Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejer eller ny udlejer der skal sørge for depositum?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Den bygning jeg har mit erhvervslejemål i, er blevet købt af en ny udlejer.

Det depositum jeg har betalt til tidligere udlejer - hvem skal sørge for at det bliver flyttet over til ny udlejer?

Er det lejer eller udlejer der hænger på den, i tilfælde af at tidligere udlejer ikke kan/vil overføre depositum?

 

Hilsen

Kristian

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sker  "automatisk" mellem sælger & Køber, så det burde du ikke have noget med at gøre :)

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

jo, sådan burde det være - men jeg ved at den nye udlejer ikke har fået pengene, og vi skal til at sige lejemålet op. Vil derfor gerne blive klogere på om det er mig eller udlejer der hænger på den, hvis depositum ikke kan fremskaffes

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Tak for svar.

jo, sådan burde det være - men jeg ved at den nye udlejer ikke har fået pengene, og vi skal til at sige lejemålet op. Vil derfor gerne blive klogere på om det er mig eller udlejer der hænger på den, hvis depositum ikke kan fremskaffes

Tinglysningslovens §3, stk. 1.

Brugsrettigheder, der ikke er stiftet på længere tidsvilkår end de sædvanlige, er gyldige mod enhver uden tinglysning. Ved brugsrettigheder over landejendomme er en opsigelse St. Hansdag til at fratræde næstfølgende 1. maj sædvanligt vilkår. Ved andre ejendomme er en opsigelse med et halvt års varsel eller derunder sædvanligt vilkår."

Fra Århus C
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Iht. lejeloven overgår deposita samt evt. forudbetalt leje til den nye ejer, idet disse beløb til hver tid følger ejendommen, dette gælder også i tilfælde af at ejendommens ejer går konkurs. Så du har intet at være nærvøs for, med mindre du ikke kan bevise at du har indbetalt deposita.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)