Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne er optaget - hvad gør jeg.

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Men prøv så at google klonk.dk ... og vurder så om det er det image du ønsker din forretning skal have?

Det findes der jo metoder til at lave om på Smile

/allan

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg har før læst om klonk-sagen.

Og det er ikke den eneste sag Klagenævnet har fucket op i, sagt på pænt dansk. Smile bare læs om Orango.dk og Eof.dk sagen også.

Men det betyder jo ikke at de har ret, de har magt til at gøre det de vil, men de har fandme ikke ret, i forhold til almen logisk fornuft.

Kommer snart...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Men prøv så at google klonk.dk ... og vurder så om det er det image du ønsker din forretning skal have?

 

Det er klart, det er en vurderingssag..... Men nu fik klonk.dk-sagen jo også en helt vild eksponering. Så jeg tror ikke det vil være det helt store problem, at få begravet brokkerøvene, hvis der skulle blive ballade....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra 4621 Gadstrup
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tak for de mange svar. Umiddelbart ligger der ikke nogen hjemmeside/shop på siden endnu. Ejeren har haft domænet siden 2000, så umiddelbart er intet under opsejling.

Desværre kan jeg ikke skaffe hans mail - kun telefonnummer.

Man skal vel ikke fortælle ham hvilken intention man har med siden, vel?

Og hvordan sikrer man sig, at få overdraget rettigheden til domænet, hvis han er villig til at sælge?

 

Mvh. Jonas

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

tænkstort:
Men det betyder jo ikke at de har ret, de har magt til at gøre det de vil, men de har fandme ikke ret, i forhold til almen logisk fornuft.

 

Nu er loven jo som den er.... Den kan vi så altid diskutere - jeg synes personligt den er ganske fornuftig og så gerne klagenævnet eller hostmaster fik beføjelser til at håndhæve den mere aktivt. Men fakta er nu altså at loven er som den er.... det kan du ikke ændre på, hvor uenig i den du end måtte være ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Grib telefonen og ring til ham. Jeg har selv solgt 2-3 domæner i tidens løb hvor der var en som ringede og spurgte om jeg ville sælge. Da jeg ikke syntes at jeg selv havde noget at bruge domænerne til solgte jeg dem til ham. Det ene tog jeg 3.000 kr. for. Jeg syntes jeg ville have dækket alle mine udgifter til at købe og holde det plus lidt fortjeneste. Hvis det er et rigtigt godt domæner tager ejeren nok mere.

Du behøver ikke at fortælle ham hvad du ønsker at bruge det til og du skal selvfølgelig heller ikke lyde for desperat Smile

Selve overdragelsen kan klares via DK-hostmasters hjemmeside.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ser frem til den dag alle med efternavnet f.eks. "Larsen" henvender sig til Klagenævnet for at få overdraget larsen.dk, fordi de har den holdning, at de har mere krav til den end vedkommende, der har registreret den i første omgang.

Hvordan mon sagen ville ende? Ville den familie med flest antal Larsen'er vinde, fordi de jo får størst udnyttelse af domænet?

Eller ville det være en stor virksomhed der hedder Larsen A/S fordi de har størst værdi af domænet og det er jo godt for hele Danmark?

Eller ville det være den familie der kan bevise at de er "ældst" og har eksisteret længe før andre Larsen-familier? For de er jo først, så det er da klart at de har mere krav på domænet?

Eller hvad?

Kommer snart...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 

tænkstort:
Eller hvad?

 

Jamen hvordan vil du ellers have loven indrettet? Skal det bare være det vilde vesten..... Konsekvensen vil jo være, at folk registrerer alt der er værd at registrere.... Så kan de små iværksættere sgu godt glemme alt om domænet larsen.dk - det vil alligevel kun være det store A/S, der har råd til at købe det. Det synes jeg fandme ville være en skam.... Jeg kan langt bedre lide den lovgivning vi har nu, hvor det ikke afhænger af din pengepung, hvorvidt du har ret til et domæne eller ej.... Alle og enhver kan jo gå ind og oprette en klagesag på domænet larsen.dk...... og vinder de den kan de så lave en eller anden ting på det - med andre ord skal der kun en god idé til, før domænet larsen.dk bidrager med noget positivt til internettet.... P.T. bidrager det ikke med en skid - der redirecter bare til telenor.dk..... Folk der kan finde på noget fornuftigt at bruge domænet til har så to valgmuligheder:

A) Oprette en klagesag

B) Kontakte Telenor og så ellers betale hvad de vil have....

 

Jeg ved godt hvilken af de to muligheder jeg ser størst nytte i.... Jeg kan ihvertfald ikke forestille mig det ville være så ringe endda, hvis Telenor koncentrerede sig om telefoni og bredbånd istedet for at sætte sig på domæner og derved gøre internettet mindre fleksibelt og sværere at komme ind på som iværksætter....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

 

tænkstort:
Eller hvad?

Jamen hvordan vil du ellers have loven indrettet?

Følgende er min holdning med hensyn til hvornår det acceptabelt at tvinge en registrant til overdragelse af domænenavnet.

- Ikke tilladt at registrere et domænenavn med henblik på at videresælge.

Enig! (Der er da ingen, der ønsker at en eller anden opbevarer domænet i årevis, med henblik for at sælge den videre.)

- Inddragelse pga. forvekslingsrisiko.

Enig! (Herunder varemærker, hvis det er registreret i ond tro osv.)

- Sikkerheds- og samfundsmæssige hensyn. 

Fuldstændig Enig! med "Sikkerhedsmæssige hensyn" ; Uenig! med "Samfundsmæssige hensyn", det er for bredt, Vil det betyde, at hvis der menes at virksomhedA kan tilføre samfundet merværdi med domæneA.dk end virksomhedB ellers kunne, skal virksomhedA så få overdraget domænet?

- Typosquatting. Fuldt ud Enig!

- Overdragelse hvis brugen af domænet er i strid med god markedsføringsskik. Enig!

- registrant, som er uden reel interesse i et domænenavn, vil kunne blive pålagt at afstå domænenavnet til en anden, som har en sådan tilknytning til de værdier, som domænenavnet signalerer, at vedkommende har mulighed for at udnytte domænenavnets reelle værdi.

HELT UENIG! Det er for subjektivt at vurdere hvem der kan udnytte domænenavnet så det er på niveau med dets reelle værdi. Der har gang på gang været sager, hvor virksomheder vinder over privatpersoner, fordi Klagenævnet mener at virksomheden får mest ud af domænet i forhold til dets relle værdi. Latterligt.

Kilde: Ovennævnte regler/tekst er delvis fra dk-hostmaster.dk

Kommer snart...

Fra 4621 Gadstrup
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cicoor Host & Saas ApS:

Hej Jonas

Grib telefonen og ring til ham. Jeg har selv solgt 2-3 domæner i tidens løb hvor der var en som ringede og spurgte om jeg ville sælge. Da jeg ikke syntes at jeg selv havde noget at bruge domænerne til solgte jeg dem til ham. Det ene tog jeg 3.000 kr. for. Jeg syntes jeg ville have dækket alle mine udgifter til at købe og holde det plus lidt fortjeneste. Hvis det er et rigtigt godt domæner tager ejeren nok mere.

Du behøver ikke at fortælle ham hvad du ønsker at bruge det til og du skal selvfølgelig heller ikke lyde for desperat Smile

Selve overdragelsen kan klares via DK-hostmasters hjemmeside.

Hey. Tusind tak for dette svar - det er meget brugbart :D. Det er nok det, det ender med. 

Og til jer andre: Fortsæt endelig diskussionen med lovgivningen på dette område :-)

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)