Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring: Hævet privat/løn til mig selv/B-skat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i løbet af året hævet løn til mig selv og betalt b-skat. Lønnen har jeg bogført som en AM-indkomst under driftsomkostninger, og det giver lidt problemer ift. det jeg har indberettet til SKAT. Jeg får også et overskud efter at jeg har trukket løn. Hvad gør jeg med det. Det ser ikke rigtig ud på min selvangivelse.

Hvad skal jeg gøre?

Hvornår skal man VSO eller kapitalafkastningsordning?

/Christina

 

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina,

det lyder lidt underligt, du kan evt sende mig en ark med din resultatopgørelse, så kan jeg lige tage et blik på det? Det koster self ikke noget ;o)

Skriv på info@e-conomicz.dk

Mvh

/René

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, så skal du slet ikke omkostningsføre lønnen til dig selv - da det er en hævning - den hører altså hjemme under din egenkapital.

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil sige at jeg skal bogføre det under kontant hævet som en konto under egenkapitalen og derefter betale B-skat (det sidste har jeg ikke bogført).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...hvis du kører B-skatten via virksomheden,bogfør den som en hævning(måske med en separat konto)

under egenkapitalen.

MvH

Peter

 

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar :-)

Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 23
Fra  csc keramik Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et spørgsmål i forlængelse af den her tråd.

Hvis man hæver penge til sig selv og bogfører under egenkapital, så regner jeg bare selv ud hvad jeg skylder skat i forhold til min b-trækprocent? Og laver en frivillig indbetaling?

Hvad hvis jeg kun har hovedindtægtskilde igennem mit firma? Hvordan finder jeg så ud af hvor meget jeg kan beholde som løn og hvor meget til am og skat etc?

Tak for hjælpen :)
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)