Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

faktura

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej forum

Jeg sidder med salg af en cd primært over internet. Dog sælger vi også vores plade hér og dér som direkte salg. Mit spørgsmål er så...hvilke krav er der til faktura i forhold til Navn og adresse på kunder. er det fex fint nok bare at stikke vedkommende en faktura uden vedkommendes navn på? Også i forhold til vores eget regnskabssystem...? vores faktura indeholder faktura nr., dato, virksomhedsadresse, se nr. + div betalings informationer. pris uden moms, med moms og samlet beløb + forbrugeraftaleloven i forhold til evt. returnering af cd...er der andre ting som skal stå på fakturaen?

venlig hilsen

Bjørn


Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bjørn,



jeg er ret sikker på, at en faktura skal indeholde kundens navn og adresse aht. Skattefar (undtagen ved kontantsalg). Når du sælger noget, kan du jo trække momsen fra, og dette skal kunne dokumenteres i form af kundens navn og adresse. Men det er vel også ønskeligt rent praktisk af have kundens navn og adresse i dit kartotek - f.eks. for mulig opfølgende salg?



Jeg er dog ingen ørn til regnskab - men mener der er nogle revisorer blandt aminofolket, så du skal nok få svar fra dem også.



Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok - tak for svaret...jo optimalt set er det selvfølgelig godt med navn og adresse...men i situationen kan det være lidt upraktisk...og så er det jeg tænker; at går jeg fex på posthuset...der får jeg jo heller ikke en faktura med navn og adresse på, men jeg formoder  at posthuset vel stadig kan trække moms fra de produkter de sælger mig...
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Rigtigt (bortset fra porto, som der ikke er moms på....men det er en anden historie), men her er der tale om kontantsalg ligesom i pølsevognen, Fakta (uanset om du bliver der længere end de 5 min), grønthandleren etc. Jeg går ud fra at det her er fritaget af praktiske årsager - og at det er nok med en kvittering modsat en faktura.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hos Harald Nyborg får man automatisk en faktura på sine køb - og de er ikke mærket med navn/adresse - blot fakturaindhold, nummer, dato, cvr, virk- navn og momsbeløb. Ved ikke om det kan bruges til en eller anden form for parallel...

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
takker for inputs!

jeg tror nu lige jeg sender SKAT en mail og forhører mig hos dem for en sikkerheds skyld.

Venlig hilsen

Bjørn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)