Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg sende uopfordrede mails til virksomheder, hvis min service er gratis?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Mit spørgsmål handler om Markedsføringslovens §6:

Må jeg sende uopfordrede mails til virksomheder og tilbyde dem gratis at oprette en profil på min hjemmeside?

Jeg er ved at opbygge sitet Web Critique. Her kan virksomheder oprette deres hjemmeside og modtage kritik fra andre brugere, så de kan optimere deres hjemmeside.

Web Critique bliver reklamefinansieret, og det koster ikke virksomheden noget som helst, at oprette sig.

Jeg mener altså ikke, jeg sender mailen med "henblik på at afsætte en tjenesteydelse", da jeg ikke vil sælge virksomheden noget. Er den så ikke god nok?

Jeg er klar over at emnet har været diskuteret før, men jeg synes ikke, jeg kunne finde svar på præcist mit spørgsmål.

 

Håber i vil hjælpe

Venlig hilsen

Morten Vium

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Vium:

Hej Aminoer.

Mit spørgsmål handler om Markedsføringslovens §6:

Må jeg sende uopfordrede mails til virksomheder og tilbyde dem gratis at oprette en profil på min hjemmeside?

Jeg er ved at opbygge sitet Web Critique. Her kan virksomheder oprette deres hjemmeside og modtage kritik fra andre brugere, så de kan optimere deres hjemmeside.

Web Critique bliver reklamefinansieret, og det koster ikke virksomheden noget som helst, at oprette sig.

Jeg mener altså ikke, jeg sender mailen med "henblik på at afsætte en tjenesteydelse", da jeg ikke vil sælge virksomheden noget. Er den så ikke god nok?

Jeg er klar over at emnet har været diskuteret før, men jeg synes ikke, jeg kunne finde svar på præcist mit spørgsmål.

 

Håber i vil hjælpe

Venlig hilsen

Morten Vium

 

Nej det tror jeg ikke, at den er god nok. Det bliver muligvis stadig anset som spam. Om de så skal betale noget for det eller ej vil jeg mene er underordnet, for de får jo stadig en mail de ikke selv har spurgt efter. Og du tjener jo også penge på det, uanset om de betaler eller ej..

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du afsætter vel en tjenesteydelse uanset om den er gratis eller ej... 

Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som jeg har forstået på flere folk, bl.a. aminoer. Så er det ikke lovligt og sende mails, hvis man på nogen måde kan tjene penge på det.

Og som jeg ser det, vil du jo kunne tjene penge på den ene, eller anden måde.


Håber det var svar nok.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Vium:
Må jeg sende uopfordrede mails til virksomheder og tilbyde dem gratis at oprette en profil på min hjemmeside?

Nej 

Men du må gerne 

1) Ringe dem op og spørge om du må sende dem en email

2) Sende et brev til dem hvor du laver en reklame for din hjemmeside

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne forestille mig at du vil tjene lidt via reklamer - og så dur den ikke.

Du handler i strid med markedsføringsloven hvis du på nogen måde - direkte eller indirekte - opnår profit af, at en virksomhed tilmelder sig din side.

Held og lykke.

Med venlig hilsen
Kim Bang

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de klare svar!

Jeg må have gang i telefonen så :D

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor tilmelder man sig din tjæneste ;) ???

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er stadig i gang med at kode osv. så der kommer desværre til at gå lidt tid endnu, inden jeg går online. 

Men skynd dig ind og tilmeld dig mit nyhedsbrevhttp://webcritique.dk, så skal jeg nok holde dig opdateret på hvad der sker ;)

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste er vel du skriver en mail til http://www.forbrugerstyrelsen.dk/ og sprøger om det.

MEN jeg mener ikke du må sende mails ud. Du tjener nok ikke penge på dem her og nu, meen din hjemmeside få vækst i værdi for de tilmelder sig.....flere brugere..

 

 

Det er dyrt at sende mails ud. http://solormen.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=10&t=4

Markedsføringsforum - kom og være med!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)