Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

No follow på eksterne links

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hva er SEO-folkenes syn på det?

Er det værd at bruge tid på?

Og hva har mest SEO-værdi? Med eller uden?

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Fabrin:

Hva er SEO-folkenes syn på det?

Er det værd at bruge tid på?

Og hva har mest SEO-værdi? Med eller uden?

Øh... dit spørgsmål er ikke så klart.

Skal du selv modtage et link, der peger mod din egen hjemmeside, er dofollow at foretrække, da nofollow ikke giver linkjuice. Det betyder dog ikke at behøver at takke nej til et nofollowlink hvis chancen byder sig.

Skal du linke til andre giver du ikke noget linkjuice videre hvis du benytter nofollow. En god tommelfingerregelngerregl siger, at du helt skal undlade at linke til en hjemmeside, hvis du ikke kan stå inde for indholdet på hjemmesiden du linker til. Dermed er der ingen grund til at tænke så meget over nofollow når du linker ud. Læs mere om dette i mit indlæg: vær´ ikke bange for dofollow

/ Emil Blücher

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Jeg er heller ikke helt sikker på, jeg forstår dit spørgsmål.

Om det er værd at bruge til på nofollow links, afhænger af hvad de skal bruges til. Når du siger "bruge tid på" lyder det som om du betragter det som en længere process og jeg kan derfor have på fornemmelsen, at det er i forbindelse med linkbuilding?

SEO-værdi er egentlig et næsten relativt begreb, det kommer lidt an på sammenhængen. Som Emil siger, ryger der ikke juice igennem nofollow, men det kan såmænd være en god ting. F.eks. hvis du skal linke til noget relevant redaktionelt indhold på en side, der allerede linker til dig. Her kan nofollow være en fordel, da du på den måde undlader at udvande det link, du i forvejen har benefit af.

Hvis du ikke læst Emils "Vær ikke bange for dofollow," synes jeg du skal gøre det.

Mange hilsner,

Mathias.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne også være at der tænkes på PageRank sculpting, hvilket kort fortalt går ud på, at man fjerner værdien af visse links (f.eks. de eksterne), så de resterende links på siden får forøget værdi. Hvis du tænker på dette, så er det ikke længere muligt grundet en ændring i algoritmen.

Ergo - tænk ikke så meget på nofollow på links fra din egen side. Hvis du er i tvivl om kvaliteten af det du linker til, så lad helt være. Det kan dog være en god idé med nofollow konsekvent på elementer, der ofte rammes af spam, fx blog-/artikelkommentarer, gæstebøger mv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)