Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interne links og breadcrumb

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Når man anvender en breadcrumb på sin hjemmeside, angiver man ofte forsiden med ankerteksten "Forside". Mit spørgsmål er i den forbindelse, hvor smart det er at gøre dette, hvis forsiden er optimeret til et bestemt søgeord (som nok for de flestes vedkommende ikke er ordet "forside"). Det vil naturligvis være en fordel at fortælle Google ved brug af interne links, at forsiden er relevant i forhold til det pågældende søgeord i stedet for relevant i forhold til ordet "forside". Hvordan forholder man sig dette? At linke til forsiden, fx i footeren, med den rigtige ankertekst er vel heller ikke en løsning.

På forhold tak for alle inputs.

Venlig hilsen

Rasmus Thomsen

 

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke lægge særlig meget vægt på det.

Breadcrumbs har flere fordele end ulemper.

Men du kan jo altid kode dig ud af at få smidt et no-follow på forside linket i dine breadcrumbs.

Se denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/82632.aspx

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som oftest sådan, at Google lægger vægt på den første forekomst af et links ankertekst. Hvis din breadcrumb ligger øverst i kildekoden med ankerteksten "Forside" til din forside, vil Google som oftest vægte denne og helt eller delvist undlade at lægge vægt på senere forekomster af linket på samme URL.

Det kan løses ved at placere din breadcrumb længere nede i kildekoden og style den på plads med style sheet. Google benytter ikke style sheet til deres "rendering" af siden, og de vil derfor støde på din breadcrumb der, hvor den fysisk befinder sig i kildekoden.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Ja, præcis. Breadcrumbs har mange fordele i forhold til brugervenlighed, men det betyder jo ikke, at man ikke kan lave det på den smarteste måde. Smile

At bruge nofollow tror jeg er en dårlig ide. Iøvrigt anbefaler Google, at man undlader brug af nofollow. Matt fortæller om det her:

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det kunne man snildt gøre. Jeg har også set andre, som har brugt billeder i breadcrumb med et alt-tag på. Har du erfaring med det?

Jeg tænker også på, at mange sider, inkl. min egen, har en knap i navigationen, der hedder "Forside". Det er vel den samme problemstilling her eller hvordan?

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - det har jeg ingen erfaringer med. Og ja - samme problemstilling med din navigation.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Navigationen kan jo også bare blive smidt i bunden. Tak for dit råd.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Thomsen:

 Jeg har også set andre, som har brugt billeder i breadcrumb med et alt-tag på. Har du erfaring med det?

Jeg tænker også på, at mange sider, inkl. min egen, har en knap i navigationen, der hedder "Forside". Det er vel den samme problemstilling her eller hvordan?

De fleste sites har en forfærdelig måde at linke til deres forside, uanset om det er fra et toplogo, breadcrumb eller "navigationen". Tekstlinks bærer mere værdi end alt-tags, så billeder er ikke optimalt. Det ene med det andet bør man som Thomas anbefaler, have et tekstlink som er det ALLER første på siden. Det er ret simpelt. Tjek alle links i kildekoden, fra toppen indtil du finder et der peger på forsiden - Er det link SEO optimeret?

Man kan med fordel lave overflødige links om til javascript links. Det er en anden men mere sikker måde at lave PageRank sculpting på en NOFOLLOW.

Mvh Jesper Jørgensen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)