Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til valg af hosting, platform osv.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Heej alle (:

jeg vil lave mig en hjemmeside som har nogle af de samme bruger egenskaber som www.bilgalleri.dk

Men ikke i asp.

Jeg vil lave det i xhtml, php, phpBB, mysql.

Men da jeg ikke ønsker at lave alt fra bunden tænkte jeg på om Magento kan bruges som platform?

Da jeg forventer at det vil tage mig 8 - 12  måneder vil det så overhovedet være en ide at købe en serverplads, som f.eks VPS 512 til 79 kr/md det første år..  https://surftown.dk/vps/priser

Da jeg forventer efter lanceringen af siden vil der være 1000 - 3000 bruger første år, andet år 10.000 - 20.000 og 3-5 år over 100.000 (det en global side)

Jeg har ikke fundet på det endelige domæne navn, så lad os kalde det www.xxyy.com men om 8-12 måneder vil jeg have det til at hedde www.ddaakk.com    kan det sagtens lade sig gøre?

Hvilken Hosting udbyder vil i referere til, hvor det er muligt at have en mysql database, serverplads? Prisen skal være overkommelig da det jo første år er penge ud af vinduet, hvis det er nødvendigt..? Men med mulighed for at opgradere..

Jeg bruger Windows Vista...

Er det nødvendigt med en serverplads det første lille år, når jeg bare skal bruge noget dataplads fra en hosting udbyder?

Hvor meget trafik i GB trækker 1000-3000 bruger vil i skyde på? Og 10.000 - 20.000 ?

Hvordan starter man med at opbygge sådanne en side? galleri, bruger oprettelse, forum, ranking, marked osv, altså i hvilken rækkefølge bør tingene opbygges efter ?

Håber på i kan hjælpe mig videre, på forhånd mange tak! (: 

V.h.  Kevin H.

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror umiddelbart du skal overveje at kode det fra bunden, jeg tror det er meget mere besværligt at kombinere to store systemer som f.eks. magento og phpBB end selv at lave det - ihvertfald hvis du regner alt den tid med, du skal bruge på at tilpasse deres features, så de passer til hvad du ønsker at tilbyde ;)

Tror også godt du kan starte på et webhotel, ihvertfald indtil du får over de besøgstal du snakker om for første år ;)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kevin

 

Jeg vil gerne tilbyde dig det første års hosting gratis, så du kan få din side igang. Jeg kan se du har tænkt over det og vurderer umiddelbart at du godt kan få success med projektet. Kontakt mig gerne på mikkel<@>mikjaer.com, jeg ejer udover det også en udviklingsvirksomhed, og vil gerne give dig et par fif mht udviklingen hvis det her interesse?

Dbh

Mikkel Christensen

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke råde dig til at skifte domæne, når dit site først køre.
Det vil nemlig betyde at hele dit site skal indexeres i google igen, hvilke tager tid.

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er bedst købe domainet allerede nu
og måske lægge et website op som handler om
emnet så du opnår ranking

Hilsen

Lars
www.webdesignkenya.com

 

I dag kan du få et gratis seo links

Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon, mange tak for de hurtige og brugbare svar! (:

Kristian Øllegaard: Ja kan egentlig godt selv forestille mig det nu, den tide at bøvle med det er bedre tjent. Tror ikke jeg vælger et webhotel, men at bygge det fra bunden.

Mikkel Mikjær: Jeg kontakter dig senere, så tager vi den derfra (:

Gustav: Jeps os derfor det bliver inden den officelle lancering, men som rejsernu efterfølgende siger så vil det nok være bedst jeg har det endelige domæne hurtigst muligt (:

rejsernu: er det nok bare som en blog i første omgang? 



Men hvilken rækkefølge bør tingene laves i? (:

Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ja en blog ville være en rigtig god ide

Hvis du har brug for hjælp er det nemt at lave en blog i Wordpress

Lars

I dag kan du få et gratis seo links

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Henningsen:

...

Tror ikke jeg vælger et webhotel, men at bygge det fra bunden.
...

Hej Kevin,

Af ren interesse - hvor meget erfaring har du med PHP, HTML, etc.?

Er der nogen speciel grund til, at du gerne vil have en løsning som Magento ind over dit projekt? Det er normalt tilrettet webshops..

Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

meget lidt..

men php minder lidt om C programmering, og har en del erfaring fra programmering af PIC processor. så finder ikke php som svært at lærer..

Magento som platform, var fordi man kan købe en masse tillægsmoduler og kan godt lide designet.. men ja det henvender sig mest til webshops og det er jeg ikke ude i.

Har du evt nogen forslag? (:

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Munk Software Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du fremstiller en kravsspecifikation skal jeg gerne give et tilbud på det bygget helt fra bunden - altså  beskriver alt hvad der skal være i systemet. Og nej, den kommer ikke videre. :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)