Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne er optaget - hvad gør jeg.

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Jonas

Du kan gøre en af de to ting her. Kontakt ham der ejer det, med en pæn henvendelse enten pr mail el tlf.

og giver det ikke held. Så find et helt andet domæne. lad nu være med at vælge et abc-abc.dk el abcdk.com syntes personligt at det er øv når andre folk gør dette ;-)

held og lykke med det 

Hilsen

Mick

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

tænkstort:
Jeg siger, at der er ting der er mere vigtige end samfundsværdi, f.eks. ytringsfriheden, ejendomsretten (hvor jeg ser domæner som tilhørende) osv.

 

Det har intet at gøre med ytringsfrihed.... Og det er staten der ejer dk-domænerne.... Du lejer dem jo bare af staten (sådan lidt firkantet sat op) :)

 

 

Fama :) Du gør meget for at misforstå det jeg skriver  :)

Jeg siger jo ikke at et domænenavn har noget med ytringsfriheden at gøre. Jeg siger at der er ting der er vigtigere end samfundsværdien, SÅSOM ytringsfriheden. Nej, jeg ser et domæne som tilhørende under ejendomsretten.

 

Fama:

Derudover er der jo ikke noget unormalt i at sætte krav til man rent faktisk også bruger det man påberåber sig brugsretten til.... Lign. regler kan man jo finde på boligmarkedet...

 

 

Så du mener ikke at det skal være muligt at eje boliger man ikke benytter? (se jeg kan også prøve på at misforstå det du skriver.) Smile

 

Fama:

Dybest set handler det jo om at man i DK bare gerne vil have man bruger dk-domænerne til noget fornuftigt.... og bruger du det kun til noget du uden problemer vil kunne bruge et andet domæne til (f.eks. e-mails), så ser jeg altså ikke noget som helst problem i at man har mulighed for at få domænet overdraget, hvis man har noget fornuftigt, at bruge det til.... 

 

Så en smed, lad os kalde ham John det er et pænt navn :), der ejer domænet smed.dk og kun anvender det til e-mail f.eks. john@smed.dk han kan ligeså godt bruge john-smed@123hjemmeside.dk?

Det vil efter din mening være rimeligt at fratage John hans domæne, fordi en anden smed der hedder Peter, ikke kun vil anvende domænet som e-mail, men han vil også lave en hjemmeside på domænet? Så fordi Peter får udnyttet domænet bedre, så har han fortjent den?

Hvad er det næste, hvad hvis smeden Lars, kommer forbi hjemmeside og tænker "det var dog en grim hjemmeside, det afspejler slet ikke domænets reel værdi, jeg kan sgu' da få lavet en hjemmeside der er 1000 gange bedre!" Efter din mening skal Lars nu få overdraget hjemmesiden.

Nej, ejendomsretten er meget vigtigt, hvis staten ikke kan garanterer at ens private ejendele er sikret mod åndsvage regler der fratager dem det, vil det underminere hele det vestlige levemåde. Ejendomsretten er en af de mest væsentlige forskelle imellem de "vestlige" demokratiske lande og totalitære stater som Kina, Rusland (ja dem ser jeg også som totalitære) osv.

Kommer snart...

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Hvis man seriøst mener man er berettiget til et domæne så før sagen eller endnu bedre find på noget andet og kom i gang med virksomheden 6 måneder eller mere hurtigere...

 

Vi har værwet igennem processen i månedsvis i forbindelse med navneskift. Det har været et mareridt at finde et domæne, netop fordi der er MANGE mennesker, der ejer 100-200-300 fordi de var "forudsigelige". De bruger det ikke, men det koster en masse tid at få sagen igennem i ankenævnet, og i den tid ligger virksomheden på hold. Mange vil nemlig ikke sælge fordi "jeg kan få brug for det" - privatepersoner, der aldrig skaber noget som helst, og som var hurtige i 1999-2000-2001 fordi de trode de kunne score kassen.

Et domæne er ikke omfattet af ejendomsretten da man blot lejer retten til at bruge det. Virksomhedens navn er der imod omfattet af ejendomsretten, og i nogle tilfælde også omfattet af loven om varemærker. Hvorfor har det ikke en større værdii end en privatperson?

Sjovt nok bekræfter diskussionen min mistanke om at Amino mere er et socialt forum end et forum for virksomhedsejere, der gerne vil udvikle forretningen. Det synes jeg er trist.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Cicoor Host & Saas ApS:

Hej Jonas

Grib telefonen og ring til ham. Jeg har selv solgt 2-3 domæner i tidens løb hvor der var en som ringede og spurgte om jeg ville sælge. Da jeg ikke syntes at jeg selv havde noget at bruge domænerne til solgte jeg dem til ham. Det ene tog jeg 3.000 kr. for. Jeg syntes jeg ville have dækket alle mine udgifter til at købe og holde det plus lidt fortjeneste. Hvis det er et rigtigt godt domæner tager ejeren nok mere.

Du behøver ikke at fortælle ham hvad du ønsker at bruge det til og du skal selvfølgelig heller ikke lyde for desperat Smile

Selve overdragelsen kan klares via DK-hostmasters hjemmeside.

Hey. Tusind tak for dette svar - det er meget brugbart :D. Det er nok det, det ender med. 

Og til jer andre: Fortsæt endelig diskussionen med lovgivningen på dette område :-)

Nu har jeg ikke læst hele tråden (jeg blev træt i diskussionen om domænereglementet) , så jeg beklager hvis det allerede er nævnt :

Du har også mulighed for at blive skrevet på veneteliste hos dk-hostmaster (det koster 75 kroner om året)

https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/venteliste/?no_cache=1

Du kan jo også lige checke og se hvornår domænet er registreret.. Hvis det er 10 år siden at det blev registeret, så skal du nok ikke skrive dig på ventelisten, men kontakte ejeren.

mvh

Jan

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:
Et domæne er ikke omfattet af ejendomsretten da man blot lejer retten til at bruge det. Virksomhedens navn er der imod omfattet af ejendomsretten, og i nogle tilfælde også omfattet af loven om varemærker. Hvorfor har det ikke en større værdii end en privatperson?

Du misforstår helt og aldeles mit kommentar omkring i hvilket regi mine domæner er registreret. Jeg skrev blot jeg foretrækker at have dem privat registreret fremfor i min virksomhed.

Maria Frederiksen:
Sjovt nok bekræfter diskussionen min mistanke om at Amino mere er et socialt forum end et forum for virksomhedsejere, der gerne vil udvikle forretningen. Det synes jeg er trist.

Jeg ved ikke hvad det har med domæner at gøre, men der tror jeg du tager ganske meget fejl. Der kommer ganske mange guldkorn på Amino helt gratis som dem der vil udvikle deres forretninger tager til sig, det er sikkert og vist at mange af disse guldkorn bliver implementeret eller testet af i forretningsmodeller i den virkelige verden. Alle succesrige fora i verden har et tilsnit af noget socialt på et eller andet niveau, ellers er der ingen dynamik og uden dynamik er der ingen eksistensberettigelse.

Maria Frederiksen:
Vi har værwet igennem processen i månedsvis i forbindelse med navneskift. Det har været et mareridt at finde et domæne, netop fordi der er MANGE mennesker, der ejer 100-200-300 fordi de var "forudsigelige". De bruger det ikke, men det koster en masse tid at få sagen igennem i ankenævnet, og i den tid ligger virksomheden på hold. Mange vil nemlig ikke sælge fordi "jeg kan få brug for det" - privatepersoner, der aldrig skaber noget som helst, og som var hurtige i 1999-2000-2001 fordi de trode de kunne score kassen.

Så skal du jo kun være glad for at vi ikke også tænkte over at varemærkeregistrere den gang, for så havde I virkeligt været på "røven" Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Så skal du jo kun være glad for at vi ikke også tænkte over at varemærkeregistrere den gang, for så havde I virkeligt været på "røven" Smile

Du varemærkeregistrerer ikke fordi det er for dyrt - så en stor del af problemet kunne løses ved at det f.eks. kostede 3.000 om året pr. domæne. Det vil stadig være billigt nok til at private kan have en hjemmeside, men så dyrt at man ikke har flere hundrede bare for at genere andre.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:
Du varemærkeregistrerer ikke fordi det er for dyrt - så en stor del af problemet kunne løses ved at det f.eks. kostede 3.000 om året pr. domæne. Det vil stadig være billigt nok til at private kan have en hjemmeside, men så dyrt at man ikke har flere hundrede bare for at genere andre.

Bemærk jeg skrev i datid. Og jeg varemærkeregistrerer i dag alt jeg finder interessant.

Hvis du insinuerer jeg har flere hundrede domæner for at genere andre, så tager du fejl. Jeg har flere hundrede domæner for fremadrettet at tjene penge på de aktiviteter som kan genereres via de domæner.

Det er synd du har så indgroet aversion mod folk der er ihændehavere af domæner som andre måske kunne tænke sig, men sådan er livet. Vil man have må man betale - det kan og vil aldrig blive mit problem hvad andre drømmer om at have. Har jeg noget andre entydigt vil have, så må de betale, med mindre jeg forbarmer mig og forærer det væk i en god sags tjeneste Smile

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
Jeg har flere hundrede domæner for fremadrettet at tjene penge på de aktiviteter som kan genereres via de domæner

Så du mener at du de næste par år vil starte flere hundrede hjemmesider op med nye aktiviteter? Det kan da kun glæde mig med sådan en iværksættertrang.

Held og lykke.

 

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Køge
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Beruf Digital Sans Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Jeg kan forstå du er virksomhedsejer og derfor vil du åbenbart gerne sætte virksomhedsejernes behov over andres.

Lad os nu sige det var forbudt for private at eje domæner. Så private ikke kunne "stjæle" alle de gode domæner i 99-01...

Ville de private så ikke have oprette virksomheder for at tage de domæner dengang... Eller ville andre virksomheder så ikke have taget de gode domæner? Nu har de i hvert fald haft 10 år til at købe f.eks. cykler.dk inden du kom på den banebrydende ide.

 

Lad os nu indse man ikke kan lovgive sig ud af markedsmekanismer, som udbud og efterspørgsel. Jo mere elitært og restriktivt du vil gøre systemet, for at tilgodese dig selv, jo flere handler på det sorte marked og fusk vil der opstå. Til stor gene for os der ønsker at handle i stedet for at tvinge.

 

Jeg håber du finder et godt domæne. Faktisk ejer jeg gmarketing.dk (jeg jeg synes er et fint domæne) - det må du gerne købe, så længe du ikke vil tvinge mig til at sælge det for en bestemt pris :-D

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:

Så du mener at du de næste par år vil starte flere hundrede hjemmesider op med nye aktiviteter? Det kan da kun glæde mig med sådan en iværksættertrang.

Held og lykke.

Hehe jeg elsker når der kommer spydigheder ind. Måske du skulle undersøge hvad der genererer indtjeningnettet p.t. og så vurdere om det kan være rentabelt på sigt at have det antal domæner.

Fortsat god sommer med eller uden dit drømmedomæne Smile

Køb ren argan olie her

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)