilger en kredit fordi en person ingen anmærkninger har i RKI og bagefter finder ud af manden er dybt forgældet, så vil man som kreditgiver føle sig noget snydt.

/Henrik

 

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:
Når man har stået 5 år registreret hos RKI for en ubetalt gæld. kan kreditor ikke indberette dig for samme gæld igen.

Nej den er jeg med på jeg tror jeg lige fik mig formuleret lidt hurtig - med møllen igen mener jeg fogedretten for gælden består jo selvom man evt. er slettet fra RKI pga. forældelse.

Hej fra Søren

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:
Men kan forstå at fremover skal man skære alting ud i pap ... [Slettet af moderator].

Nu synes jeg ikke der er nogen grund til at komme med den slags udtalelser, men dem må du selv stå inde for. Jeg har lovet mig selv og MT ikke at reagere på den slags latterligheder, men så må vi se om moderatorerne finder det i orden.

Du skriver:

Mig bekendt, er der ingen problemer i at få kredit hos bankerne på grund af en uberettiget registrering for en P-bøde. Bankfolk er også fornuftige mennesker og ser i sådanne tilfælde bort herfra, men har du "ridser i lakken" i forvejen forbedrer det naturligvis ikke din situation og kan være udslagsgivende.
Men jeg ville aldrig selv bare betale ved kasse 1.
de bedste hilsener
Anders Mikkelsen
Nr1
Og da du skriver som rådgiver med signatur, så kan jeg kun se det som et standpunkt fra en rådgiver. Men der er ingen grund til at spilde mere tid på en rådgiver der mener en bank vil give kredit til en kunde der er registreret i RKI grundet en parkeringsbøde. Jeg tror ikke på din påstand om at man kan få kredit hos en bank  hvis man står i RKI.
PS: Der går i øvrigt sikkert ganske lang tid fra en parkeringsbøde ikke bliver betalt til den ender hos RKI

Køb ren argan olie her

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:
Mig bekendt, er der ingen problemer i at få kredit hos bankerne på grund af en uberettiget registrering for en P-bøde. Bankfolk er også fornuftige mennesker og ser i sådanne tilfælde bort herfra

Er du registreret i RKI så er det umuligt at få lån hos bankerne med mindre at det er din søsters svorgers lillebrors kæreste. Så kan det være lige meget hvad det er for. Men du kan (bør?) ikke blive registreret for en p-bøde hvis der er uenighed om den.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Stop lige.

Jeg har overhovedet ikke rådgivet i denne sag. Jeg har deltaget i den pricipielle debat om det var nemt eller ej at blive slettet hos RKI.

 

Ok.... Det var bare lidt svært at vide, når man ser på hvad du ellers har skrevet i tråden. Her tænker jeg i særlig grad på dit første indlæg, hvor du ikke alene tilbyder trådstarter ekstern rådgivning men også giver et konkret råd i tråden..... Men det er da rart, at vide vi trods alt er enige i forhold til den konkrete problemstilling.

 

Anders Mikkelsen, Nr1:

Men personligt ville jeg ikke betale ved kasse 1, men jeg har også en bank der ville skrige af grin hvis jeg blev registreret i RKI for en P-bøde.

Og jeg vil håbe at andre i samme situation vil tage kampen op med P-selskaberne.

 

Nej det ville jeg da ved den søde grød heller ikke.... Ja altså lige med undtagelse af jeg stod i en situation som trådstarter.... Så ville jeg æde bøden :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Du kan ikke bruge RKI som en garant for at folk ikke er dybt forgældede.

Jeg kender et konkret eksempel hvor der blev optaget lån over 2 år hos ca. 20 forskellige kreditselskaber for ialt ca. 1.2 mio kr. inden de blev stoppet af RKI.

RKI er som et regnskab det viser fortidens synder ikke en status pr. d.d.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:
RKI er som et regnskab det viser fortidens synder ikke en status pr. d.d.

Hej Anders,

Vi bliver ikke uenige. Men som långiver ville jeg gerne have haft den viden. Men fortidens "synder" er jo ikke væk efter 5 år.

Der bliver lagt megen vægt på RKI. RKI siger ikke nødvendigvis noget om betalingsevne men meget om vilje. Den viden ville jeg gerne have...

/Henrik

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Henrik.

Jeg er egentlig ikke uening med dig.

Men på den anden side vi har et retssystem der bestemmer at 3 - 5 år efter du har udstået din straf (ved kriminelle handlinger) så er du straffri. og det er vel ikke urimelig at anlægge samme betragtning vedr. gæld.

ellers forhindrer det jo folk i nogensinde igen at komme igang med egen virksomhed, ja i det hele taget at komme på fode igen.

Så vidt jeg ved er man i udlandet betydelig hurtigere gældfri efter en konkurs, fordi kreditorerne hvis nok mister deres krav forholdsvis hurtigt. Jeg skal indrømme at jeg kender ikke alverden til forholdene i andre lande, men mener at det bl.a. er derfor at mange efter konkurs tager til England eller USA.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:
Men på den anden side vi har et retssystem der bestemmer at 3 - 5 år efter du har udstået din straf (ved kriminelle handlinger) så er du straffri. og det er vel ikke urimelig at anlægge samme betragtning vedr. gæld.

Jeg er nu ikke så glad for sammenligningen. Gælden består stadigvæk.  Det er også mit indtryk, at det eksempelvis i UK  og USA er lettere at komme videre efter konkurs eller komme af med gæld.

Ingen tvivl om der ligger en lovgivningsmæssig udfordring i dette. Men jeg tror også at en stor del af problemet er at folk bare lader stå til og ikke gør noget ved deres situation. Det måske ikke let at få gældssanering - men muligheden er der, ligesom akkordsystemet (frivillig eller tvungen) også er fremmed for mange.

Det er en verden som ukendt for alt for mange mennesker - og netop et område hvor det eksempelvis er gode penge givet ud på din hjælp. Du kender mekanismerne, folk, praksis, lovgivning mv.

/Henrik

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)