Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån ønskes

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen.

Har du prøvet det?

Vi arbejder med gældsramte kunder, og vi kender flere eksempler af lignende slags.

Det er ikke så enkelt, vi har prøvet det for vore kunder, men RKI kræver enten dokumentation for at man ikke skylder beløbet eller at man har betalt gælden for at blive slettet.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har prøvet det, dog ikke på egen krop, men hjulpet en god ven.

Vi sendte en indsigelse til RKI, ringede dagen efter blev slettet samme dag. Om der er noget "specielt" ved lige den sag, ved jeg ikke, men ser det bestemt om fair og realistisk, at man ikke kan være registreret ved RKI hvis der er gjort indsigelse.

Ellers ville ALLE jo kunne blive registreret

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Ja, det har jeg. Men så kom der bare en dom, og så kom RKI registreringen igen. Min pointe var bare, at jeg ikke synes han skal finde sig i at være endt i RKI udfra det han skriver her.

Jeg ved heller ikke om min sag var speciel.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Slagelse
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sjove er, at den inkasso der er kørt, kun har endt med at registrerer mig i RKI, men ikke tør køre sagen videre. Jeg har selv bedt dem om beviser i form af billeder, som de jo skal tage for deres egen bevisførrelse....og den kan de ikke fremlægge. Så nok ikke så underligt, at de ikke tør køre sagen videre til fogedretten.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen.

Hvis man gør indsigelse, kontakter RKI normalt anmelder og forelægger din indsigelse, og hvis anmelder ikke har et berettiget grundlag at anmelde dig på, så tager RKI din indsigelse til efterretning og sletter dig.

Desværre fastholder P-selskaberne normalt deres krav, og en P-vagts registreringer tages mig bekendt for gode varer af RKI, på trods af indsigelser, således at registreringen i dette tilfælde ikke slettes.

Og så er der kun 2 muligheder enten at betale eller afvente en tur i retten, hvor du msåke får medhold af dommeren, hvis du har gode argumenter og beviser på at du ikke kan have været det pågældende sted på det pågældende tidspunkt.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Der gik 14 dage, så var sagen frafaldt fra anmelders side og min ven skulle ikke betale. Så mon ikke RKI har været i kontakt med dem, inden min ven blev slettet

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen.

Sikkert.

Og så har de ikke haft tilstrækkelig dokumentation for deres krav. Og så er der heldigvis også retfærdighed til selv hos RKI.

Det har vi også oplevet, men ikke med P-selskaber, desværre.

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

@Anders: Det er rent faktisk så nemt som det beskrives at blive slettet fra RKI og det tager længere tid end som så for RKI at "genregistrere dig" efter du har oplyst dem om at der er indsigelse, netop fordi RKI vil undgå en ud og ind så kræver de dokumentation fra kreditor at man rent faktisk skylder dem pengen. Men ved f.eks. lån, p-selskaber, etc. så fjerne de ikke registreringen da de godt ved at skyldner sandsynligvis ikke har ret. Men hvis du ikke betaler en håndværker regning, så får du et varsel om RKI registrering du skal svare på og denne afviser, men tier du stiller så bliver man jo registreret på basis af stiltiende accept, derfor er det nemmeste ikke at blive registreret i første omgang.

Men mht p-bøder er den jo dejligt nem med de nye afgørelser i retten om at p-selskabet nu skal fremlægge fotobevis, så det er bare at bede om billedere, ingen dokumentation ingen betaling...;o)

Jeg fik selv en rykker på en p-bøde her i maj som jeg ikke kendte noget til, forseelsen var åbenbart sket i slut marts, jeg udbad dokumentation med henvisning til retsafgørelsen, de frafaldt kravet pr kulance. MEn har man nu holdt ulovligt så betalt den skide bøde...det er jo din egen skyld!!!!

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hej EconomcZ

@Anders: Det er rent faktisk så nemt som det beskrives at blive slettet fra RKI og det tager længere tid end som så for RKI at "genregistrere dig" efter du har oplyst dem om at der er indsigelse, netop fordi RKI vil undgå en ud og ind så kræver de dokumentation fra kreditor at man rent faktisk skylder dem pengen. Men ved f.eks. lån, p-selskaber, etc. så fjerne de ikke registreringen da de godt ved at skyldner sandsynligvis ikke har ret. Men hvis du ikke betaler en håndværker regning, så får du et varsel om RKI registrering du skal svare på og denne afviser, men tier du stiller så bliver man jo registreret på basis af stiltiende accept, derfor er det nemmeste ikke at blive registreret i første omgang.

De regler kender jeg udmærket, men nu taler vi om P-bøder og der er sagen jo en anden, som du selv påpeger.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Kan se du har forsøgt at få et lån igennem amino før. Har du fremvist forretningsplan mv? Kan også se beløbet har ændret sig til et noget højere og at du har skiftet bil mv. Ville det være en idé at få samlet overblikket igennem gratis hjælp hos kommunen til gældsramte?

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)