Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina og Indien

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg står og skal til at importere nogle forskellige produkter fra Kina og Indien, det er første jeg importerer noget fra et ikke EU land, og jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forholde mig til det med moms og told, hvis der er nogen der kunne give et par linier om hvordan det forholder sig.

Mit store problem lige nu er fragtomkostningerne ved at få det leveret, jeg har prøvet at indhente nogle tilbud selv fra fragtselskaber både ved import, og export af små vareprøver, og større partier. og den kinesiske producent har indtil videre selv prøvet at indhente et tilbud som lyder på 760 USD, ved forsendelse med fly, pakken er af større størrelse og indeholder nok min 50kg da hovedparten er stål.  Forsendelsen er hurtig, men jeg kan godt leve med at vente så længe jeg kan tracke pakken. Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan du får dine ting hjem sikkert, og billigt?

På forhånd tak

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For at man kan vurdere om prisen du oplyser er for dyrt bliver man altså nødt til at kende både eksakte vægt og målene på forsendelsen.  Pirsen på godset er afhængig af om der er tale om såkaldt voluemn gods (fylder meget i forhold til vægten)

Har du overvejet at sende pakke med skib ?

Hvilke firmaer har du selv fået fragtpriser fra? hvad kostede det ?

Med hensyn til told har det være beskrevet et utal af gange på amino så søg i gamle indlæg.   Er du ikke importør registreret skal du sørge for at blive dette.

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Den kender jeg ikke endnu, men min leverandør må kunne finde ud af det til mig, indtil videre har jeg forespurgt mig hos DHL, og de gav mig nogenlunde samme pris som kineseren. De ville dog vende tilbage til mig og se om det kunne lade sig gøre at sende det med skib, selvom pakken er en mindre pakke. Den har ikke det store volume da den hovedsageligt indeholder metal dele. Har dog fået af vide af kineseren at vægten er på omkring 120kg, så jeg har undervurderet vægten en hel del.

Told og moms er jeg blevet en smule klogere på, men jeg ringer lige og får en snak med SKAT så jeg er helt sikker på jeg ikke regner noget forkert.

 

 

Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Chronicle:
men jeg ringer lige og får en snak med SKAT så jeg er helt sikker på jeg ikke regner noget forkert.

 

God idé :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Når der er tale om ca 120 kg vil mit bud være at almindeligt luftfragt nok vil være den billigste løsning.

Prøv at ring til nogle af nedenævnt firmaers danske afdeling og snak med ders Luftfragt import afdelng.  Bed om at få en "all in pris "

Geodis wilson www.geodiswilson.com

Damco  www.damco.com

DSV  www.DSV.dk 

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Små forsendelser som denne kan ikke betale sig at sende med skib, som Ravn foreslår, prøv luftfragt eller kurer.

Derudover nævner du at varerne indeholder stål, hér skal du være ekstremt påpasselig da stålvarer er omfattet er temmeligt strikse restriktioner og du skal i langt de fleste tilfælde ansøge erhvervs- og byggestyrelsen om tilladelse til import: http://www.ebst.dk/jernstaal

 

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Okey, jeg siger mange tak for de gode input indtil videre.

Jeg vil helt sikkert lige undersøge det med stålvarerne og finde ud af hvordan jeg skal forholde mig. Som jeg har kunne forstå kan det ikke betale sig at sende med skib, af ren nysgerrighed hvor meget skal man fragte for at det kan betale sig med skib? Det er vel et spørgsmål om volumen, m3 eller noget lignende?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det er lidt svært at sige nøjagtigt hvor meget du skal sende med skib førd et er forsvarligt rens økonomisk. Men du skal nok minimum sende sende 250-300 kg eller 1-2 kubikmeter. 

Med hensyn til told har du så undersøgt hvad du skal i told og evt. antidumpningstold?

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet klogere på told af de produkter jeg skal importere. Mht. antidumpningstold, skal jeg lige have undersøgt om det er relevant for mine produkter, skulle jeg vist snakke med min speditør om.

mht. til moms fik jeg ikke lige snakket med skat om, altså jeg henter de her varer hjem, sætter min ønsket fortjeneste på og så sælger jeg dem selvfølgelig med moms til privatpersoner, men der er noget mere moms ved import af varer uden for eu? eller er told de eneste jeg skal betale på min vare?

momsen for min varekode er 2,7% så det er relative lave omkostninger i forhold til min fortjeneste.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Chronicle:
Mht. antidumpningstold, skal jeg lige have undersøgt om det er relevant for mine produkter, skulle jeg vist snakke med min speditør om.

 

Du skal ikke forvente at din speditør ved særligt meget mht. toldsatser og anti dumpningstold.  Husk på at det er meget vigtigt at du anvender den rigitge varekode når de produkt skal indfortoldes. Det er dig der er økonomisk ansvarlig for at den rigtige varekode der benyttes.  Du kan evt. få lavet en BTO hos SKAT på varen så er du sikker på at varekoden er rigtigt.

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)